تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگهداری انواع خورش ها و غذاهای آماده : ذخيره سازي مواد غذايي


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام دوستان. من قبلا" یه پستی شبیه همین زده بودم که بدون اینکه جوابمو بگیرم پاک شده!
من شاغلم و دیرتر از شوهرم به خونه برمیگردم. به همین دلیل برای ظهر شوهرم همیشه احتیاج به داشتن غذای آماده تو خونه دارم.
میخواستم بپرسم اصولا" چه غذاهایی رو میشه تو فریزر نگه داشت؟
کدوم خورش ها؟ ماکارونی؟ کدوم غذاهای نونی؟.... تورو خدا راهنماییم کنید.
بعدشم مثلا" من یه غذایی رو می پزم که تا 2-3 روز بعد قراره مصرف بشه آیا برای این مدت کم توی فریزر بزارمش بهتره یا توی یخچال باشه خراب نمیشه؟
برام خیلی مهمه. منتظر جوابتون هستم.

من انواع خورش و برنج رو تو فریزر نگه داشتم چند ساعت قبل از استفاده باید از فریزر دربیاری و بعد که یخش آب شد بزاری کاملا گرم بشه . برنج رو مخصوصا تا یخش باز نشده گرم نکن چون خورد می شه. ماکارانی تا حالا فریزر نکردم. غذا را برای یکی دو روز می تونی تو یخچال نگه داری ولی برای مدت بیشتر بهتره که فریزر کنی. البته من با اینکه مثل شما کارمند هستم غذا برای فریزرکردن درست نمی کنم. معمولا وقتی مهمان دارم خوب ممکنه غذا زیاد بیاد اونا رو تو فریزر گذاشتم و سعی کردم در اسرع وقت استفاده کنم چون غذاهای فریزر شده دیگه خاصیتی نداره عزیزم.

اگه می خوای برای یکی دو روز نگه داری یخچال بهتره اما برای مدت طولانی تر می تونی از فریزر استفاده کنی

دختر قورمه سبزی خیلی دوست دارد وقتایی که زیاد می پزم در بسته های متوسطی بسته بندی می کنم و میزارم تو فریزر . خیلی خوب می مونه من کوکو حتی گاهی وقتا برنج رو هم فریز می کنم

مرسی.
پپر خانوم شما چیکار می کنی؟ میشه فوت و فنشو بهم بگی؟
من چون یک ساعت دیرتر از شوهرم برمیگردم خونه، عملا" همون موقع نمی تونم چیزی آماده کنم وگرنه شوهره از دست رفته از شدت گشنگی!
شب قبلشم چون معمولا" شوشو شبا رژیمه و غذای نونی و خیلی مختصر میخوره، نمیشه همونو برای فردا ظهرش بزارم.
شبام خودت میدونی دیگه با این همه خستگی و کار نمیشه غذای مفصل برای ناهار فردا پخت.
من همیشه برای ناهار فردا مشکل دارم. چون خودم اداره ناهار میخورم اما شوشوی بیچاره شبا که مختصر میخوره اگه ناهار خوبی هم نخوره که خیلی گناه داره!
میشه راهنماییم کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عزیزم من معمولا ساعت 3 می رسم خونه البته شوشو محل کارش از خونه دوره و در زمستون که خیلی زود شب میشه ناهار با خودش میبره و دیگه ظهرها خونه نمیاد ولی تابستونا ظهر میاد خونه تقریبا با هم میر سیم یا اون یه کمی زودتر می رسه . من شب قبل غذا درست می کنم . چون در هر صورت باید این کارو بکنم حتی زمستونا که شوشو غذاش باید آماده باشه که صبح با خودش ببره سر کار. اگه بعد از ظهر و شب خونه باشم و مهمونی نرفته باشم که فرصت کافی برای درست کردن هر نوع غذا دارم و شب آماده می کنم. در غیر اینصورت هم سعی می کنم از غذاهایی که سریع آماده میشه استفاده کنم و خوب یه وقتایی هم ممکنه نرسم که درست کنم که دیگه ظهر یا حاضری می خوریم یا یه چیزی از بیرون می گیریم.
یه تاپیک به نام غذاهای سریع توی سایت هست می تونی از اون ایده های خوبی بگیری خانومی. راستی شما چه ساعتی از سرکار برمی گردی خونه؟

پپر جونم من ساعت 4 تعطیل میشم که تا میام خونه میشه 4:30 و شوشو 3 خونه اس!
میدونی خیلی سخته هر شب هم یه چیز مختصر و رژیمی برای شام درست کنی هم یه چیز مفصل تر برای ناهار. اینجوری همه وقت آدم تو آشپزخونه میگذره!
من خیلی دوست دارم مطالعه کنم یا کارای دیگه. ولی از وقتی ازدواج کردم در آرزوی یه وقت آزاد هستم برای کارا و علایق شخصی خودم. کارمم دوست دارم و نمی تونم ازش بگذرم ولی تو این یک سالی که ازدواج کردم خیلی خسته و شکسته شدم از بس فشار روم بوده.
باید اعتراف کنم خونه داری خیلی سخته!

شرمنده پپر خانوم. جستجو کردم تاپیک غذاهای سریع رو پیدا نکردم. میشه لطف کنی لینکشو برام بزاری؟
مرسی گلم.

چرا هیشکی منو راهنمایی نمی کنه؟ میگن چیزای سرخ شده رو توی فریزر بزاریم سرطانزاست. من خیلی می ترسم.
در ضمن پپو جون من هنوز لینک "غذاهای سریع" رو پیدا نکردم.
یکی کمکم کنههههههههههه!


[quote="p_plusplus"]چرا هیشکی منو راهنمایی نمی کنه؟ میگن چیزای سرخ شده رو توی فریزر بزاریم سرطانزاست. من خیلی می ترسم.
در ضمن پپو جون من هنوز لینک "غذاهای سریع" رو پیدا نکردم.
یکی کمکم کنههههههههههه!
گلم من خونه دارم . فريز كردن غذا كيفيت غذا از بين مي بره ولي همه اينا حرفا آدم گاهي اوقات مجبوري. حبوبات درشت رو هميشه خوب بپز و آخر سر در ظرف رو باز بذار تا آبش تبخير بشه -حبوبات ريز رو هم نيم پز كن با اب كم -و بعد از سرد شدن بسته بندي كن و در فريزر نگه داري -برنج آبكش شده رو هم مي توني داخل يخچال تا سه چهار روز نگه داري و هميشه به اندازه نياز ازش دم كني برا خورش هم مجبور نيستس از گوشت قرمز استفاده كني از مرغ راحتره

این تاپیک خیلی میتونه بهت کمک کنه عزیزم . همه صفحاتش رو با دقت بخون
viewtopic.php?f=2&t=1022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=%D8%BA%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9

ولي اگه يه آرام پز داشته باشي مي توني هميشه شبا گوشت رو از فريزر در بياري تا صبح باز مي شه و داخل آرام پز غذا رو بريزي و تا مياي خونه خوب پخته قابلمه آرام پز معمولا بزرگه اون رو بر دار و يه قابلمه كوچيك استفاده كن مهم المنت كه روشن باشه .در مورد فريز كردن هم برا كوتاه مدت باشه البته غذاي كاملا آماده شده رو مي گم در مورد برنج به روشي كه گفتم مطمئن باش خراب نمي شه اگه سوالي بود بپرس خوشحال مي شم بتونم كمكت كنم

به نظر من هر خانم شاغلی باید یه پلوپز اتوماتیک داشته باشه دیگه جونش راحته قیمتی هم نداره.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4492]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن