تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820674830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - روز دهم المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ورزش - روز دهم المپيك
ورزش - روز دهم المپيك

برنامه مسابقات ورزشكاران ايراني
بسكتبال ايران با كرواسي ساعت 5 و 30 دقيقه
محسن بيرانوند؛ گروه A دسته 105 كيلوگرم وزنه‌برداري ـ ساعت 15 و 30 دقيقه

سومين مدال شناگر ‌٤١ ساله
«دارا تورس» شناگر زن 41 ساله آمريكا مدال نقره المپيك را از آن خود كرد. تورس كه با 41 سال سن مسن‌ترين شناگر تاريخ المپيك به حساب مي‌آيد روز يك‌شنبه در 400 متر تركيبي پس از ليبي تريكت دوم شد و توانست به مدال نقره اين ماده دست پيدا كند. اين سومين نشان نقره تورس در المپيك پكن بود. وي پيش از اين در ماده 4 در 100 متر آزاد و50 متر آزاد موفق به كسب مدال شده بود. تورس از سال 1984 تاكنون در پنج دوره المپيك شركت كرده است و طي آن چهار مدال طلا، سه مدال نقره و چهار مدال برنز به دست آورده است.

عذرخواهي تيم‌ملي بسكتبال اسپانيا
تيم‌ملي بسكتبال اسپانيا به دليل حضور در يك آگهي تبليغاتي و به تمسخر گرفتن ظاهر مردم آسياي شرقي عذرخواهي مي‌كند. اعضاي اين تيم در اين آگهي تبليغاتي در حالي كه در وسط زمين بسكتبال ايستاده‌اند، با كشيدن پوست كنار چشم‌هاي خود سعي كردند تا ظاهر مردم كشورهاي آسياي شرقي مانند چين و ژاپن را به خود بگيرند. اين آگهي تبليغاتي توسط رسانه‌هاي جهان محكوم شده و بسياري اين حركت اسپانيايي‌ها را نوعي حركت نژادپرستانه خواندند. رسانه‌ها بر اين باور هستند كه اين حركت تيم‌ملي بسكتبال اسپانيا ضربه بزرگي به تلاش‌هاي اين كشور براي كسب ميزباني المپيك تابستاني 2016 خواهد زد.

دونده يوناني چهارمين دوپينگي المپيك
آزمايش دوپينگ دونده زن يوناني مثبت اعلام شد. «فاني هالكيا» دونده زن 400 متر با مانع يوناني به عنوان دوپينگي بعدي المپيك پكن شناخته شد. كميته بين‌المللي المپيك روز يك‌شنبه تاييد كرد كه آزمايش دوپينگ هالكيا در كشور ژاپن پيش از عازم شدن به المپيك پكن مثبت اعلام شده بود. هالكيا چهارمين ورزشكار دوپينگي المپيك پكن محسوب مي‌شود كه مثبت بودن آزمايش دوپينگ وي توسط سازمان مبارزه با دوپينگ كميته بين‌المللي المپيك تاييد شده است.

مربي استراليايي برنامه‌هاي تمريني را به چين فروخت
«كن‌وود» مربي تيم شناي زنان استراليا اعتراف كرد كه در قبال دريافت «پولي هنگفت» برنامه‌هاي محرمانه‌اش را به تيم چين داده است. اين مربي استراليايي برنامه تمريني كه براساس آن «جسيكا شيپر» به مقام قهرماني 200 متر پروانه جهان رسيده بود را در اختيار «ليو زيگ» قرار داده است. وود گفت: «آنها براي برنامه‌ها پول هنگفتي دادند. من دليل ديگري براي كمك به آنها نداشتم.» شيپر در بازي‌هاي المپيك پكن با حريف چيني خود رقابت خواهد كرد. با اين حال مربي 78 ساله شيپر تنها براي شناگر خود آرزوي موفقيت در مسابقات را دارد.

مدال طلاي تنيس زنان به دمنتيوا رسيد
النا دمنتيوا روس با غلبه بر دينا راسافينا هموطن خود به مدال طلاي تنيس زنان در بخش انفرادي دست يافت. دمنتيوا با كسب نتايج 3-6، 5-7 و 6-3 موفق شد سافينا را شكست دهد و به اين عنوان دست يابد. دمنتيوا كه مدال نقره المپيك 2000 سيدني را هم در كارنامه دارد به ركورد 15 پيروزي متوالي سافينا در مسابقات تنيس پايان داد. ورا زوناروا روس هم با غلبه بر لي‌نا چيني مدال برنز را از آن خود كرد تا همه سكونشينان تنيس انفرادي المپيك پكن روس باشند. ونوس و سرنا ويليامز آمريكايي هم با غلبه بر تنيسورهاي اسپانيايي در بخش دوبل به مدال طلا دست يافتند.

صعود چشمگير بريتانيا
قهرماني تيم دو نفره مردان بريتانيا در رقابت‌هاي رويينگ باعث شد تا اين كشور در رتبه چهارم جدول رده‌بندي كلي مسابقات قرار بگيرد. ورزشكاران بريتانيايي در دو روز گذشته مدال‌هاي متعددي به دست آوردند و موجب شدند تا اين كشور صعود چشمگيري در جدول رده‌بندي مدال‌ها داشته باشد. بريتانيايي‌ها روز شنبه موفق شدند چهار طلا، يك نقره و چهار برنز را در رشته‌هاي شنا، قايقراني و دوچرخه‌سواري كسب كنند.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن