تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803821355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرتو درماني تومورهاي سرطان را نابود مي كند/سر نخ ژني سرطان روده شناسايي شد/مردان، مشتريان جديد جراحان زيبايي در بريتانيا /زني در اسكندريه 7 قلو زاييد /شيرمادر با بيماريهاي ميكروبي مبارزه مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پرتو درماني تومورهاي سرطان را نابود مي كند/سر نخ ژني سرطان روده شناسايي شد/مردان، مشتريان جديد جراحان زيبايي در بريتانيا /زني در اسكندريه 7 قلو زاييد /شيرمادر با بيماريهاي ميكروبي مبارزه مي‌كند
شيوه هاي جديد پرتو درماني مي تواند تومورهاي سرطاني را كه در قسمتهاي مختلف بدن گسترش يافته اند را ريشه كن كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از MSNBC ، محققان اعلام كردند: شيوه هاي جديد پرتو درماني مي تواند تومورهاي سرطاني را كه در قسمتهاي مختلف بدن گسترش يافته اند را ريشه كن كنند.

محققان معتقدند كه اين شيوه از درمان براي كساني كه اميد ديگري براي درمان ندارند مي تواند كارساز بوده و مستقيما به تومورهاي سرطاني حمله كرده و آنها را نابود كند.

تجربيات نشان داده كه استفاده از اين درمان در 29 بيمار در مدت 10 ماه 6 الي 21 درصد باعث توقف رشد تومورها به مدت 2 سال شده است. حتي در صورت رشد تومورهاي جديد، تومورهايي كه مورد هدف تشعشع قرار گرفته بودند به كلي متوقف شدند.

تحقيقات نشان مي دهد كه تجويز ميزان بيشتري از پرتو ضرري به بيمار نمي رساند.

در سيستمهاي جديد پرتودرماني كنترل بيشتري در تاباندن مستقيم پرتو به تومورها و عدم تابش آن به نسوج سالم بدن وجود دارد. همچنين سيستمهاي پيشرفته تصويربرداري نيز جايگاه دقيق تومورهايي كه شايد توسط پزشك ديده نشده اند را در بدن بيمار مشخص مي كند..

به دليل وجود تاثيرات جنبي مانند خونريزي داخلي در بعضي از بيماران، محققان اميدوارند بتوانند رمز ژنتيكي يا علائم خاصي را در بدن بيماراني كه اين درمان بر روي آنها تاثير مثبت گذاشته بود بيابند تا بتوانند از آن در درمان ساير بيماران نيز استفاده كنند.

****سر نخ ژني سرطان روده شناسايي شد

همچنين دانشمندان در بررسي‌هاي اخير سرنخ ژني سرطان روده - راست روده را شناسايي كردند.

دانشمندان مي‌گويند؛ كشف تفاوتهاي ژنتيكي در بيش از يك سوم مبتلايان به سرطان روده - راست روده مي‌تواند به اين مساله پاسخ دهد كه اين بيماري چطور بين نسل‌ها منتقل مي‌شود.

به گفته جمعي از پژوهشگران در آمريكا، تفاوت ژني كه با رشد سلولي در روده ارتباط مستقيم دارد، خطر بروز اين بيماري را تا 50 درصد افزايش مي‌دهد.

اين يافته‌ها كه در مجله معروف ساينس منتشر شده متخصصان را به سوي آزمايشات ژنتيكي براي پيش بيني خطر سرطان روده سوق مي‌دهد.

آمارها نشان مي‌دهد كه تنها در انگليس تقريبا 36 هزار نفر سالانه به اين سرطان مبتلا مي‌شوند كه تاخير در تشخيص بيماري باعث نرخ مرگ و مير 50 درصدي در بيماران مي‌شود.

متخصصان تصور مي‌كنند كه علت بروز اين بيماري نيمي به دليل فاكتورهاي ژنتيك و نيمي ديگر به دليل فاكتورهاي الگوي زندگي، رژيم غذايي و ساير عوامل است.

در پژوهش اخير كه با همكاري مشترك دانشمندان انگليسي و پژوهشگران دانشگاه اوهايو در آمريكا انجام گرفته 138 بيماران مبتلان به سرطان روده تحت بررسي قرار گرفتند.

****مردان، مشتريان جديد جراحان زيبايي در بريتانيا

جراحي پلاستيك در حالي در بريتانيا از رونق خاصي برخوردار شده كه جراحان درآمد خاصي را به ويژه از جراحي پلك مردان به دست مي‌آورند.

در همين راستا به گزارش ديلي ميل، تعداد مرداني كه براي شبيه شدن به "جرج كلوني" بازيگر هاليوودي به زير تيغ جراحان رفته‌اند به ركوردي جديد دست يافته است.

تنها در يك كلينيك زنجيره‌اي تعداد مرداني كه حاضر به پرداخت حدود 5 هزار پوند براي جراحي زيبايي پلك خود شده‌اند در 2 سال گذشته 4 برابر شده است.

جراحان و كارشناسان معتقدند اين افزايش ناشي از فضاي مالي بيماري است كه حاكم شده و يك تاجر گمان مي‌كند كه داشتن ظاهري هوشمندانه و جوان در كارش تأثير بسيار زيادي را خواهد داشت.

دكتر لورين ايشاك يك جراح پلاستيك گفت:"روند بيكاري در حالي آغاز شده است كه مردان متوجه شده‌اند براي اينكه در ميان سايرين براي پيدا كردن شغلي، برجسته‌تر شوند نيازمند اين اقدامات هستند.داشتن قيافه‌اي خسته و افتاده با هرگونه لباسي باعث خسته به نظر رسيدن افراد مي‌شود."

روند اين جراح‌هاي كه بيشتر از يك ساعت هم طول نخواهد كشيد به ويژه با روي آوردن اشخاص مهمي مانند بازيگران هاليوودي و تجار برجسته به اين كار افزايش بيشتري داشته است.

انجمن جراحان پلاستيك بريتانيا اعلام كرده كه سال گذشته 33 هزار عمل جراحي زيبايي را انجام داده است و از آنجايي كه يك نفر از هر 3 جراح عضو اين انجمن است پيش بيني مي‌شوند كه ميزان واقعي بيش از 100 هزار مورد باشد.

از هر 10 جراحي 9 مورد متعلق به زن‌ها بوده است كه در اين ميان جراحي زيبايي سينه محبوبترين عمل زيبايي بوده است. بعد از اين عمل جراحي پلك، صورت يا گردنو ليپوساكشن در رده‌هاي بعدي قرار داشته‌اند.

****زني در اسكندريه 7 قلو زاييد

همچنين به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از قاهره، يك زن مصري كه به گفته پزشكان پس از 3 بار دختر زاييدن با خوردن داروهاي باروري قصد پسر زاييدن را داشته است در بيمارستاني در شهر اسكندريه مصر 7 قلو زاييد.

مقامات بيمارستان و خانواده وي اعلام كرده‌اند كه حال "غزاله خميس" پس از انجام عمل سزارين و دريافت خون خوب است.

عماد درويش پزشك بيمارستان گفت:"فرزندان وي 4 پسر و 3 دختر هستند كه بين 5/1 تا 3 كيلوگرم وزن دارند و حال همگي آنها خوب است."

درويش در اين مورد گفت:"اين يك بارداري بسيار نادر بود. من تا به حال در عمر 33 ساله پزشكي خود با اينطور موردي روبرو نشده بودم."
وي در پايان 8 ماه بارداري اين زن به خاطر فشار زياد بر كليه‌ها تشخيص داده بود كه زمان براي انجام عمل سزارين فرا رسيده است. خميس در حال حاضر داراي 3 دختر ديگر هم هست و پزشكان وي گمان مي‌كنند كه براي پسر دار شدن از داروهاي باروري استفاده كرده است.
شوهر اين زن كشاورزي است كه در شمال مصر به كشاورزي مشغول است.

برادر اين زن هم اظهار كرد كه وزارت بهداشت مصر اعلام كرده كه شير و پوشاك لازم تا 2 سال به طور رايگان در اختيار اين نوزادان قرار خواهد گرفت.

****شيرمادر با بيماريهاي ميكروبي مبارزه مي‌كند

پژوهشگران سوئيسي و استراليايي به شواهد علمي تازه‌اي در تاييد فوايد و خواص منحصر به فرد شير مادر دست يافته‌اند.

همچنين به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز،اين پژوهشگران در بررسي‌هاي خود موفق به شناسايي پروتئين‌هايي در شير انسان شده‌اند كه با خارج كردن باكتري‌ها، ‌ويروس‌ها و ساير ميكروبهاي بيماري زاي خطرناك از مجاري گوارشي روده و معده نوزاد، مي‌توانند از بدن در برابر بيماريها محافظت كنند اين پروتئين در شير گاو يافت نمي‌شود.

نيكلاس كارلسون و دستياران وي در اين تحقيق،‌خاطرنشان كردند كه پژوهشگران سالها مي‌دانستند شير مادر مزاياي فراواني براي سلامتي كودك دارد كه از آن جمله مي‌توان به كاهش نرخ ابتلا به اسهال، آلرژي‌ها و ساير مشكلات پزشكي اشاره كرد.

در حالي كه در كودكاني كه از شير گاو تغذيه مي‌كنند اين مزايا مشاهده نمي‌شود. اما دلايل بيولوژيك پشت اين ارتباط هنوز مشخص نيست.

اخيرا نيز در تاييد يافته‌هاي قبلي محققان دو پروتئين قندي به نام‌هاي MVC-4 و MVC-1 را در شير مادر شناسايي كرده‌اند كه خاصيت مبارزه با بيماريها را دارد.

****اميد به درمان «آرتريت» تنها با يك تزريق

همچنين محققان انگليسي مي گويند تنها يك بار تزريق سلول هاي دستكاري شده به بدن مي تواند پيشرفت آرتريت رماتيسمي را متوقف كند.

تيم محققان دانشگاه نيوكاسل به زودي آزمايش هاي ايمني چنين تزريقي را در سطح محدود شروع خواهد كرد كه اميد مي رود باعث توقف حملات سيستم مصونيت بدن به مفاصل شود.

"كمپين تحقيقات آرتريت" كه منابع مالي اين تحقيق را فراهم كرده است، گفت اگر اين آزمايش ها موفق باشد، معالجه بيماري مفاصل منقلب خواهد شد.

اين واكسن ممكن است طي پنج سال آزمايش شده و در دسترس قرار گيرد.

آرتريت رماتيسمي يكي از بيماري هاي سيستم دفاعي بدن است كه در آن سيستم دفاعي به بافت هاي بدن حمله مي كند.

در مورد آرتريت رماتيسمي، اين وضع باعث التهاب دردناك و وارد شدن صدمات فزاينده به مفاصل مي شود، دردي كه بايد با مصرف مسكن و داروهاي سركوب كننده سيستم دفاعي بدن تسكين داد.

علت دقيق اين حملات معلوم نيست، اما هدف استفاده از تكنيك تازه، كه تاكنون تنها در آزمايشگاه روي سلول ها امتحان شده، بازگرداندن سيستم دفاعي بدن به وضعيت پيش از بيماري است.

در اين شيوه نمونه اي از سلول هاي سفيد خون از بدن استخراج شده و مجموعه اي از استرويدها و ويتامين ها به آن اضافه مي شود. اين فرآيند يك نوع خاص از سلول سيستم دفاعي به نام «دندريتيك» را به وضعيت «تالرنت» (با تحمل) بدل مي‌كند اين سلول ها سپس مجددا به مفصل بيمار تزريق مي شود.

پروفسور جان ايزاكس، كه هدايت اين تحقيقات را به عهده داشته است، مي گويد: انتظار ما براساس تحقيقات آزمايشگاهي قبلي اين است كه اين روش واكنش سيستم مصونيت را سركوب يا منظم مي كند.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن