تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816339606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش 43 درصدي مبادلات تجاري ايران و چين


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: افزايش 43 درصدي مبادلات تجاري ايران و چين
تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: وابسته بازرگاني سفارت چين در تهران گفت: طبق آمار جديد سازمان گمركات چين طي 6 ماه اول امسال مبادلات چين و ايرا بان 5/43 درصد افزايش به 14 ميليارد دلار رسيده است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، در همايش تجاري سرمايه‌گذاري و كسب و كار در چين اسدالله عسگراولادي رييس اتاق بازرگاني مشترك ايران و چين در خصوص اجازه صدور ويزا توسط اين اتاق اظهار داشت: صدور ويزا با توجه به بازرگان بودن متقاضي و داشتن كارت بازرگاني صورت مي‌گيرد، اما در موارد استثنايي و با تشخيص اتاق به افرادي كه عضو اتاق نيستند، نيز ويزا داده مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: بيشترين تعداد ويزا براي مديران شركتهايي كه با چين تجارت دارند، صادر شده است.

علي حمزه‌نژاد نايب رييس و رييس كميسيون بازرگاني اتاق ايران و چين نيز در اين جلسه اظهار كرد: در اتاق بازرگاني مشترك ايران و چين يك كميته داوري وجود دارد كه اعضا و شركتهاي بازرگاني مي‌توانند مشكلات خود را در آن مطرح كنند.

وي افزود: بيشتر مشكلات داوري ناشي از حواله پول بدون عقد قرارداد در مبادلات تجاري است.

حمزه‌نژاد بازرسي كالاها و گشايش اعتبار براي انجام مبادلات را از جمله عوامل مهم در تضمين تجارت دانست و تاكيد كرد: بازرگانان بايد در مبادلات تجاري به جزييات قراردادها توجه داشته باشند.

همچنين فريال مستوفي رييس كميسيون سرمايه‌گذاري و عضو هيات مديره اتاق ايران و چين در خصوص شركت‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي در چين گفت: تاسيس شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در چين به طور كلي پر هزينه نيست و اگر ساختار آن درست طراحي شود، در ايجاد ارتباط موثر كشورها با چين بسيار موثر است.

وي صادرات و واردات، همچنين فروش خدمات و كالا به اشخاص از يك مكان مشخص و يا از طريق رسانه‌هاي جمعي را از جمله وظايف اين شركت‌ها عنوان و خاطرنشان كرد: با تاسيس شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در چين فعاليت‌هاي بين‌المللي صادرات و توانايي دريافت كارت بازرگاني افزايش و در مقابل هزينه‌هاي واسطه‌گري كاهش مي‌يابد.

رييس كميسيون بازرگاني اتاق ايران و چين تصريح كرد: مدت زمان فعاليت براي شركت‌هاي خارجي در مناطق توسعه يافته چين 30 سال و براي مناطق غربي آن 40 سال است.

وي همچنين با اشاره به شرايط لازم براي تاسيس شركت‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي در چين، از جمله مزاياي آن به امكان ايجاد اتحاديه كارگري براي شركت‌هايي با بيش از 25 نفر كارمند اشاره كرد.

"لو چانگ" وابسته بازرگاني سفارت چين در تهران نيز با اشاره به مشكلاتي كه در زمينه صادرات، واردات و مبادلات بانكي ميان دو كشور وجود داشته است، اعلام كرد: طي چند هفته آينده در صدد هستيم تا مشكلات كليه بازرگانان را در اين موارد برطرف كنيم و در اين راستا با بانك مركزي و وزارتخانه‌هاي مربوط تماس مي‌گيريم. همچنين اميدواريم با همكاري بازرگانان و دولت ايران اين مشكلات به زودي حل شود.

وابسته بازرگاني سفارت چين در تهران يادآور شد: طبق آمار جديد سازمان گمركات چين، در 6 ماه اول امسال صادرات و واردات چين با ايران 5/43 درصد افزايش يافته و در سال 2007 مبادلات تجاري دو كشور بيست ميليون و 500 هزار دلار و در 6 ماه اول سال 2008 چهارده ميليون دلار مبادلات تجاري بين دو كشور صورت گرفته است كه پيش بيني مي‌شود نسبت به سال گذشته ميزان مبادلات دو طرف پنجاه درصد افزايش يابد.

وي با اشاره به سياست دروازه‌هاي باز در اقتصاد چين تصريح كرد: ابتدا از سرمايه‌گذاري چيني‌هاي مقيم خارج براي رشد چين استفاده كرديم و به تدريج از شركت‌هاي خارجي براي سرمايه‌گذاري در چين دعوت كرديم كه در حال حاضر ميانگين جذب سرمايه شركت‌هاي خارجي در چين بيش از 60 ميليارد دلار برآورد شده است.

وي با بيان اين مطلب كه ميزان ذخيره ارزي چين بسيار زياد است، گفت: دولت چين اعلام كرده كه كليه شركت‌هاي دولتي و خصوصي چين در صورت داشتن توانايي بايد در كشورهاي ديگر سرمايه‌گذاري كنند و فقط جذب سرمايه‌گذاري صورت نگيرد.

وي ايران را يكي از مناسب‌ترين بازارها براي سرمايه‌گذاري شركت‌هاي چيني دانست و افزود: دولت چين از شركت‌ها خواسته است تا سرمايه‌گذاري مستقيم در ايران داشته باشند و ما براي محكم كردن روابط ديرينه دو كشور تلاش مي‌كنيم.

انتهاي پيام//
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن