تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816699277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درس گرفتن از المپيك از جنرال الكتريك گرفته تا نستله و اومگا، تمامي شركت‌ها سعي مي‌كنند كه از بازي‌هاي المپيك براي به آزمايش گذاشتن ايده‌هاي جديد و نشان دادن محصولات خود استفاده كنند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: درس گرفتن از المپيك از جنرال الكتريك گرفته تا نستله و اومگا، تمامي شركت‌ها سعي مي‌كنند كه از بازي‌هاي المپيك براي به آزمايش گذاشتن ايده‌هاي جديد و نشان دادن محصولات خود استفاده كنند


بليط بازي‌هاي المپيك پكن به تراشه‌هاي تعيين هويت با استفاده از فركانس راديويي (RFID) مجهز هستند كه بانك اطلاعاتي متمركز آنها از تقلب جلوگيري و امنيت خوبي را براي بازي‌ها فراهم مي‌كند.
وقتي مدافع تيم فوتبال زنان آمريكا، هدر ميتس، وارد مسابقات المپيك شد، براي پيروزي روي چيزي فراتر از تجهيزات، هم‌تيمي‌ها، و دوست‌دارانش حساب مي‌كند. او در سال گذشته دچار كشيدگي عضلات شد و به ناچار جام جهاني را از دست داد. اما حالا به ميدان بازگشته است و بدون شك با علم به اين واقعيت كه دكتر‌ها آماده هستند تا با اولين نشانه از تنش در عضلاتش او را معاينه كنند، اعتماد به نفسش افزايش يافته است.

آنها از يك دستگاه كوچك فراصوت به نام LOGIQ محصول واحد تجهيزات بهداشتي شركت جنرال الكتريك استفاده مي‌كنند. اين وسيله كوچك 6 كيلوگرمي مي‌تواند از كوچك‌ترين رشته‌هاي عضلات او تصويري با جزئيات زياد تهيه كند. تصاوير اين دستگاه از نظر دقت و وضوح با تصاوير گرفته شده از دستگاه‌هاي 400 كيلوگرمي مورد استفاده در بيمارستان‌ها برابري مي‌كند.
اين دستگاه بخشي از راهبرد جنرال الكتريك براي نمايش محصولاتش در بازي‌هاي المپيك 2008 پكن است. جنرال الكتريك پيش از اين يك نسخه ابتدايي‌تر از اين دستگاه را در بازي‌هاي زمستاني سال 2006 تورين مورد استفاده قرار داده بود. دانشمندان و محققان توانستند با استفاده از اين موقعيت دستگاه مذكور را در يك محيط واقعي كه اغلب در آن جراحت‌هاي جدي رخ مي‌دهد آزمايش كنند.
از سوي ديگر بازخوردي كه از ورزشكاران و مربيان و پزشكان به جنرال الكتريك رسيد، به فرايند بهينه‌سازي دستگاه كمك كرد. از ‌آن مهم‌تر اين است كه فروش دستگاه‌هاي فراصوت اين شركت از زمان بازي‌هاي المپيك زمستاني تورين تاكنون بيش از 75 درصد افزايش يافته است. پيتر فاس، رئيس واحد پشتيباني بازي‌هاي المپيك در جنرال الكتريك، در اين مورد مي‌گويد: «بازي‌هاي المپيك يك فرصت بازاريابي فوق‌العاده براي شركت ما به حساب مي‌آيند.»
المپيك هميشه محل مناسبي براي نمايش تجهيزات جديد ورزشي بوده است؛ از كفش‌هاي وزرشي فراصوت آديداس كه در المپيك 1964 توكيو توسط ورزشكار ‌آلماني، ويلي هولدورف، مورد استفاده قرار گرفتند، تا تي‌شرت سبك و جذب‌كننده رطوبت نايكي كه در المپيك سال 2000 سيدني توسط قهرمان دوي سرعت، كتي فريمن مورد استفاده قرار گرفت.
بازي‌هاي المپيك پكن هم از اين قاعده مستثني نيستند. كوب برايانت و لبرون جيمز –ستارگان بسكتبال آمريكا- كفش‌هاي جديد بسكتبال نايك، به نام HyperDrunk، را خواهند پوشيد كه از فيبر‌هاي كريستال مايع در آنها استفاده شده است و طبق ادعاي اين شركت پنج بار از فولاد محكم‌تر است.
مايكل فلپس، شناگر معروف و دارنده چندين مدال المپيك، از عينك شناي زيبا و جديد شركت Speedo استفاده خواهد كرد. و در نهايت دوچرخه 25 هزار دلاري ساخته شده از يك قطعة يكپارچة فيبر كربن به تيم دوچرخه‌سواري استراليا در پيروزي كمك خواهد كرد.
ولي فقط شركت‌هاي فعال در زمينه تجهيزات ورزشي نيستند كه از المپيك براي پيشبرد راهبرد‌هاي خود در زمينه نوآوري استفاده مي‌كنند. گسترده وسيعي از شركت‌هاي فعال در زمينه‌هاي مختلف (از معماري گرفته تا فناوري و توليد غذا و غيره) از همكاري با ورزشكاران و كميته‌هاي محلي برگزاري المپيك براي پيش‌برد ايده‌هاي جديد خود سود برده‌اند.
در المپيك زمستاني سال 1960 كه براي اولين بار از سيستم امتياز‌دهي رايانه‌اي استفاده شد، شركت IBM يكي از رايانه‌هاي مين‌فريم خود را پشت ديوارهاي شيشه‌اي به نمايش گذاشت و به اين ترتيب به جلب مشتريان تجاري پرداخت.
چهار سال بعد شركت زيراكس دستگاه‌هاي فتوكپي خودش را در همين بازي‌ها به نمايش گذاشت كه با سرعت سرسام‌آور هفت كپي در دقيقه از روي برگه نتايج بازي‌ها كپي تهيه مي‌كردند.
شركت سازنده ساعت اومگا، كه از سال 1932 وقت‌نگهدار رسمي بازي‌هاي المپيك است، نيز هميشه از اين بازي‌ها براي نمايش فناوري‌هاي جديد –كه گاهي ربط چنداني هم به محصولات اين شركت ندارند- استفاده مي‌كرده است. براي نمونه در سال 1964 اين شركت فناوري جديدي را براي نمايش هم‌زمان آخرين نتايج ورزشي روي صفحه تلويزيون معرفي كرد. اين فناوري در سال‌هاي بعد تبديل به استاندارد هميشگي پخش مسابقات ورزشي شد.
در المپيك امسال شركت اومگا از حس‌گرهاي حركتي براي تعيين خطاي بازيكنان و فناوري موقعيت‌ياب جهاني براي پي‌گيري حركت قايق‌رانان استفاده خواهد كرد. اين شركت اعتقاد دارد كه استفاده از آخرين ابداعات واحد تحقيق و توسعه‌اش باعث بالا رفتن شهرتش در زمينه دقت عمل خواهد شد. استفن آركارهاتر، رئيس اين شركت مي‌گويد: «اندازه‌گيري زمان در يك بازي‌ بزرگ جهاني باعث بالا رفتن اعتبار شركت ما مي‌شود.»
شركت فناوري چيني-فرانسوي ASK-TongFong تراشه‌هاي شناسايي فركانس راديويي خاصي براي اين بازي‌هاي طراحي كرده است كه انتظار مي‌رود محصولات مشابه آن به زودي در سرتاسر جهان براي ره‌گيري محصولات از انبار كارخانه تا خانه مصرف‌كنندگان مورد استفاده قرار گيرند.
كميته برگزاري المپيك پكن مي‌خواست امكان تقلب و جعل را در اين بازي‌ها به حداقل برساند و براي نيل به اين مقصود ASK-TongFong را استخدام كرد تا در بليط‌هاي المپيك تراشه‌هاي رايانه‌اي تعبيه كند كه توانايي ذخيره اطلاعات كافي را داشته باشند.
در بازي‌هاي عادي در هر بليط فقط اطلاعات پايه مانند شماره صندلي ثبت خواهد شد. اما براي مراسم آغازي و پاياني بازي‌ها، هر بليط نام صاحب صندلي، شماره گذرنامه يا كارت شناسايي او، و بقيه جزئيات را نيز در خود خواهد داشت.
هزينه چاپ هر يك از اين بليط‌ها 45 سنت خواهد بود كه در برابر هزينه 3 سنتي بليط‌هاي باركددار معمولي بسيار بيشتر است.
با در نظر گرفتن ميليارد‌ها دلاري كه چين براي برگزاري المپيك سرمايه‌گذاري كرده است، خيابان‌هاي اطراف هر يك از ورزشگاه‌هاي مخصوص المپيك تبديل به ويترين‌هايي براي نوآوري شده‌اند.
ادامه در صفحه 21
ادامه از صفحه 19
استاديوم اصلي برگزاري مسابقات توسط شركت سوئيسي Herzog & de Meuron‌ با استفاده از ميله‌هاي فلزي به گونه‌اي طراحي شده است كه شبيه لانه يك پرنده به نظر مي‌رسد. عمليات ساخت همين ورزشگاه باعث شد كه شركت‌هاي چيني به فناوري‌هاي ساخت فوق دقيقي دست پيدا كنند كه تا پيش از اين در دسترس‌شان قرار نداشته است.
مركز ورزش‌هاي آبي چين كه مكعب آبي نام گرفته است، به طور كامل در يك پوشش پلاستيكي درخشان آبي‌رنگ قرار دارد كه شبيه به حباب به نظر مي‌رسد. ساختمان اين مجموعه 90 درصد از حرارت تابيده شده به خودش را جذب مي‌كند و به اين ترتيب به انرژي بسيار كمي براي گرم نگه داشتن پنج استخر شناي خود نياز دارد.
استاديوم بسكتبال در يك پوشش آلومينيومي پييچده شده است كه بيشتر اشعه آفتاب تابيده شده به خودش را منعكس مي‌كند و به اين ترتيب كمتر از نصف يك ورزشگاه عادي به انرژي براي خنك شدن نياز دارد.
البته بيشتر نوآوري‌ها در مقياسي كوچك‌تر انجام مي‌شوند. براي نمونه شركت PowerBar كه از زيرمجموعه‌هاي نستله محسوب مي‌شود و نوشيدني‌هاي انرژي‌زاي غني شده از ويتامين براي ورزشكاران مي‌سازد، يك بسته‌بندي نوين و كاربر‌پسند ساخته است كه به ادعاي اين شركت مي‌تواند سرعت دوچرخه‌سواران را افزايش بدهد.
اين نوشيدني‌ها به درد ورزشكاراني مي‌خورند كه وقتي پاهايشان خسته مي‌شود مي‌خواهند به سرعت كربوهيدرات به بدن خود برسانند. تا پيش از اين فشار دادن مايع خوراكي براي بيرون آمدن از بسته مشكل بود و باعث بيرون ريختن مايع مي‌شد.
بنابراين محققان شركت نستله به فكر ساختن بسته‌هايي افتادند كه به يك باره بلعيده مي‌شوند و ورزشكاران مي‌توانند آنها را هنگام راندن دوچرخه يا دويدن نيز بخورند.
المپيك يك جايگاه بي‌بديل بازاريابي محسوب مي‌شود و شركت‌هاي مختلف از نوآوري به عنوان روشي براي جلب توجه مصرف‌كنندگان استفاده مي‌كنند.
براي نمونه شركت Speedo در سال 2004 پوشش رسانه‌اي بسيار خوبي را به خاطر معرفي لباس شناي تمام بدن خود، كه به شناگران امكان مي‌داد با مقاوت كمتري در آب غوطه‌ور شوند، به دست آورد. اين پوشش رسانه‌اي به اندازه‌اي براي Speedo خوب بود كه اين شركت هيچ نيازي به صرف پول براي تبليغات در المپيك پكن نديد.
كرگ برومرز، نايب رئيس بازاريابي اين شركت مي‌گويد: «تصميم به عدم صرف هزينه براي تبليغات ريسك بالايي داشت؛ ولي تاكنون به خوبي جواب داده است.» اين شركت در ماه فوريه امسال يك مجموعه جديد از لباس‌هاي شناي تمام بدن خود را معرفي كرد كه از آن‌زمان تاكنون شناگراني كه آ‌نها استفاده مي‌كنند ركوردهاي جهاني زيادي را شكسته‌اند.
اين حقيقت باعث شده است كه پوشش رسانه‌اي بسيار خوبي به محصولات شركت Speedo تعلق بگيرد و در نتيجه امكان عرضه محصولات آن با قيمت مناسب براي استفاده مصرف‌كنندگان عادي فراهم شود. به گفته برومرز تا آغاز فصل تعطيلات اين شركت يك لباس شناي مخصوص مردان ارائه خواهد كرد كه به شكافتن بهتر آب كمك مي‌كند و همين‌طور لباس شنايي نيز براي زنان عرضه خواهد كرد مقاومت آب در برابر بدن آنها را كاهش مي‌دهد.
شايد بتوان گفت كه جنرال الكتريك در زمينه شيوه‌هاي بازاريابي مربوط به نوآوري از شركت‌هاي ديگر فراتر رفته است. اين شركت يك جايگاه 16 هزار و پانصد فوت مربعي به نام «مركز ابتكار» ساخته است كه در ‌آن محصولات جديدش مانند دستگاه فراصوتي كه هدر ميتز از آن بهره‌مند مي‌شود- و حدود چهارصد ابداع ديگر- را نمايش خواهد داد.
از محصولات ديگر جنرال الكتريك مي‌توان از سيستم بازيابي آب باران در استاديوم‌ ملي چين، توربين بادي براي تأمين انرژي بازي‌ها، و يك دستگاه MRI كوچك و كم مصرف در بيمارستان دهكده المپيك نام برد.
اين شركت اعلام كرده است كه از محل فروش محصولات مزبور به بازي‌ها بيش از هفتصد ميليون دلار درآمد داشته است. جنرال الكتريك در نظر دارد كه بعد از اتمام بازي‌ها، كل مركز ابتكار را به دفتر شانگهاي خودش منتقل كند. واضح است كه اين شركت اميدوار است حتي بعد از پايان بازي‌ها هم روح المپيك زنده بماند، البته از طريق رقابت تنگاتنگ براي ارائه محصولات مبتكرانه و جديد به بازار. فاس مي‌گويد: «المپيك براي ما مانند آزمايشگاهي است كه مي‌توانيم در آن ثابت كنيم كه براي مصرف‌كنندگان بهترين هستيم.»
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن