تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804928329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از تشكيل قطب سوم خودروسازي استقبال مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: نجم‌الدين:
از تشكيل قطب سوم خودروسازي استقبال مي‌كنيم
سورن سعد حريري ويژه بود، تحويلش طول كشيد
[تصویر: wh120-2988.jpg]


در ادامه آخرين نشست سال 1389 گروه صنعتي ايران خودرو، خبرنگاران سوالات خود را از مديرعامل اين شركت و ساير مديران حاضر در نشست مطبوعاتي امروز پرسيدند.
** ون پژو را در كرمانشاه توليد مي كنيم
به گزازش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سوال اول خبرنگاران مربوط به پايگاه‌هاي توليد كرمانشاه و آذربايجان بود كه نجم‌الدين به آن پاسخ داد: در حال حاضر بزرگترين سايت توليد خودرو شمال غرب كشور در تبريز قرار دارد كه در سه ماهه دوم سال 1390 افتتاح خواهد شد و ظرفيت آن 200 هزار خودرو206 است كه بالاي 90 درصد آن داخلي‌سازي مي‌شود. در پايگاه كرمانشاه نيز بنا داريم ون پژو توليد كنيم كه سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد و ظرفيت توليد آن 10 هزار ون پژو در سال است كه در حدود 40 درصد داخلي‌سازي است و به مرور افزايش پيدا مي‌كند.
* * اگر سايپا مي‌خواهد، بيايد سهام ايران خودرو را بخرد!
اولين سوال نشست خبري امروز در مورد مسئله‌ ادغام و خريد سهام ايران خودرو توسط سايپا بود كه نجم‌الدين در پاسخ به آن گفت: بحث ادغام به هيچ عنوان مطرح نيست، ضمن اين‌كه اگر استراتژي سايپا اين است كه سهام ايران خودرو را بخرد، مي‌تواند چنين كاري انجام بدهد، خب بخرد!
* * فاز دوم سايت خودروسازي در سنگال در دست اقدام است
وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به قطع روابط سياسي ايران و سنگال سايت توليد ايران خودرو در سنگال در چه وضعيتي قرار دارد؟ گفت:‌ به نظر ما مسائل سياسي از روابط اقتصادي جداست. در حال حاضر سايت ايران خودرو سنگال در حال فعاليت است و فاز دوم آن نيز در حال آماده‌سازي است و قطع روابط در فعاليت ما تاثيرگذار نبوده است، چرا كه در اين منطقه از سمند استقبال خوبي شده است.
* * نصب ايربگ مسافر از نيمه دوم سال آينده
او در رابطه با مساله‌ اجبار نصب ايربگ در خودروها با تاكيد دوباره بر اين كه وقتي گفته مي‌شود خودروسازي استانداردها را رعايت نكرده، بايد بگوييم كدام خودروساز و كدام خودرو از پس استانداردها بر نيامده‌اند، گفت:‌ تمام محصولات ما از ابتداي سال 1390 مجهز به ايربگ راننده خواهند بود و از نيمه‌ دوم سال آينده تجهيز خودروها به دو ايربگ را در دستور كار قرار خواهيم داد.
* * بودجه تحقيق و توسعه سال آينده 20 درصد بيشتر مي‌شود
جايگاه تحقيق و توسعه در سياست‌گذاري‌هاي ايران خودرو سوال خبرنگار ديگري از نجم‌الدين بود كه به آن پاسخ داد: توسعه محصول بايد با تكنولوژي روز هماهنگ باشد. موتورهاي كم مصرف، استاندارد ايمني،‌ استاندارد آلايندگي و كاهش مصرف و برنامه‌هاي طراحي پلت فرم از سياست‌هاي توسعه‌اي ما هستند. ايران خودرو در سال جاري سه درصد فروش خود را كه مبلغي بر 200 ميليارد تومان بوده است، در بخش تحقيق و توسعه صرف كرده‌ است كه اين رقم در سال 1390 معادل 20 درصد رشد خواهد داشت تا بتوانيم خودروهايي را كه رونمايي كرده‌ايم، به توليد انبوه برسانيم.
* * براي محصول مشترك و خودرو اسلامي مشغول مذاكره هستيم
توليد مشترك ايران خودرو و كشور تركيه در شهرك صنعتي مشترك سوال بعدي يكي از خبرنگاران بود كه مديرعامل ايران‌خودرو پاسخ داد: در شهر مرزي وان براي توسعه همكاري‌ها با كشور تركيه اقدام به ايجاد يك شهرك صنعتي كرده‌ايم و در زمينه توليد مشترك خودرو با تركيه وارد مذاكرات خوبي شده‌ايم، چرا كه به فكر توليد مشترك خودرويي بوديم كه طراحي آن در ايران انجام شود و قطعه‌سازي آن را تركيه برعهده گيرد. البته اين طرح هنوز به نتيجه نرسيده است و در زماني كه به نتيجه مشخصي برسد، ساخت خودرو را در شهرك صنعتي مشترك آغاز خواهيم كرد.
وي در مورد خودرو اسلامي هم گفت: خودروي اسلامي بين ايران، تركيه و مالزي كه ظرفيت‌هاي خودروسازي در آن ها وجود دارد، مطرح است كه در اين مورد هم در حال انجام مذاكره هستيم.
* *30 نمونه رانا براي تست توليد كرده‌ايم
سرنوشت خودرو رانا - دومين محصول ملي ايران خودرو - موضوع سوال بعدي بود كه نجم‌الدين در پاسخ اظهار كرد: توليد آزمايشي رانا آغاز شده در حال حاضر 30 نمونه از اين خودرو توليد شده و براي تست‌هاي استانداردهاي 55 گانه آماده است؛ ضمن اين‌كه خطوط توليد اين خودرو نيز تجهيز شده و 90 قطعه‌ساز براي تامين قطعات مورد نياز آن در حال فعاليت هستند. در نهايت توليد آزمايشي اين خودرو در خرداد ماه و توليد انبوه آن در شهريور 1390 انجام خواهد شد و اميدواريم در سال آينده بتوانيم 5 هزار دستگاه رانا به بازار تحويل دهيم كه در سال‌هاي بعد افزايش خواهند يافت. خودرو رانا 90 درصد ساخت داخل خواهد بود و موتور آن در رده كم مصرف قرار دارد و قيمتش بالاتر از 11 ميليون تومان نخواهد بود.
* * ايران خودرو آمادگي رقابت با قطب سوم خودروسازي را دارد
وي در پاسخ به سوال ايسنا درباره‌ ايجاد قطب سوم خودروسازي در كشور گفت: درباره قطب سوم خودروسازي ما آمادگي رقابت با دو خودروساز را داريم. البته در مورد اين مساله بايد مديران اجرايي قطب سوم صحبت كنند، ولي در كل براي افزايش عرصه‌ رقابت و تحقق سياست‌هاي جلوگيري از انحصار، وزارت صنايع سعي مي‌كند از ظرفيت‌هاي مختلف در اين زمينه استفاده كند و البته ما از آن استقبال مي‌كنيم.
**توليد وانت باردو تا زمان توليد وانت سمند ادامه خواهد داشت
سوال ديگر ايسنا در رابطه با مسئله‌ي استاندارد 55 گانه و عدم دريافت اين استانداردها توسط وانت باردو بود كه نجم‌الدين در پاسخ به آن گفت: در حال حاضر كل وانت‌هاي ساخت كشور مطابق استاندارد نيستند، چرا كه در بحث 55 گانه بيشترين تاكيد بر خودروهاي سواري بوده است؛ اما در راستاي طراحي خودرو استاندارد، شركت ايران خودرو وانت سمند را در دستور كار قرار داده است كه سال آينده رونمايي مي‌شود و به محض اين كه به توليد انبوه برسد، وانت پيكان را از رده خارج خواهيم كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه بالاخره چه زماني خودرو غير استاندارد وانت باردو از چرخه توليد خارج خواهد شد؟ گفت:‌ حداكثر تا پايان سال آينده وانت پيكان را از رده خارج خواهيم كرد.
* * سايت‌هاي خارجي سياسي نيست
او در پاسخ به شبهه‌ي سياسي بودن سايت‌هاي توليد خودروسازي در كشورهاي خارجي گفت: اين طور نيست كه سايت‌هاي ما سياسي باشند، اما برقراري روابط اقتصادي لازمه‌ي ايجاد روابط سياسي است. در مورد اين‌كه آيا سايت‌هاي خارجي توجيه اقتصادي دارند يا نه، تلاش ما اين است كه اين سايت‌ها را از نظر اقتصادي توجيه‌پذير كنيم؛ اما بايد توجه داشت كه به هر حال هر بنگاهي در ابتداي كار زيان‌ده خواهد بود. ما در حال حاضر درباره سايت‌هاي خارجي تحمل زيان را كرده‌ايم و اميدواريم اين سايت‌ها اقتصادي شوند و در همين راستا سعي كرده‌ايم قيمت قطعات را در داخل كشور كاهش دهيم تا توليد در خارج از كشور اقتصادي‌تر شود.
* * هدفمندي يارانه‌ها قدرت خريد مردم را افزايش داده است
نجم‌الدين در پاسخ به سوالي در مورد تاثير هدفمندي يارانه‌ها بر فروش خودرو و اين‌كه آيا كاهش قيمت ايران خودرو ناشي از نگراني اين شركت براي كاهش فروش محصولات تحت تاثير هدفمندي يارانه‌ها بوده است يا خير؟ گفت: تصور من اين نيست كه هدفمندي يارانه‌ها قدرت خريد مردم را كاهش داده باشد، بلكه اتفاقا فكر مي‌كنم پرداخت نقدي يارانه‌ها قدرت خريد مردم را افزايش داده است؛ بنابراين ما در همان ابتداي اجراي اين طرح اقدام به كاهش قيمت‌ها كرده‌ايم كه سرمايه مشتريان را جذب كنيم. در حال حاضر مشكلي در زمينه‌ي فروش نداشتيم و اين طور نيست كه خودروهاي ما فروش نرفته باشد.
* * بدهي ايران خودرو كاهش يافته است
سوال ديگر خبرنگاران در مورد ميزان بدهي‌هاي ايران خودرو بود كه وي گفت: ميزان بدهي يك شركت جزو اطلاعات طبقه بندي شده است، ولي توانسته‌ايم با افزايش بهره‌وري 10 درصد كاهش بدهي داشته باشيم.
* * مصوبه كاهش قيمت براي خودروسازاني بود كه قيمت‌ها را پايين نياورده‌اند
او در مورد مصوبه كاهش 100 هزار توماني قيمت خودروها بيان كرد:‌ مصوبه كاهش قيمت بعد از تصميم ايران خودرو مبني بر كاهش دو تا پنج درصدي قيمت محصولات بوده است و بيشتر براي خودروسازاني بود كه اقدام به كاهش قيمت نكرده‌اند، چرا كه طبق سياست‌هاي كاهش قيمت ايران خودرو، محصولات ما بعد از هدفمندي يارانه‌ها حداقل 150 هزار تومان و حداكثر يك ميليون تومان كاهش قيمت را تجربه كرده‌اند.
* * سايت جديد خارجي ايجاد نمي‌كنيم
خبرنگار ديگري از نجم‌الدين در مورد ايجاد سايت خودروسازي در كشور زيمباوه سوال كرد كه وي به آن پاسخ داد: اصلا برنامه‌اي در زمينه ايجاد سايت در زيمباوه وجود نداشته است، چرا كه در كشور زيمباوه خودروها فرمان راست هستند و ما امكان توليد خودرو فرمان راست را نداريم. در حال حاضر سياست ما ايجاد سايت جديد نيست، بلكه سعي مي‌كنيم از تمام ظرفيت‌هاي موجود استفاده كنيم. در نهايت اگر اين ظرفيت‌ها پاسخگوي نياز مناطق مختلف نبود، به تاسيس خطوط جديد خودروسازي اقدام خواهيم كرد.
وي گفت: در حال حاضر ظرفيت فعلي توليد سايت‌هاي خارجي ما 60 هزار دستگاه است، در حالي كه ظرفيت نهايي آن‌ها 150 هزار دستگاه است و تا زماني كه محقق نشود، سايت جديد ايجاد نخواهيم كرد.
* * در بازار روسيه حضور داريم
غيبت ايران خودرو در بازار روسيه سوال بعدي از نجم‌الدين بود كه وي پاسخ داد: ما برنامه‌اي در زمينه ايجاد سايت خودروسازي در كشور روسيه نداريم. در حال حاضر توليد ما در بلاروس انجام مي‌شود كه منطقه روسيه هم جزو آن است؛ اما در مورد غيبت محصولات ما در بازار روسيه بايد توضيح دهم كه استاندارد آلايندگي در كشور روسيه به يورو 4 ارتقا يافته است و ما مجبور شديم براي مدتي در اين بازار حاضر نباشيم تا بتوانيم خودرو مطابق با اين استاندارد توليد كنيم؛ ولي ما با خودروهاي داراي استاندارد يورو 4 به بازار روسيه برخواهيم گشت.
* * سورن حريري ويژه بود، تحويلش طول كشيد
نجم‌الدين در مورد سمند سورن سعد حريري كه اين روزها خبرساز شده است، گفت:‌ از آنجا كه سورن سعد حريري يك سورن ويژه و جزو اولين توليدات ما در اين كلاس بوده است، تحويل آن مدتي طول كشيد، اما چون اين خودرو هديه است، امكان ندارد كه تحويل داده نشود. در حال حاضر اين خودرو در گمرك است و احتمالا در هفته‌هاي آينده به دست آقاي سعد حريري خواهد رسيد.
* * در جايگزيني فرسوده‌ها از برنامه جلوتريم
مساله جايگزيني خودروهاي فرسوده موضوع ديگري بود كه مورد توجه خبرنگاران قرار گرفته بود. در اين زمينه يكي از خبرنگاران با اشاره به قانون برنامه چهارم توسعه گفت:‌ بنا بوده است طبق اين قانون سالانه 600 هزار دستگاه خودرو فرسوده جايگزين شود. حال سهم ايران خودرو از اين مقدار چقدر بوده است؟
نجم‌الدين پاسخگويي به اين سوال را به سرايي نيا - معاون فروش ايران خودرو، واگذار كرد كه وي نيز در جواب گفت: برنامه‌ ايران خودرو با ستاد حمل ونقل براي جايگزيني 80 هزار دستگاه خودرو فرسوده در سال جاري بود كه در حال حاضر توانسته‌ايم فراتر از تعهد خود به اين ستاد 100 هزار خودرو را جايگزين كنيم و برنامه ما اين بوده است كه 60 درصد توليدات خود را به موتورهاي كم مصرف و گازسوز اختصاص دهيم كه در اين زمينه هم در حدود 10 درصد از برنامه جلوتريم.
* * تصويب استاندارد آلايندگي ربطي به خودروساز ندارد
مساله آلايندگي كه اين روزها همچنان نقل محافل مختلف است، موضوع صحبت‌هاي بعدي مديرعامل ايران‌خودرو بود.
نجم‌الدين در اين رابطه گفت: بحث آلايندگي دلايل مختلفي دارد كه يكي از آن‌ها سوخت است و ما در اين مورد اظهارنظر نمي‌كنيم. در حال حاضر استاندارد اجباري خودروها يورو 2 است كه تصويب آن ربطي به خودروسازان ندارد و ما در اين زمينه تنها مجري قانون هستيم. اوايل سال 1391 كه استاندارد به يورو 4 تغيير خواهد كرد، ظرفيت ايجاد خودروهايي با استاندارد با آلايندگي يورو 4 را داريم؛ ضمن اين كه از شهريور ماه امسال تمام خودروهاي ما توانسته‌اند استاندارد يورو 4 را دريافت كنند، اما اين استاندارد هنوز اجباري نيست.
* * شركتي كه به ما ايربگ نفروشد، خودش را تحريم كرده است
مسئله محدوديت‌هاي وارداتي براي ايربگ موضوع سوال بعدي خبرنگاران بود كه نجم الدين پاسخ داد: شركتي كه به ما ايربگ نفروشد، خودش را تحريم كرده است؛ چرا كه بازاريابي در زمينه خريد وجود ندارد، بلكه در زمينه فروش مصداق دارد.
وي در مورد تاثير تحريم‌ها بر توليدات ايران خودرو گفت‌: تاكيد ما بر داخلي‌سازي محصولاتمان است و در واقع شركت‌هايي كه كالاي خود را به ما نمي‌فروشند، خودشان را تحريم كرده‌اند و از رفتار خود پشيمان خواهند شد.
**مبالغ بدهي كه قطعه‌سازان اعلام مي كنند را قبول نداريم
خبرنگار ديگري در مورد بدهي‌هاي معوق خودروسازان به قطعه‌سازان پرسيد كه وي در پاسخ به آن گفت: مبالغي كه از سوي قطعه سازان در اين زمينه اعلام مي‌شود، مورد تاييد ما نيست. در اين زمينه طبق قرارداد، زمان‌بندي‌هايي اعلام مي‌شود و ما طبق همان زمان بندي‌ها تسويه حساب مي‌كنيم. زماني كه من وارد شركت ايران خودرو شدم، بعضي از قطعه‌سازان بدهي‌هاي معوق از پنج ماه قبل داشتند، اما در حال حاضر بدهي قطعه‌سازان بين 60 تا 90 روز پرداخت مي‌شود. حتي در مواردي اگر قطعه‌سازان اظهار كنند كه مشكلاتي وجود دارد، اين امكان وجود دارد كه در همان روز تحويل قطعه، بدهي آن‌ها پرداخت شود.
* * تعرفه، حمايت از اشتغال است، نه خودروساز
نجم الدين در مورد ايجاد سياست‌هاي حمايتي از صنعت خودرو با تعرفه‌هاي سنگين وارداتي براي خودروهاي خارجي گفت:‌ تعرفه يك بحث اقتصادي است و بايد با محيط كسب و كار متناسب باشد. اگر تعرفه پايين بيايد، بايد فضاي كسب و كار ما با رقبايي كه اقدام به واردات مي‌كنند، يكسان باشد. در غير اين صورت كاهش تعرفه فشار به خودروساز است؛ بنابراين در حال حاضر دولت با احاطه به محيط كسب و كار تعرفه را بالا نگه داشته است كه به نوعي حمايت از اشتغال است، نه خودروسازان.
خبرنگار ديگري در مورد راز موفقيت شركت ايران خودرو بعد از حضور نجم‌الدين در راس مديريت اين شركت سوال كرد كه وي در پاسخ بيان كرد: شركت ايران خودرو داراي پتانسيل‌هاي خوبي است. درك موقعيت، چالش‌ها و فرصت‌ها، استفاده بهينه‌ از ظرفيت‌هاي موجود، تغيير تركيب سبد محصولات توليدي، اصلاح ساختار مالي، ايجاد انضباط مالي، صرف منابع در جاي خود، مديريت بهره‌وري منابع، بهبود استراتژي صادراتي، حذف پروژه‌هاي زيان‌ده و بدون توجيه و به اتمام رساندن پروژه‌ها در موعد مقرر از جمله فعاليت‌هايي بوده است كه منجر به موفقيت شركت شده است؛ ضمن آن كه ما سعي كرده‌ايم دست به اصلاح ساختار سازماني و كوچك‌سازي و چابك‌سازي آن بزنيم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 593]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن