تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816507274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماد ذكاوت امنيتي


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: نماد ذكاوت امنيتي
يادمان پنجاهمين سالگرد ميلاد دانشجوي شهيد سردار سرتيپ پاسدار حميد قلنبر فرمانده اطلاعات منطقه 6 سپاه پاسداران

شهيد حميد قلنبر در مرداد ماه 1337 ،در خانوادهاي تهيدست در جنوب شهر تهران چشم به جهان گشود.نه ساله بود كه پدرش بدرود حيات گفت و سرنوشت حميد بسان بزرگاني رقم خورد كه قله هاي ترقي را با تلاش و همت فتح كرده اند.
دوران ابتدايي تحصيل را در زادگاهش به پايان برد و براي گذراندن دوره متوسطه وارد دبيرستان البرز تهران شد . در سال 1357ديپلم گرفت و در همان سال در رشته حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران پذيرفته شد .
شهيد قلنبر در دوران پيش از انقلاب بيش از پانزده سال نداشت كه بوسيله يكي از دوستانش به نام صفر نعيمي جذب يك گروه انقلابي به نام «گروه توحيدي بدر » شد و از آن پس فعاليت هاي سياسي اش را در چهارچوب تشكيلات آن گروه استمرار بخشيد. پس از آنكه در سالهاي 55 و 56 سران گروه به وسيله ساواك دستگير شدند ، حفظ تشكيلات آن به حميد سپرده شد و او به نحو احسن از عهده انجام اين كار برآمد . بامهارت ويژه اي به ديدار رهبران زنداني مي رفت و با آنان درباره چگونگي وضعيت گروه و روند حوادث انقلاب گفت و گو مي كرد و رهنمود مي گرفت.
دوران انقلاب و پس از پيروزي بارزترين فعاليت شهيد قلنبر در آغاز انقلاب ، تكثير و پخش اعلاميه هايي بود كه در نجف و پاريس ، از سوي امام خميني ، رهبر انقلاب اسلامي ، صادر مي شد . حميد و دوستانش با استفاده از وسايل ساده و ابتدايي ، بطرز ماهرانه اي اعلاميه ها را تكثير و درجاهاي مختلف شهر تهران پخش مي كردند ، هزينه اين امور نيز از طريق فروش لباسهايي كه به وسيله خواهران انقلابي دوخته مي شد ،تأمين مي گرديد.
با شدت گرفتن مبارزه ملت ايران عليه نظام ستمشاهي ، او نيز با رژيم به مبارزه قهر آميز پرداخت و براي از پاي در آوردن شان از هيچ تلاشي فرو گذار نكرد . سه راهيهاي مخصوص لوله كشي آب را به نارنجك تبديل مي كرد .از شهرستانهاي مرزي كشور اسلحه مي خريد و روش استفاده از آنها را به ديگر مبارزان آموزش مي داد . براي به هلاكت رساندن سرسپردگان رژيم و عناصر سازمان امنيت رژيم ستم شاهي از هر وسيله اي استفاده مي كرد ، چنانچه در دو اقدام تهور آميز دو تن از ساواكيهاي شهر ري را شبانه به ضرب ميلگرد از پا در آورد .
چند ماه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران براي مقابله با تجاوز شوروي ، در مرداد ماه سال 1358 ، راهي كشور افغانستان شد . درآنجا به دام مأموران امنيتي افتاد ولي بامهارت و زيركي خاصي خود را رها ساخت . اين پيش آمد ديدگاهش را درباره ادامه فعاليت در آن كشور تغيير داد و به اين نتيجه رسيد كه هنوز زمينه لازم براي كار درآنجا فراهم نيست.سرانجام پس از رايزني با دوستان و همرزمانش عازم استان سيستان و بلوچستان گرديد و آن منطقه را براي فعاليتهاي فرهنگي و انقلابي بستري مناسب يافت . براي خدمت در آن ديار سنگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را برگزيد و همراه همسرش به آنجا رفت .
در آن دوران پر ماجرا ، گذشته از مبارزه با عناصر ضد انقلاب منطقه و تلاش براي زدودن زنگار فقر و محروميت از چهره استان ، دو كار اساسي يعني جذب جوانان مؤمن به سپاه و گفت و گوي مستقيم با عناصر شرور را وجهه همت بلند خويش قرار داد و در هر دو زمينه موفقيتي چشمگير يافت . شمار زيادي از جوانهاي استان را به عضويت سپاه در آورد و بسياري ازاشرار را از كوهستانها به آغوش جامعه بازگرداند. سبب موفقيت وي در همه اين كارها صداقت، رشادت و معنويتش بود . هنگامي كه از سوي اشرار در بلوچستان به گروگان گرفته شد ، با گفتار و كردارش چنان تأثيري بر دزدها گذاشت كه نماز خوان شدند و او را پيشنماز خود كردند و خود را غلام او مي خواندند. او معتقد بود كه بايد حساب اشرار را از عامه مردم بلوچ جدا كرد و خود نيز همين سياست را در پيش گرفت. در نتيجه ، هنگامي كه اشرار اعضاي يك پايگاه تبليغاتي سپاه را به شهادت رساندند، بلوچها اظهارناراحتي و تأسف مي كردند و اين كار را مايه ننگ و بدنامي خود مي شمردند . شهيد قلنبر در دوران فعاليت خود در استان سيستان و بلوچستان مسئوليتهاي فرماندهي سپاه ايرانشهر ، روابط عمومي و اطلاعات و تحقيقات سپاه زاهدان و فرماندهي سپاه استان را به عهده داشت . در دوران تصدي مسئوليت هاي ياد شده لياقت و كارداني وي آشكار شد ، بطوري كه تنها با داشتن 21سال سن ، به معاونت سياسي استانداري سيستان و بلوچستان برگزيده شد و جوانترين مدير ارشد وزارت كشور در آن زمان لقب يافت .پس از مدتي مسؤوليت واحد اطلاعات ستاد منطقه شش سپاه شامل استانهاي كرمان ، هرمزگان ، و سيستان و بلوچستان نيز بر دوش وي نهاده شد و او از عهده همه اين كارها به خوبي بر آمد. شهيد قلنبر در شهريور 60 به شهادت رسيد.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن