تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816361006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمايه گذاري يك ميليارد دلاري پتروشيمي در چهارمحال و بختياري


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: سرمايه گذاري يك ميليارد دلاري پتروشيمي در چهارمحال و بختياري
مهندس غلامحسين نجابت گفت: جهت‌گيري اين شركت در دولت نهم، سرمايه‌گذاري در استان‌هاي مستعد و كمتر توسعه يافته است.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي گفت: جهت‌گيري اين شركت در دولت نهم، سرمايه‌گذاري در استان‌هاي مستعد و كمتر توسعه يافته است.
مهندس غلامحسين نجابت روز پنجشنبه (24 مرداد) در حاشيه سمينار ملي سرمايه گذاري در مناطق مستعد و كمتر توسعه يافته در دانشگاه شهركرد افزود: از جمله اين طرح‌ها دو طرح پتروشيمي در عسلويه و ماهشهر است.
وي با اشاره به اين كه از ابتداي سال جاري تاكنون چهار مجتمع بزرگ پتروشيمي به بهره برداري رسيده است، تصريح كرد: سال گذشته نيز در سطح كشور 12 طرح بزرگ پتروشيمي گشايش يافت كه مجموع اين طرح‌ها نويد آينده‌اي درخشان براي صنعت پتروشيمي ايران است.
نجابت مهم‌ترين سياست‌هاي شركت ملي صنايع پتروشيمي را توزيع عادلانه ثروت بين نقاط مختلف كشور خواند و ادامه داد: در استان چهارمحال و بختياري دو پروژه بزرگ ملي و با اعتباري بيش از يك ميليارد دلار در حال اجراست كه بهره برداري از اين دو طرح مي‌تواند سرعت توسعه اين استان را شتاب دهد.
وي اظهار داشت: اختصاص 15 درصد از سرمايه گذاري شركت ملي صنايع پتروشيمي به استان چهارمحال و بختياري مهم‌ترين مدرك و نشانه براي اثبات توجه و توزيع عادلانه ثروت بين استان‌هاي محروم است.
نجابت اضافه كرد: در برنامه چهارم توسعه، 5/7 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري براي شركت ملي صنايع پتروشيمي پيش بيني شده كه يك ميليارد دلار از اين ميزان سرمايه گذاري در استان چهارمحال و بختياري صورت مي گيرد.
وي توضيح داد: دو طرح بزرگ پلي اتيلن گچساران و دهدشت در استان كهكيلويه و بويراحمد از ديگر طرح‌هاي اين شركت براي محروميت زدايي از مناطق محروم است.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي همچنين يادآوري كرد: هم اكنون يك طرح پلي اتيلن با اعتبار 600 ميليون دلار در استان لرستان در حال انجام است.
وي گفت: شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران، براي سرمايه‌گذاري و حضور مؤثر در مناطق كمتر توسعه يافته به منظور محروميت‌زدايي و توسعه متوازن در كشور پيشتاز است.
نجابت از تلاش، آفرينش و بالندگي به عنوان سه ارزش بنيادي در اين شركت ياد كرد و افزود: هم اكنون صنعت پتروشيمي دوران بالندگي خود را طي مي كند.
وي توليد شركت ملي صنايع پتروشيمي در سال 1383 را حدود 15 ميليون تن خواند و تصريح كرد: اين رقم در سال 1387 به 35 ميليون تن يعني بيش از دو برابر رسيده است.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي ادامه داد: درآمد سالانه صنعت پتروشيمي در سال 1383، 2/3 ميليارد دلار بوده كه اين رقم در سال جاري به 2/12 يعني چهار برابر خواهد رسيد.
وي با اشاره به اين كه ارزش صادرات محصولات پتروشيمي كشور در سال 1383، 2/5 ميليون تن بوده است، اظهار داشت: اين رقم در سال جاري به 9/12 ميليارد تن مي رسد.
نجابت با بيان اين كه هم اكنون محصولات پتروشيمي 34 درصد از سهم صادرات غيرنفتي كشور را به خود اختصاص داده است، اضافه كرد: ارزش اين ميزان صادرات كه رتبه نخست صادرات غيرنفتي است، از 7/1 ميليارد دلار در سال 1383 به 1/7 ميليارد دلار در سال جاري مي رسد.
وي با اشاره به بهره برداري از 12 مجتمع پتروشيمي در سال گذشته توضيح داد: با بهره‌برداري از اين مجتمع‌ها، 5/14 ميليون تن به توليدات صنايع پتروشيمي كشور افزوده شده است.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي يادآور شد: با پيش بيني‌هاي انجام شده در طول برنامه پنج ساله پنجم، 47 مجتمع پتروشيمي در سراسر كشور راه اندازي مي‌شود كه به دنبال آن 43 ميليون تن به حجم توليد محصولات پتروشيمي كشور افزوده خواهد شد.
وي گفت: با عملياتي كردن اين برنامه‌ها، شركت ملي صنايع پتروشيمي در توليد محصولات پتروشيمي از رتبه دوم به رتبه نخست خاورميانه خواهد رسيد و در سه محور توليد اتيلن، اوره و متانول نيز در دنيا به جايگاه نخست دست خواهد يافت. براي اين منظور نيز 26 ميليارد دلار در صنعت پتروشيمي سرمايه‌گذاري خواهد شد كه 5/19 ميليارد دلار آن ارزي و 58 هزار ميليارد ريال هم سرمايه گذاري ريالي است.
وي اظهار داشت: بر اين اساس سهم شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران در سال 1390، چهار درصد از توليد محصولات پتروشيمي جهان و 31 درصد از توليدات خاورميانه خواهد بود كه در سال 94 اين ارقام به ترتيب به 3/5 درصد و 7/36 درصد ارتقا مي‌يابد.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي همچنين ارزش توليدات شركت ملي صنايع پتروشيمي در سال 1394 را بالغ بر 20 ميليارد دلار برآورد كرد.
سمينار دو روزه سرمايه‌گذاري در مناطق مستعد كمتر توسعه يافته با حضور مسئولان كشوري و مديران و استانداران دوازده استان كشور روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه 23 و 24 مردادماه در شهركرد برگزار شد.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن