تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799063760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبر معظم انقلاب: معني حقيقي انتظار فرج نپذيرفتن اوضاع ظالمانه جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: رهبر معظم انقلاب: معني حقيقي انتظار فرج نپذيرفتن اوضاع ظالمانه جهان است
تهران - حيات

در خجسته سالروز ميلاد ولي عصر امام زمان (عج)، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي در خارج از كشور، وزير، معاونين و مس,ولين آموزش و پرورش و قشرهاي مختلف مردم، نيمه شعبان را روز اميد واقعي بشر به آينده روشن و سرشار از عدالت خواندند و افزودند: انتظار فرج يعني ايجاد و حفظ آمادگي همه جانبه فردي و اجتماعي، و تلاش و حركت در مسير تحقق عدل و داد، و به همين علت مردم بايد در مقابل دروغگوياني كه با ادعاهاي شرم آوري نظير ارتباط با امام زمان، مفهوم انتظار را مايه سودجويي و دكانداري قرار داده اند، كاملاً هوشيار باشند.
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، ايشان با تبريك عيد سعيد ميلاد حضرت ولي عصر (عج) به همه مؤمنان و همه انسان هاي آگاه، آزادي طلب و ظلم ستيز افزودند: ظهور منجي عدالت گستر، بشارت تاريخي همه اديان الهي و حتي ديگر اديان، به انسان تشنه عدالت است و اين بشارت اميدآفرين، متكي بر اين حقيقت است كه ستيز تاريخي حق و باطل، سرانجام با ظهور موعود، به سود پيروان حق، رقم خواهد خورد و زندگي مطلوب انسان آغاز خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي، انتظار ظهور مهدي موعود را در اعتقادات شيعيان، نه يك آرزو و مسئله ذهني محض، بلكه يك واقعيت خواندند و خاطرنشان كردند: دلايل فراوان، روشن و راسخ كه بسياري از اهل سنت نيز آنها را قبول دارند، اين اعتقاد عميق شيعيان را تصديق مي كند كه حجت تابناك حق، يك انسان واقعي است كه با عمر طولاني كه خدا به ايشان داده در ميان مردم زندگي و دردها و مشكلات آنان را حس مي كند و همه مسائل مربوط به زندگي نوراني ايشان، روشن و معلوم است.
حضرت آيت الله خامنه اي معناي حقيقي انتظار فرج را قبول نكردن اوضاع ظالمانه جهان و انتظار گشايش در زندگي كل بشر برشمردند و افزودند: امام زمان (عج) ظهور خواهد كرد تا جوامع بشري و تاريخ بشر را نجات دهد و اين نظم غيرعادلانه را كه براثر جهالت و اغراض نفساني بر جهان حاكم شده است به نظمي عادلانه مبدل سازد.
رهبر انقلاب اسلامي وجود دو ميليارد گرسنه و فشارهاي بي پايان بر ملت ها را نشانه هايي از بي عدالتي گسترده و عميق در جهان كنوني دانستند و افزودند: در وضع كنوني جهان، حتي ملتي نظير ملت ايران كه توانسته است پرچم عدل و داد را بلند كند مورد هجوم و ظلم قدرت هاست و اين نشان مي دهد كه دنيا حقيقتا پر از ظلم و جور و تشنه نسيم روح بخش عدالت است.
ايشان قبول نكردن وضع ناعادلانه جهان و تلاش براي فراهم شدن زمينه ظهور مهدي موعود (عج) را معناي حقيقي انتظار خواندند و تأكيد كردند: معناي انتظار فرج، نشستن و دل خوش كردن به مفهوم انتظار و يا زمان ظهور نيست بلكه انسان منتظر مانند يك سرباز مجاهد در راه استقرار عدالت و نزديك شدن به هدف والاي ظهور حركت و تلاش مي كند و با ايجاد و حفظ آمادگي هاي همه جانبه فردي و اجتماعي، زمينه را براي ظهور دست قدرتمند و ملكوتي امام عصر فراهم مي سازد.
ايشان، تشكيل نظام جمهوري اسلامي در ايران را از مقدمات اين حركت عظيم تاريخي دانستند و افزودند: ملت عزيز ايران، با برداشتن اين قدم بزرگ، فضاي واقعي انتظار را ايجاد كرده و نشان داده است كه «كمربسته» حقيقي مهدي موعود است.
رهبر انقلاب اسلامي عشق و ارادت روزافزون ملت ايران به وجود مقدس حضرت حجت را از بركات توجه و نگاه مهربانانه آن حضرت خواندند و بر لزوم قدرشناسي اين نعمت بزرگ تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به لزوم هوشياري آحاد مردم در مقابل سودجويان و دكانداراني كه مفهوم انتظار را مايه فريب مردم قرار داده اند افزودند: ادعاي رؤيت، ارتباط، تشرف، دستور گرفتن از حضرت حجت و اقتداي به آن حضرت در نماز، ادعاهايي حقيقتاً شرم آور و پيرايه هاي باطلي است كه ممكن است حقيقتِ روشن انتظار را در چشم و دل انسان هاي پاك نهاد، مشوب كند.
ايشان در همين زمينه خاطرنشان كردند: البته ممكن است انسان سعادتمندي، اين ظرفيت را پيدا كند كه چشم دلش به نور جمال مبارك حضرت حجت روشن شود اما چنين كساني اهل ادعا و بازگو كردن اين مسائل نيستند همانگونه كه بزرگان و برجستگان نيز چنين ادعاهايي نكرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، عقايد شيعي را جزو پاك ترين، منطقي ترين و مستحكم ترين عقايد برشمردند و خاطرنشان كردند: فكر و انديشه و خرد در اين عقايد كاملا آشكار است و مجموعه هاي فرهنگي مربتط با مردم و يا شاغل در خارج از كشور بايد اين عقايد را به درستي بفهمند، با تدبر و تأمل آنها را عمق دهند و به درستي منتقل كنند.
ايشان تلاش براي زدودن پيرايه ها، خرافه ها، ادعاهاي دروغين، كج فهمي ها و بد فهمي ها را از عقايد روشن و مستدل تشيع، از وظايف مجموعه هاي فرهنگي در داخل و خارج دانستند و خاطرنشان كردند: اگر اين عقايد، درست منتقل شود، خردمندان و انديشمندان عالم، آنها را تصديق و تأييد مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مسئوليت معلمان، فرهنگيان و مجموعه هاي آموزشي و پرورشي مرتبط با نوجوانان و جوانان در تبيين و تعليم صحيح و دقيق عقايد ديني افزودند: اين گونه عقايد و حقايق را بايد با هوشياري و سنجيدگي در عمق ذهن و جان متعلم جايگزين كرد.
ايشان عمل كردن ملت بزرگ ايران به تعاليم اهل بيت عليهم السلام را مايه آگاهي ملت ها و آشنا شدن آنان با حقانيت تشيع دانستند و افزودند: تجلي عقايد تشيع در پايداري و مجاهدت هاي ملت ايران، بركات فراواني داشته و خواهد داشت.
در آغاز اين ديدار دو تن از مداحان اهل بيت (ع) به قرائت مدايح و اشعاري در وصف حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه و ميلاد مسعود آن حضرت پرداختند.
در اين ديدار رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي در خارج از كشور، وزير، معاونين و مسئولين آموزش و پرورش، جوانان شركت كننده در سمينار سراسري جوانان ،اعضاي شوراي عالي استانها،هيئت امناي بنياد بين المللي الغدير ، كميته امداد امام خميني(ره)،موسسه دعبل خزايي و اعضاي مركزي جشنهاي شعبانيه حضور داشتند.
پايان پيام
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن