تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821156270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استامبولی پلوی قالبی...ساده...شیک... زیبا : چلو ، پلو و پلوهای مخلوط


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: http://ashpazierangin.blogfa.com/post-218.aspx
استامبولي پلوي قالبي
نوعروسان زيباپسندي كه طالب غذاهاي آسان ولي چشمگير هستند نگاهي به اين پست بيندازيد . اميدوارم دستپخت دخترم را بپسنديد .

مواد لازم :

ـ گوشت مرغ به میزان لازم

ـ برنج 2 پیمانه

ـ سیب زمینی 2 عدد

ـ رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوري

ـ نمک و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه :

برنج را با میزان آبی که لازم دارد ( 3 پيمانه ) با رب ،نمک ، سیب زمینی ریز شده به اندازه حبه قندو روغن روی حرارت ملايم گذاشته يا در پلو پز ريخته و به برق بزنيد وقتی آب آن جوش رفت در قالب نجسبي که قبلاًداخل آن را چرب کرده اید بریزید و روی قالب را با فویل بپوشانید و در فر با حرارت متوسط نیم ساعت دم بیندازید . چنانچه خواستید رنگ ته ديگ پلو تیره و یا روشن تر شود زمان پخت را یا زیاد و کم کنید. وبا انواع گوشت پخته ( مرغ ،گوشت چرخ شده و يا ماهيجه )و سبزيحات آنرا تزيين كرده و نوش جان كنيد .


پيوست ها:
_online.jpg [ 31.28 KiB | بازديد 409 بار ]


مرسی خیلی خوشگله ولی میشه درباره ی روش درست کردنش هم بنویسید

من خيلي پلوهاي مخلوط دوست دارم فكر كنم ايده ي جديديه مرسييييييييي

خیلی خوجگله ه ه ه ه ه

http://ashpazierangin.blogfa.com/post-218.aspx
براي طرز تهيه وحيده جان روي آدرس بالا كليك كن

سلام
دستتون درد نکنه

سلام عزيزم خواهش مي كنم
http://ashpazierangin.blogfa.com/

پلو سه رنگ :


پلو سه رنگ
مواد لازم
هویج : ۳۷۵ گرم
سیب زمینی : ۲۷۵ گرم
سبزی پلوئی : قدری
کلم پیچ قرمز : ۵ برگ
نخود فرنگی : ۷۵۰ گرم
برنج : ۱۰۰۰ گرم
طرز تهیه

هویج و کلم و سیب زمینی و نخود فرنگی را خرد کنید و سیب زمینی‌ها را دو نصف نموده سرخش نمائید.
مقداری سبزی پلو را خرد کنید و کنار بگذارید.
یک کیلو برنج را خیش نموده در آب جوش ریخته صافش کنید.
سبزی پلو را با نصف برنج مخلوط کنید و نصف برنج سفید را با قدری روغن مخلوط کرده در ته دیگ بریزید سپس هویج و کلم و نخود فرنگی و سیب زمینی سرخ شده را روی آن ریخته، قدری دیگر برنج سفید روی سبزیجات مزبور بریزید.
موقع کشیدن اول پلوئی که در آن هویج و غیره است. بکشید سپس پلو سبزی را بکشید و آخر از همه پلو ساده را. قدری زعفران سائیده شده هم روی پلو بریزید.

پلو شیرین زعفرانی :


مواد لازم‌

▪ برنج‌ اعلا:۲۰۰ گرم‌
▪ شكر:۱۰۰ گرم‌
▪ زعفران‌ آسیاب‌ شده‌:یك‌ سوم‌ قاشق‌ چایخوری‌
▪ شیر:۳۰۰ سی‌سی‌
▪ كره‌ آب‌ كرده‌:۳ قاشق‌ غذاخوری‌
▪ میخك‌:۳ عدد
▪ هل‌ نكوبیده‌:۳ عدد
▪ كشمش‌ درشت‌:۳۰ گرم‌
▪ پودر پسته‌:مقداری‌ برای‌ تزیین‌

طرز تهیه‌

ابتدا برنج‌ را یك‌ ساعت‌ قبل‌ از پخت‌ در آب‌ خیس‌ كرده‌ و در یك‌ قابلمه‌ با شیر، شكر، زعفران‌، میخك‌، هل‌ و كشمش‌ می‌پزیم‌.بعد از این‌ كه‌ برنج‌ پخت‌، كره‌ آب‌ كرده‌ را با آن‌ مخلوط كرده‌ و در كاسه‌ای‌ ریخته‌، روی‌ آن‌ را با پودر پسته‌ تزیین‌ می‌كنیم‌

پلو قالبي با گوشت و سبزيجات :



مواد لازم
گوشت چرخ کرده: نيم کيلو
پياز:1 عدد متوسط
تخم مرغ:1 عدد
نمک، فلفل، زردچوبه، پودر ليمو عماني و پودر زيره: به مقدار لازم
سير رنده شده: 1 حبه
شويد: 1 قاشق غذاخوري
برنج شسته شده وخيس خورده:3 ليوان
هويج رنده شده:2 عدد
لوبيا سبز خرد شده:1/2 ليوان
سيب زميني خلال شده:2 عدد
پياز خلال شده:2 عدد متوسط
سير:2 حبه
نمک و ادويه: به مقدار لازم
جعفري و شويد ريز شده: 1/2 ليوان
زعفران حل شده در آب:4 قاشق غذاخوري
طرز تهيه
ابتدا مواد لازم براي کوفته را با هم مخلوط کرده ورز دهيد سپس از هر کدام به اندازه يک گلوله کوچک برداشته در دست گرد کنيد. کوفته ها را در روغن فراوان با حرارت ملايم سرخ کنيد.
برنج را پخته و در صافي بريزيد تا آب آن کاملا برود.
براي تهيه سبزيجات کمي روغن در ماهيتابه ريخته پيازهاي خلال شده را به آن اضافه کرده تا کمي سرخ شود سپس لوبيا سبز را به پياز اضافه کرده بگذاريد به مدت 5دقيقه روي حرارت ملايم سرخ شود.
هويج رنده شده را به مواد اضافه کرده کمي هم بزنيد سپس سيب زميني خلال شده، سير رنده شده و ادويه را مواد اضافه کرده هم بزنيد تا وقتي که سيب زميني ها کمي سرخ شوند.
قالب مستطيل شکل پيرکسي را آماده کرده سپس سطح آن را با کمي کره چرب کنيد. تا 1/3 ظرف را برنج پخته شده ريخته ،روي آن دو قاشق زعفران بريزيد سپس کوفته هاي گوشت را روي سطح برنج بچينيد.
روي سطح کوفته ها را سبزيجات آماده شده ريخته سپس روي سبزيجات را با نصف باقي مانده از برنج پر کنيد و روي برنج 2 قاشق زعفران حل شده در آب بريزيد.
روي ظرف را با آلومينيوم پوشانده سپس ظرف را به مدت 30 دقيقه با حرارت 175 درجه سانتيگراد در فر بگذاريد تا برنج دم بکشد. ظرف را از فر خارج کرده در ديس برگردانيد

پلو ماش :


مواد لازم برای 3 نفر:
برنج=375 گرم
ماش=150 گرم
گوشت=250 گرم
روغن=125 گرم
پیاز متوسط=2 تا 3 عدد
رب گوجه فرنگی=2 قاشق سوپخوری
گرد لیمو عمانی=1 قاشق سوپخوری
ادویه=1 قاشق مرباخوری
طرز تهیه:
برنج را خیس می کنیم.گوشت را به صورت قیمه خرد می کنیم. پیاز را خلال کرده با 100 گرم روغن با حرارت ملایم سرخ می نماییم تا طلایی شود. گوشت را در پیاز می ریزیم،حرارت را ملایم می کنیم، در ظرف را می بندیم تا آب گوشت کشیده شده، کمی سرخ شود. 2 لیوان آب در قیمه می ریزیم، در ظرف را می گذاریم، حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت بپزد. ماش را در تابه ریخته کمی بو می دهیم. با گوشت کوب یا ته لیوان آن را کمی می کوبیم تا پوست ماش گرفته شود. مغز ماش را از پوست جدا کرده، داخل ظرف قیمه می ریزیم، می گذاریم قیمه و ماش چند جوش بزند ولی ماش له نشود. رب گوجه فرنگی را در کمی آب حل نموده، داخل ظرف قیمه می ریزیم. ادویه را اضافه کرده، نمک و فلفل آن را اندازه می نماییم؛می گذاریم آب قیمه در حدود نصف لیوان بشود. برنج را آبکش می کنیم،نصف بقیه از روغن را با نصف لیوان آب در قابلمه متناسب با مواد می ریزیم. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا جوش بیاید. برنج را بتدریج در دیگ ریخته، قیمه را با کفگیر لابلای برنج می دهیم و گرد لیمو را لای آن می پاشیم. آب باقیمانده را که باید در حدود نصف لیوان بشود با بقیه روغن مخلوط کرده،وقتی عرق برنج را گرفتیم، روی سطح برنج می دهیم و برنج را در فر یا در حرارت ملایم به مدت یک ساعت دم می کنیم.

پلو مخلوط :


مواد لازم
▪ برنج ۲پیمانه برای ۲ نفر
▪ گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
▪ رب ۲-۳ قاشق به مقدار دلخواه
▪ ماست برای ته دیگ یک کاسه (با توجه به قابلمه خودتان )
▪ پیاز یک عدد متوسط
▪ شوید - فلفل - ادویه کاری - پودر سیر - زعفران برای ته دیگ - روغن به مقدار لازم
▪ نمک ۳ قاشق غذا خوری
▪ آب یک قابلمه
▪ آبلیمو ۳ قاسق غذاخوری
▪ سیب زمینی خرد شده پخته شده یک عدد متوسط
طرز تهیه
ابتدا آب را روی گاز قرار دهید تا بجوش بیاید و در این مدت پیاز را در ماهی تابه خرد و سرخ کنید تا طلائی شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و پس از سرخ شدن کامل گوشت ، ادویه کاری - فلفل - پودر سیر و رب رقیق شده (در حد مناسب نه خیلی آبکی) را با توجه به ذائقه خودتان مخلوط کنید و به گوشت و پیاز اضافه نمائید.
نکته
۱) رب باعث خوش رنگی و خوش طعمی غذای شما می شود به شرطیکه آنقدر زیاد نباشد که تلخ شود!
۲) چون رب اضافه کردیم از اضافه کردن نمک در این مرحله خودداری می کنیم تا غذا شود نشود.
پس از مدتی که مواد کاملاً مخلوط و سرخ شدند، ماهی تابه را از روی شعله کنار بگذارید. زعفران را به ماست اضافه کنید و کنار بگذارید تا رنگ بگیرد. برنج ها را که از قبل نم کردید درون قابلمه ی آب جوش بریزید و نمک و فلفل را برای سفید شدن برنج به آن اضافه کنید. پس از حدود ۱۰ دقیقه که برنج را تست کردید و مطمئن شدید پخته شده ( با توجه به نوع برنج ) ، آن را آبکش کنید. ته قابلمه را روغن بریزید. ماست و زعفران را مخلوط کرده و به آن چند قاشق از برنج آبکش شده اضافه کنید در حدی که ته قابلمه را بگیرد.
یک لایه برنج آبکش شده به روی آن بریزید - یک لایه مخلوط گوشت چرخ کرده - یک لایه سیب زمینی و شوید و باز یک لایه برنج آبکش ... این کار را تا زمانی که مواد به پایان برسند ادامه دهید. دقیقا مثل کاری که برای درست کردن ماکارونی انجام می دهید.
غذا را روی شعله ی کم به مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت قرار دهید تا پخته شود ولی از آن غافل نشوید که ته دیگ نسوزد.

پلو تایی


مواد لازم:
روغن کانولا .............. 3 قاشق غذاخوری
تره فرنگی ................ 2 بوته (خرد شده)
پیاز متوسط .............. 2 عدد (خرد شده)
شوید ...................... 1 پیمانه (ریز خرد شده)
جعفری .................... 1 پیمانه (ریز خرد شده)
نخود فرنگی .............. 1 پیمانه (پخته شده)
تن ماهی ................. 2 قوطی
آبلیمو ...................... 2 قاشق غذاخوری
برنج پخته شده .......... 2 پیمانه بزرگ
نمک و فلفل ............... بسته به ذائقه
زیتون سیاه و برگ جعفری ..... جهت تزیین
نحوه تهیه:
1- در ماهی تابه بزرگی 2 قاشق روغن را گرم کرده و تره فرنگی را تفت دهید. پیاز را نیز اضافه کرده و تفت دهید تا نرم شوند. در ظرف را ببندید تا سرخ شوند ولی تره فرنگی رنگ سبزش را از دست ندهد. نمک و فلفل به میزان لازم اضافه کنید.
2- شوید را افزوده و تفت دهید ولی دقت کنید زیاد شوید را سرخ نکنید زیرا تلخ مزه می شود. جعفری و نخود فرنگی پخته را هم اضافه کنید. 1 قوطی از تن ماهی ها را باز کرده و آب آن را کاملا" دور ریخته و خرد کنید. سپس با 1 قاشق آبلیمو مخلوط کرده و به مواد بالا بیفزایید. حدود 5 دقیقه تفت دهید.
3- در قابلمه مناسبی، یک لایه برنج پخته شده و یک لایه از مواد اضافه کنید. این کار را تکرار کنید تا موادتان تمام شود. لایه آخر باید سبزیجات باشد. 1 قاشق روغن اضافه کرده و مواد را کاملا" مخلوط کنید و با شعله ملایم به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید. در ظرف مورد نظر ریخته و روی آن را با تن ماهی به روش گفته شده و زیتون سیاه بپوشانید. می توانید با برگ جعفری هم تزیین کنید.

(این پلو به نظر من خوشمزه ترین نوع پلوه خصوصا باعطر کاری و زنجبیل مممممممممممم)





پلوی قارچ ومرغ

مواد لازم
– فیله مرغ 500 گرم
– برنج 4 لیوان
– فلفل دلمه ای قرمز و زرد و سبز از هر کدام 1 عدد
– پیاز سرخ شده 5 قاشق غذاخوری
– قارچ 300 گرم – سیر 3 حبه –
زنجبیل 5/1 قاشق غذاخوری
– پودر کاری 1 قاشق چایخوری
– زعفران آب کرده 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه

ابتدا برنج را آبکش کرده و کنار می گذاریم . داخل ماهی تابه 2 قاشق روغن ریخته ( کره ) سپس فیله ها را نمک و فلفل زده و در روغن تفت می دهیم تا سفید شود سپس سیر له شده را افزوده و بعد از آن زنجبیل و پودر کاری را می افزائیم و مدت 1 دقیقه تفت می دهیم – سپس پیاز سرخ شده را به همراه قارچ تفت داده شده را افزوده به مدت 1 دقیقه تفت داده و در آخر فلفل دلمه ای ها را به همراه زعفران آب کرده را اضافه کرده به مدت 3 دقیقه تفت می دهیم 0 4/3 از برنج را در قابله ریخته و 5 قاشق از مواد را روی برنج ریخته و بقیه برنج را روی مواد می ریزیم و روی حرارت می گذاریم ، وقتی بخار کرد روی در قابلمه دم کنی می گذاریم بعد از آماده شدن برنج را در دیس کشیده و بقیه مواد را روی برنج می ریزیم اگر دوست داشتیم در آخر روی پلو را مقداری روغن می دهیم.

خانم كتابي دست دختر گلتون هم درد نكنه درست مثل مامانش هنرمند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5429]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن