تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816940429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

المپيك بيست و نهم/آخرين شكست بسكتبال ايران در المپيك هم رقم خورد/ خداحافظي با عنوان آخري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: المپيك بيست و نهم/آخرين شكست بسكتبال ايران در المپيك هم رقم خورد/ خداحافظي با عنوان آخري
تيم ملي بسكتبال كشورمان با متحمل شدن شكست مقابل كرواسي به بازي هاي خود در رقابت هاي المپيك 2008 پكن پايان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم ملي بسكتبال ايران به خاطر باخت در هر چهار بازي گذشته خود شانسي براي صعود به مرحله دوم بازي هاي المپيك نداشت اما مي توانست با ارائه يك بازي برتر، كسب پيروزي و يا شكست با كمترين اختلاف امتياز در آخرين بازي مرحله مقدماتي المپيك 2008 پكن، در رده بندي تيم هاي نهم تا دوازدهم بهترين جاي ممكن را در اختيار بگيرد. با اين حال نيمه نخست ديدار تيم هاي ايران و كرواسي بدترين نيمه ممكن براي شاگردان رايكوترومن بود.

حامد حدادي كه همراه با صمد نيكخواه بهرامي، جواد داوري، حامد آفاق اسلاميه و اوشين ساهاكيان آغاز گر بازي صبح امروز مقابل كرواسي بود اولين امتياز اين بازي را براي ايران به دست آورد.

وقتي امتيازات تيم ملي بسكتبال كشورمان به 6 رسيد كروات ها تنها 2 امتياز گرفته بودند اما اين بهترين نتيجه ثبت شده براي ايران در كوارتر نخست بود.

شاگردان "جاسمين رپسا" كه براي صعود به دور دوم بازي هاي بسكتبال المپيك پكن به امتياز كامل اين مسابقه نياز مبرم داشتند خيلي زود جريان بازي را در اختيار گرفتند. آنها با يارگيري در تمام نقاط زمين و به واسطه پرتاب هاي 3 امتيازي خود امتياز 6 بر 2 (به نفع ايران) را خيلي زود به 14 بر 6 ( به نفع خود) رساندند. تعويض اوشين ساهاكيان، ايمان زندي و جواد داوري و استفاده از حامد سهراب نژاد، ايمان زندي و مهدي كامراني هم تاثير زيادي در امتيازات ايران نداشت تا جائيكه اين كوارتر با نتيجه 19 بر 8 به پايان رسيد.

بازيكنان كرواسي كه مدال نقره المپيك بارسلون را در اختيار دارند كوارتر دوم را هم با برتري خود آغاز كردند. آنها از هر فرصتي براي شوت و نفوذ به دفاع ايران استفاده مي كردند. پرتاب هاي 3 امتيازي مبناي كارشان در اين كوارتر بود كه با دقت هر چه تمام انجام مي شد و منجر به كسب 13 امتياز متوالي شد. اين در حالي بود كه حملات عجولانه بازيكنان كشورمان موقعيت هاي ايران را يكي پس از ديگري به هدر داد و رايكو ترومن را وادار به دو درخواست متوالي براي استراحت كرد تا نكاتي را به شاگردانش گوشزد كند.

علاوه بر موسي نبي پور كه در كوارتر دوم بازي با كرواسي نخستين تجربه المپيكي خود را به دست آورد، علي دورقي و امير اميني هم در اين كوارتر بازي كردند. اما تمام اين تغيير و تحولات تنها 8 امتياز براي تيم ملي بسكتبال ايران به همراه داشت كه آنهم بيشتر از طريق نفوذ به محدوده زير حلقه به دست آمد.

تيم ملي بسكتبال كرواسي در اين كوارتر تقريبا چهاربرابر ايران امتياز گرفت تا نيمه نخست را با اقتدار و با نتيجه 54 بر 16 به پايان برساند. نيمه دوم ديدار تيم هاي ملي بسكتبال ايران و كرواسي صد درصد متفاوت از نيمه نخست و متمايل به سمت بسكتباليست هاي ايراني بود.

ملي پوشان بسكتباليست كشورمان كوارتر سوم را با دقت آغاز و با تمركز كافي دنبال كردند. اجتناب از اقدامات عجولانه و درك كردن موقعيت هاي به دست آمده بر اساس به كارگيري مهارت هاي فردي در قالب كار گروهي باعث شد در 5 دقيقه نخست اين كوارتر 18 امتياز به تيم ايران تعلق بگيرد. هرچند كه روي آوردن قرمز پوشان كرواسي به يارگيري دوباره و ضعف دفاعي در تيم ايران نقش بازيكنان كشورمان را در جريان بازي كمرنگ كرد اما به هر حال آنها اين كوارتر را با برتري 7 اختلاف امتيازي خود تمام كردند.

رقابت پاياپاي تيم ملي بسكتبال ايران مقابل كرواسي در كوارتر چهارم هم حفظ شد. البته كروات ها كه در نيمه دوم كمتر اجازه شوت هاي سه امتيازي معروف خود را به دست آوردند با روي آوردن به استفاده بيشتر از توپ هاي زير حلقه، در اين كوارتر امتياز بيشتر از حريف ايراني خود گرفتند و در نهايت پيروز ميدان شدند.
نتيجه كامل ديدار دو تيم ملي بسكتبال ايران و كرواسي به اين ترتيب است:
* ايران 57 – كرواسي 91
(8 بر 19)، (8 بر 35)، (23 بر 16) و (18 بر 21)

تيم ملي بسكتبال كرواسي با كسب اين پيروزي 8 امتيازي شد و همراه با ليتواني و آرژانتين صعود خود را از گروه A مرحله مقدماتي المپيك قطعي كرد.

تيم ملي بسكتبال ايران با متحمل شكست مقابل كرواسي 5 امتيازي شد و در رده ششم گروه خود قرار گرفت. ديدار تيم هاي ملي بسكتبال ايران و كرواسي نخستين بازي برگزار شده و در روز آخر مرحله مقدماتي بازي هاي بسكتبال المپيك پكن بود. برنامه ساير بازي هاي امروز به اين شرح است:
* ليتواني - استراليا (گروه A)
* چين - يونان (گروه B)
* اسپانيا - آنگولا (گروه B)
* آلمان - آمريكا (گروه B)
* روسيه - آرژانتين (گروه A)
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن