تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817136673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحران پاپاراتزي در كارخانه ستاره سازي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بحران پاپاراتزي در كارخانه ستاره سازي
گروه ترجمه، مهديس اميري؛ در هاليوود پاپاراتزي ها درست به اندازه بازيگر ها و ساير دست اندركاران سينما چهره هاي شناخته شده و معمولي هستند. عكس گرفتن از ستاره ها در عجيب ترين حالت ها براي اين گروه از عكاسان حكم حرفه و منبع درآمد را دارد. در نتيجه ديدن اين صحنه كه تعداد زيادي از آنها بيرون رستوران يا كلوپ يا مركز خريد لوكسي در بورلي هيلز منتظر ايستاده اند تا يك چهره مشهور از آن خارج شود براي بيشتر ساكنان منطقه كاملاً عادي است.

گذشته از تصادف پرنسس دايانا همسر وليعهد انگلستان كه گفته مي شود به خاطر تلاش راننده اش براي فرار از دست يك عكاس سمج به همراه دودي الفايد در تصادف كشته شد مي توان به نمونه هاي جديد تري هم اشاره كرد ، از جمله ازدحام عكاسان در اطراف برانكارد حامل بريتني اسپيرز هنگامي كه او به سرعت بايد به بيمارستان منتقل مي شد. يك هلي كوپتر و تعداد زيادي موتور پليس اسكورت اين خواننده را برعهده داشتند؛ حركتي كه براي مقامات محلي 25 هزار دلار هزينه داشته است. دنيس زين يكي از اعضاي شوراي شهر لس آنجلس مي گويد؛ «ما در دپارتمان پليس توان صرف چنين هزينه يي را نداريم. بايد راهي ديگر براي كنترل وضعيت بيابيم. در شرايط عادي شخصي كه بيمار مي شود بدون هيچ گونه تعلل به بيمارستان منتقل مي شود، اما اينجا روندي به اين سادگي چنان دچار اختلال مي شود كه به ناچار بايد به پليس متوسل شد و تنها دليل اين موضوع وجود پاپاراتزي هاست.»

عكاسان پاپاراتزي يكي از اصلي ترين نقض كنندگان قوانين ترافيكي هستند. هنگامي كه پاي گرفتن عكسي جنجالي از يك ستاره در اتومبيلش در ميان باشد، ويراژ دادن در يك خيابان شلوغ با يك دوربين آماده چندان كار غلطي به نظر نمي رسد. زين مي گويد؛ «و جالب اينجاست كه همه آنها هم فكر مي كنند قرار است بهترين عكس قرن را بگيرند، اين موضوع تبديل به ذهنيتي مشترك و عمومي شده است. مانند گله يي از گرگ ها يا دسته يي زنبور كه به دنبال طعمه شان مي شتابند. اين مشكلي است كه روز به روز عواقب تلخ تري مي يابد و بايد براي آن راه حلي يافت.»

اخيراً قوانيني براي ممانعت از تجاوز پاپاراتزي ها به حريم شخصي افراد و حادثه آفريني آنها تصويب شده است. اما مخالفان معتقدند تصويب چنين قوانيني آزادي رسانه ها را محدود خواهد كرد. اخيراً پيشنهادي مطرح شده بدين مضمون كه مي توان براي پاپاراتزي ها نوعي مجوز و كارت شناسايي صادر كرد كه در صورتي كه از حدود تجاوز كنند اين كارت باطل خواهد شد. از سوي ديگر ممكن است مطبوعات وادار شوند تا تنها عكاسان واجد شرايط را كه سابقه روشني دارند به استخدام در بياورند و مقامات محلي نيز بر اين موضوع نظارت داشته باشند. نيك استرن يكي از اعضاي انجمن پاپاراتزي هاي بريتانيا مي گويد؛ «كل اين سختگيري ها و محدوديت هايي كه مقامات در پي اعمال آن هستند به نظر من بيش از حد زياده روانه است. ممكن است بتوانند با اين كار پارپاراتزي ها را متوقف كنند اما با اين كار تمامي صنعت ستاره سازي و حاشيه هاي معمول دنياي سينما و موسيقي كه جذابيت آن را چندين برابر مي كنند و گذشته از هر چيز منبع درآمد هاي كلان هستند نيز تعطيل خواهد شد.» در اوج ماجراي ازدحام عكاسان در اطراف آمبولانس بريتني اسپيرز، استرن از شغل اش در يك آژانس عكاسي استعفا داد. او معتقد بود اين آژانس با ازدحام عكاسانش در اطراف اين خواننده بيمار براي وي مشكل ايجاد كرده است. استرن ترجيح مي دهد شغل خود را «عكاسي خبري» بخواند. هرچند تاييد مي كند كه از افراد مشهور عكاسي مي كند اما ترجيح مي دهد «پاپاراتزي» خوانده نشود. او مي گويد؛ «من فكر مي كنم ژورناليسم اخلاق گرا و مطابق اصول كماكان وجود دارد - هرچند هستند عكاساني كه با حدود 30 يا 40 اتومبيل سنگين و پرسرعت خودرو يك خواننده 26 ساله را در سانست بلوار تعقيب مي كنند تا از او عكس بگيرند.» محدود كردن عكاسان يكي از دشوارترين موضوعاتي است كه قانونگذاران در لس آنجلس با آن دست به گريبانند. مجله هاي زرد در سراسر دنيا با تيراژهاي بسيار بالا به فروش مي رسند و عمده مواد تشكيل دهنده شان را از آنچه در خيابان هاي بورلي هيلز و زندگي خصوصي بازيگران و خوانندگان مي گذرد تامين مي كنند. محدود كردن صنعتي چنين عظيم و پردرآمد و واداركردن آن به پذيرش قوانين سختگيرانه به هيچ وجه آسان نيست. استرن مي گويد؛ «به عقيده من با توجه به شرايط در نهايت اتفاق عمده يي رخ نخواهد داد. لس آنجلس به عقيده من كمي شبيه به غرب وحشي است و همين موضوع است كه آن را جذاب مي كند. وقتي در اينجا هستيد تقريباً هر اتفاقي ممكن است رخ دهد. هنوز بسياري اين ذهنيت را دارند كه مي توان به لس آنجلس آمد و يك شبه ميليونر شد. در نتيجه به نظر من براي حفظ روح عمومي لس آنجلس نمي توان در آن چنين محدوديت هايي اعمال كرد.»

منبع؛ بي بي سي
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن