تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820550332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ‪ /۱۶‬ پشت پرده تدابير شديد امنيتي درسفر احمدي نژاد به تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اخبار ‪ /۱۶‬ پشت پرده تدابير شديد امنيتي درسفر احمدي نژاد به تركيه
سياسي. تركيه. احمدي نژاد
عبدالله گل رييس جمهور تركيه گفت: تدابير شديد امنيتي در سفر محمود احمدي نژاد به استانبول در راستاي اطلاعاتي اتخاذ شد كه نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي به دست آورده بودند.

عبدالله گل رييس جمهور تركيه گفت: تدابير شديد امنيتي در سفر محمود احمدي نژاد به استانبول در راستاي اطلاعاتي اتخاذ شد كه نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي به دست آورده بودند.

به گزارش ايرنا، عبدالله گل كه براي شركت در مراسم يادبود حاجي بكتاش ولي به نوشهر تركيه رفته است، اين مطلب را در پاسخ به سووالات خبرنگاران عنوان كرد.

گل كه سخنانش به طور مستقيم از شبكه تلويزيوني ان.تي.وي پخش مي‌شد در ارتباط با ايجاد اختلال شديد در ترافيك استانبول در سفر رييس جمهوري اسلامي ايران به اين شهر افزود: وي نيز علت تدابير شديد اتخاذ شده و بسته شدن راه‌ها در مسير حركت رييس جمهوري ايران را از مقامات امنيتي تركيه جويا شده است.

رييس جمهوري تركيه گفت: استانداري و شهرباني استانبول به وي گفتند، اطلاعاتي به دست آنها رسيده كه نمي‌توانستند آن را ناديده بگيرند و الزاما چنين تدابير شديدي را اتخاذ كردند.

عبدالله گل در ادامه گفت: البته كه نمي‌توان در تصميم‌هاي نيروهاي امنيتي مداخله كرد، ولي مقامات امنيتي تاكيد كردند كه اطلاعات منابع آنها موثق بوده و چنين تصميمي را اجتاناب ناپذير كرده بود.

وي گفت: انتظار دارد شهروندان استانبول اين وضعيت را درك كنند.

گل به جزييات بيشتر در اين‌باره اشاره نكرد.

دكتر احمدي نژاد نيز روز گذشته در پاسخ به سووال خبرنگاري در اين زمينه گفت: وي نيز مايل نبود چنين تدابير شديدي اتخاذ شود ولي احيانا مقامات امنيتي تركيه براي مقابله با تهديد تروريست‌هاي صهيونيست مجبور به اتخاذ چنين تصميم‌هايي شده اند.

رييس جمهوري ايران افزوده: گرچه نقشي در ايجاد مزاحمت براي شهروندان استانبولي نداشت، ولي از اين بابت از مردم استانبول عذرخواهي مي‌كند.

***** آمريكا ‪ ۷۰۰‬هزارتن گندم به ايران مي‌فروشد
............................................................

خبرگزاري رويترز گزارش داد: صادركنندگان بخش خصوصي آمريكا ميزان ‪ ۶۸۹‬هزار و ‪ ۳۱۰‬تن گندم در سال جاري به ايران ارسال مي‌كنند.

اين خبرگزاري در بخش اخبار اسپانيايي خود به نقل از دپارتمان كشاورزي آمريكا افزود: گندم يادشده كه از نوع قرمز سفت زمستاني است، در طول سال تجاري ‪ ۲۰۰۸ /۲۰۰۹‬كه ‪ ۳۱‬مي- ‪ ۱۱‬خرداد- به پايان مي‌رسد، تحويل ايران خواهد شد.

بنا بر اين گزارش، ميزان گندم يادشده شامل ‪ ۱۹۹‬هزار و ‪ ۳۱۰‬تني است كه پيش از اين، به عنوان صادرات به مقاصد ناشناخته اعلام شده بود.

صادركنندگان آمريكايي بايد روز بعد، هر گونه فروش محصولات آمريكا يا داراي منشا آمريكايي را به ميزان حداقل يكصد هزار تن در يك روز كاري و به يك مقصد، به دولت اعلام كنند.

هنگامي كه هويت خريدار، بلافاصله شناخته شده نباشد، مقصد انتقال محصول، ناشناخته اعلام مي‌شود.

عدم كنترل صادرات به ايران در آمريكا در حاليست كه اين كشور خود سردمدار تحريم‌ها عليه ايران است.

***** همنوازي شوراي همكاري خليج فارس با كنسرت هياهوي امارات در مورد جزاير سه گانه
...............................................................

پس از آنكه امارات متحده عربي مجددا به تكرار ادعاهاي خود درباره جزاير سه گانه ايراني پرداخت و با فرا خوان كاردار ايران در آن كشور سعي در شعله ور كردن اختلافات كرد، شوراي همكاري خليج فارس نيز با انتشار بيانيه اي به حمايت از امارات مبادرت كرده است.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه عبدالرحمن العطيه دبير كل شوراي همكاري خليج فارس در اين بيانيه، از آنچه تصرف جزاير اماراتي توسط ايران و دبي و دفاتر اداري در اين جزاير خوانده، انتقاد كرده است.

***** افشاگري درباره ماموريت واقعي نيروهاي غربي درجنوب لبنان
................................................................

شوراي روابط خارجي آمريكا در گزارشي ماموريت واقعي نيروهاي غربي در لبنان را كه با عنوان حافظ صلح فعاليت مي‌كنند، فاش كرد.

يكي از اعضاي اين شورا كه عموما بازگوكننده ديدگاه‌هاي صهيونيست‌ها است، در لا به لاي گزارش خود درخصوص وضعيت و جايگاه حزب الله پس از شكست اسراييل در حمله تابستان دو سال قبل، اين موضوع را بيان كرده است.

گرگ برونو در گزارش خود كه در سايت اين شورا منتشر شد، گفته است: ...

دولت‌هاي غربي سعي كرده‌اند با ايجاد يك نيروي حافظ صلح در منطقه جنوب لبنان ، نفوذ رو به رشد گروه شبه نظامي حزب الله را مهار كنند، خصوصا كه در قطعنامه ‪ ۱۷۰۱‬سازمان ملل خواسته شده است برخي از دارايي‌هاي اين گروه مسدود شود.

وي افزوده است: ژنرال ديويد پترائوس نيز كه قرار است بزودي سمت فرماندهي مركز فرماندهي آمريكا را بدست گيرد، در سفر ششم اوت (‪ ۱۶‬مرداد) به لبنان وعده داد كه ارتش آمريكا حمايت‌هاي خود را از ارتش ملي لبنان افزايش مي دهد.

نويسنده گزارش شوراي روابط خارجي آمريكا در ادامه افزوده است: در ‪ ۲۴‬ماه گذشته ، تيراندازي‌هاي بسيار اندكي از جانب اسرائيل و حزب الله انجام گرفته است.

به نوشته وي ،دو سال گذشته براي حزب الله، دوره‌اي از صعود سريع، از جمله گسترش توان نظامي، قدرت انتخاباتي بوده است.

اين عضو شوراي روابط خارجي آمريكا افزوده است، بيروت در بيانيه‌اي حق حزب الله در آزادسازي اراضي كه همچنان تحت اشغال اسراييل هستند را مشروع دانسته ، مساله‌اي كه براي رهبران اسراييل عميقا نگران‌كننده است و بار ديگر اثبات‌كننده نفوذ رو به افزايش حزب الله مي‌باشد.

براي غرب حركت رو به رشد حزب الله نشانگر چالشي بزرگ است.

***** مخالفت سران عربستان و مصر با تحريم ايران
...........................................................

سران عربستان سعودي و مصر در پايان نشست يك روزه خود دراسكندريه مصر خواستار عدم تشديد فشار بين‌المللي عليه جمهوري اسلامي ايران شدند .

به گزارش منابع خبري عربستان ،سليمان عوادسخنگوي رياست جمهوري مصر در پايان اين نشست تصريح كرد: افزايش اعمال فشارهاي جهاني عليه جمهوري اسلامي مي‌تواند منطقه را به درگيريهاي خطرناكي بكشاند .

اين مقام مصري بااشاره به محور گفت گوهاي سران دو كشور گفت :ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان سعودي و محمد حسني مبارك در اين نشست همچنين اوضاع فلسطين، لبنان، عراق و نيز موضوع پرونده هسته‌اي ايران را به عنوان چهار محور مهم منطقه‌اي در دستور كار خود قرار دادند .

به گفته وي سران دو كشور از جمهوري ايران خواستند به همكاري‌هاي خود با بازرسان آژانش بين‌المللي هسته‌اي ادامه دهد .

***** بازتاب پاسخ ايران به نام؟ آمريكا، انگليس و فرانسه در راديو فرانسه ................................................................

پايگاه اينترنتي راديو فرانسه روز شنبه نوشت: جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به نام؟ آمريكا، انگليس و فرانسه به شوراي امنيت سازمان ملل متحد، اتهام وارده به بانك مركزي جمهوري اسلامي و ديگر موسسات مالي اين كشور را رد كرد.

به گزارش ايرنا پايگاه اينترنتي راديو فرانسه آورده است: اين سه كشور غربي روز اول ماه اوت در نامه‌اي كه تسليم شوراي امنيت نمودند، ايران را به دور زدن تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل و كمك مالي به فعاليت‌هاي تروريستي و بالاخره اشاع؟ هسته‌اي غير قانوني متهم كردند.

در اين نامه از بانك مركزي ايران و چند موسس؟ مالي ديگر اين كشور به عنوان عوامل و مجريان اين اقدام‌هاي غير قانوني نام برده شده بود.

هيات نمايندگي جمهوري اسلامي در سازمان ملل، روز جمعه در نامه‌اي كه تسليم شوراي امنيت اين سازمان كرد، اتهامات وارده را قويا تكذيب كرده و افزود:
برنام؟ هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران يك برنام؟ مسالمت آميز بوده و چند كشور آن را در واقع به شوراي امنيت تحميل كرده اند.

در بخش ديگري از نام؟ ايران گفته شده است با توجه با اين نكات، اقدامات شوراي امنيت عليه ايران و قطعنامه‌هاي تحريمي از جمله قطعنام؟ هزار و هشتصد و سه، فاقد وجاهت حقوقي است.

راديو فرانسه درپايان اضافه كرده: جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد كه اين كشور خود يكي از قربانيان تروريسم بوده و قوانين و مقررات مبازره با جرائمي چون پولشوئي و تامين هزينه و پشتيباني از تروريسم، همواره در ايران اجرا و رعايت مي‌شود.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن