تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821186560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارائه مقاله «الگوي منتظران» در مجله «امان»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ارائه مقاله «الگوي منتظران» در مجله «امان»
گروه انديشه: مقاله «الگوي انتظار» نوشته «محمدرضا فؤاديان» در مجله «امان» ويژه امام زمان(عج) منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، مؤلف اين نوشتار بهترين الگو و اسوه را براي منتظران حضرت مهدي(عج)، حضرت ابوالفضل(ع) دانسته و مي‌نويسد: حضرت عباس(ع) به هنگام حمله براي آب آوردن چنين رجز مي‌خواند: «نفسي لسبط المصطفي الطهر وقي، اني انا العباس اغدو بالسقاء؛ جان من فداي فرزند پاك مصطفي باد. منم عباس كه با مشك براي سيراب كردن تشنگان مي‌آيم»

نويسنده مي‌افزايد: عاشقان امام زمان(عج) در دعاي ندبه چندبار «بنفسي انت؛ جانم فدايت» را مي‌گويند، اما آيا مانند حضرت عباس(ع) براي امام زمانشان هستند؟ قمر بني هاشم(ع) بعد از خارج شدن از شريعه فرات فرمود: «هذا الحسين وارد المنون، و تشربين بارد المعين؛ اينك حسين وارد ميدان جنگ شده است و تو آب خنك و گوارا مي‌نوشي» با توجه به اين فرمايش، ياوران امام مهدي(عج) در اين برهه از زمان چه بايد بگويند؟ و مهدي زيستي چگونه بايد باشد؟ امام زماني كه در زندان غيبت به سر مي‌برد، آيا من بايد سرگرم دنياي خويش باشم؟ هيهات، هرگز.

نگارنده آورده است: قمر بني هاشم(ع) فدايي مولاي خويش بود، هر آن‌چه داشت، حتي دو فرزند دلبند خويش را تقديم امام زمانش(ع) و فداي دين كرد؛ لذا در زيارت ناحيه مقدسه از زبان امام مهدي چنين مي‌خوانيم: «الفادي له؛ آن‌كه خود را فداكارانه فداي برادر كرد.» امام زمان هم فدايي مي‌خواهد. كسي را مي‌خواهد كه حاضر باشد همه هستي خود را فداي او كند.

نويسنده تنديس نهايت حمايت را باب الحوائج؛ قمر بني هاشم(ع) دانشته و عنوان مي‌كند: حمايت او از امام زمانش(ع) بسيار روشن و تابناك در رجزهاي او پيداست؛ لذا در زيارت روز عرفه مي‌خوانيم: «فنعم الاخ الصابر المجاهد المحامي الناصر؛ شما برادري نيكو و با صبر و شكيبا بودي كه مجاهده و حمايت و ياري و دفاع از برادرت كردي.» اكنون بي‌انديشيم كه چند درصد از وقت و زندگي ما در راه حمايت از امام زمان(عج) صرف مي‌شود.

مجله «امان» ويژه امام زمان(عج) به صاحب امتيازي بنياد فرهنگي مهدي موعود، مدير مسئولي مجتبي كلباسي و سردبيري محمدصابر جعفري در چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت ارائه و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفت.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن