تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814347669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه‌ها از اجراي هدفمندي يارانه‌ها و ماليات بر ارزش افزوده پشتي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:




وزير امور اقتصادي و دارايي در پيامي به جشنواره ماليات:

رسانه‌ها از اجراي هدفمندي يارانه‌ها و ماليات بر ارزش افزوده پشتيباني كردند
خبرگزاري فارس: وزير امور اقتصادي و دارايي در پيامي به پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاريها در حوزه ماليات: رسانه‌ها در سال جاري با تنوير افكار عمومي از اجراي موفق طرح‌هاي خطيري چون قانون هدفمند كردن يارانه ها و تعميم ماليات بر ارزش افزوده پشتيباني كردند.


[تصویر: A1010341.jpg]



به گزارش خبرگزاري فارس، سيد شمس‌الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي در پيامي به پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاريها در حوزه ماليات كه توسط محمد عزيزي مدير كل روابط عمومي قرائت شد، اظهار داشت: با درود و سلام به حاضران گرانقدر پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاريها در حوزه ماليات و سپاس و امتنان از اهل فهيم نظر و قلم و اهالي محترم رسانه كه در سال جاري با تنوير افكار عمومي از اجراي موفق طرح هاي خطيري چون قانون هدفمند كردن يارانه ها و تعميم ماليات بر ارزش افزوده پشتيباني كرديد و براي همراهي هرچه بيشتر مردم حكيم‌مان نقش آفريديد، به عرض مي رسانم كه رويكرد اصلاح ساختار ها و تحول بنيادين در اقتصاد ملي مجدانه همچنان پي گرفته مي شود.
در اين ميان، ماليات به عنوان يكي از موثرترين ابزارهاي اقتصادي براي اعمال سياستگذاري در عرصه هاي اقتصادي و اجتماعي كشور، به عنوان اهرمي كارآمد براي حفظ تعادل و ثبات اقتصادي، ايجاد رفاه و امنيت اجتماعي و اقتصادي، توزيع عادلانه ثروت، نظم و شفافيت اقتصادي و رشد سرمايه گذاري و صادرات به شمار مي رود.
جهت گيري صحيح برنامه پنجم و لايحه بودجه سال 90 به سمت افزايش سهم ماليات در بودجه و كاهش اتكاي به درآمدهاي نفتي، نشان از عزم و اراده جدي دولت دهم براي شكوفايي و استقلال اقتصادي كشور است.
در كنار اين مهم، اجراي طرح تحول اقتصادي و ايجاد اصلاحات بنيادين در ساختارهاي اقتصادي كشور كه تحول نظام مالياتي از محورهاي اساسي آن به شمار مي رود، بستر لازم براي تحقق اهداف سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه را هموار مي‌سازد.
اما در عرصه تحول آفريني و ايجاد اصلاحات ساختاري در اقتصاد كشور، از نقش پيچيده و اثرگذار فرهنگ در ايجاد تغييرات عميق و بنيادين در ساختارها و نظام ها نبايستي غافل بود. از همين رو، ارتقاي فرهنگ مالياتي امروز به يك نگرش راهبردي در نظام مالياتي كشور بدل گشته و بر اين اساس، بهبود نظام مالياتي و پويايي ساختار آن بدون تدوين و اجراي برنامه هاي بلند مدت و راهبردي در حوزه فرهنگ‌سازي مالياتي امري دور از انتظار به نظر مي‌رسد.
كما اينكه، توفيق طرح تحول اقتصادي نيز در گرو بهره‌گيري موثر از عنصر فرهنگ، آگاهي رساني صحيح و ايجاد اعتماد و اطمينان در نزد افكار عمومي جامعه از طريق رسانه‌هاي جمعي است.
بر اين اساس، امروز بيش از هر زمان مقوله فرهنگ‌سازي مالياتي، مي بايد در صدر برنامه هاي تحول نظام مالياتي كشور قرار گرفته و اهتمام و تلاش برنامه ريزان نظام مالياتي كشور در راستاي تعامل موثر با رسانه هاي جمعي و به اشتراك گذاشتن دغدغه هاي فرارو و ايجاد فضايي مساعد براي آگاه سازي افكار عمومي و جلب مشاركت ايشان در سرنوشت اقتصادي كشور قرار گيرد.
جشنواره مطبوعات و خبرگزاريها در حوزه ماليات، به عنوان برجسته ترين آيين رسانه اي نظام مالياتي كشور، مصداق بارز و روشني از تعامل و پيوند نظام مالياتي و نظام رسانه اي كشور است، به گونه اي كه اين رابطه از يك ارتباط ساده دو سويه، به تعاملي اثربخش و همراهي و همسويي اين دو حوزه در سياست هاي كلان كشور بدل گشته و اين خود يكي از عوامل موفقيت سياست ها و طرح هاي اقتصادي كشور به شماره مي رود، چرا كه رسانه هاي جمعي بنا به مسئوليت و رسالت ذاتي خويش در خط مقدم جبهه اصلاحات فكري، فرهنگسازي و اطلاع رساني در جامعه قرار گرفته و در ارتباط مستقيم با افكار عمومي جامعه هستند.
در اين ميان، اتخاذ موضع فعال، هدفمند و اثربخش از سوي سازمان امور مالياتي كشور در عرصه هاي فرهنگي و نقش آفريني موثر در امر هدايت جريان هاي رسانه اي كشور به منظور تقويت و كارآمدي نظام مالياتي و نهادينه سازي فرهنگ مالياتي در جامعه، از راهكارهاي اساسي براي تحول فرهنگ مالياتي در كشور به شمار مي رود.
فرصت را مغتنم شمرده، از دست اندركاران برگزاري پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاريها در حوزه ماليات به عنوان يك حركت موثر و مستمر در عرصه فرهنگسازي مالياتي، تشكر مي كنم و اميدوارم تلاش هاي اين عزيزان مورد رضايت باريتعالي قرار گيرد.
در پايان سخن، براي شما و همه ملت بزرگ ايران، سال 1390 را، سالي خوش و خرم آرزو مي كنم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن