تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهنگ بايد دغدغه همه مديران كشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: فرهنگ بايد دغدغه همه مديران كشور باشد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ هنرمند گرافيست و كارگردان سينماي كشور گفت: براي اعتلاي آثار هنري كشور همه مديران بايد دغدغه فرهنگي داشته باشند و فرهنگ را به عنوان يك امر مهم اجتماعي قلمداد كنند.
به گزارش موج، علي وزيريان، هنرمند گرافيست و كارگردان فيلم سينمايي خدا نزديك است ، در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري حوزه هنري گفت: اثر هنري خوب در تمدني رشد مي كند كه قوام داشته باشد، يعني هماهنگي بين موضوع و زمينه اثر ايجاد شده باشد.
او افزود: اكنون هنرمندان به واسطه علاقه فطري خود ، تلاش مي كنند تا مفاهيم قرآني را در آثارشان نمايان كنند و از اين منظر هنرمند علاقه مند در كشور زياد است ، اما اين تلاش در بسياري از موارد از ضعف شناخت درست مفاهيم قرآني رنج مي برد.
كارگردان فيلم سينمايي يك وجب از آسمان گفت : گاهي ديده مي شود كه به هنگام ارايه آثار هنري با مفاهيم قرآني ، اين مفاهيم در اثر با شيوه و سطح كلام فرهنگ هاي شرق دور فرو كاسته مي شود و رگه هايي از مفاهيم بودايي و مانند آنها در اثر با شدت بروز مي كند .
او افزود : چنين ضعفي ناشي از مسئله كنترل يا ايجاد فرهنگ در كشور است . بايد توجه داشت كه فرهنگ به خودي خود ايجاد نمي شود ، بلكه نيروها و عوامل مختلفي در امر ايجاد فرهنگ دخيل هستند.
وزيريان گفت: اكنون در شرايطي قرار داريم كه هر يك از نهاد ها و بخش هاي درگير در مسئله ايجاد و مديريت فرهنگ كشور ، سرگرم انجام وظايف خود هستند و اهميتي به ديگر بخش ها نمي دهند و اين موجب ايجاد يك درد جمعي شده است.
اين هنرمند گرافيست تاكيد كرد: هنگامي كه يك درد جمعي ايجاد مي شود، مانند هنگامي كه امنيت ملي از جانب قدرت هايي مانند آمريكا تهديد مي شود، همه مديران كشور دغدغه جمعي مشتركي در زمينه ايجاد آرامش و امنيت در كشور دارند و هماهنگ با هم كار مي كنند ، در مورد مسئله فرهنگ نيز بايد شيوه بر خورد همين باشد .
گفتني است سومين دوره جشنواره قرآني پرتو حسن از 25 شهريور (15رمضان) همزمان با سالروز تولد امام حسن مجتبي«ع» در رشته‌هاي نقاشي، گرافيك، خوشنويسي، نقاشي‌خط و تصويرسازي توسط حوزه هنري برگزار مي‌شود.
اين جشنواره اختصاص به آثار قراني هنرمندان كشور دارد و با الهام از دستورات قرآن مجيد ، سعي در ايجاد شرايط برابر براي هنرمندان سراسر كشور دارد . دبير سومين دوره اين نمايشگاه مجيد رياضي است . او فارغ‌التحصيل رشتـه نقاشـي از دانشگاه سوره و مشاور هنري رئيس حـوزه هنـري است و دبيري دوره‌هاي اول و دوم اين نمايشگاه را نيز بر عهده داشته است.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن