تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819125972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام خميني (ره) بهترين حامي اسرا در طول اسارت بود گفت‌وگو با يك آزاده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: امام خميني (ره) بهترين حامي اسرا در طول اسارت بود گفت‌وگو با يك آزاده


خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمان
سرويس: فرهنگ و حماسه

سرهنگ مطهري كه از آزادگان دوران دفاع مقدس است مي‌گويد: در طول دوران اسارت، اغلب اخبار را از طريق تلويزيون دنبال مي‌كرديم البته در هر سه آسايشگاه فقط يك تلويزيون وجود داشت كه مشتركاً استفاده مي‌شد.

سرهنگ محمدمطهري آزاده 8 سال دفاع مقدس، جانشين گردان پياده كربلا قبل از اسارت در به گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران( ايسنا) منطقه كوير ادامه مي‌دهد: در بحث رحلت امام از زماني كه ايشان در بيمارستان بستري بودند متوجه كسالت وي شده بوديم و همگي همانند همه مردم ايران براي سلامتي ايشان در اردوگاه دعا و نماز مي‌خوانيم و منتظر بهبود سلامتي ايشان بوديم.

‌دو شب قبل از رحلت امام خميني(ره) حسين معروفي كه در زمان جنگ فرمانده گردان عاشورا بود خواب رحلت امام را ديده بود و وقتي كه براي بچه‌ها تعريف كرد استرس بسيار شديدي از اين موضوع در بين همه اسرا حاكم شد و همه نگران بوديم كه آيا اين خواب تعبير شود يا خير.

همگي احساس مي كرديم بزودي خبر ناگواري به ما خواهد رسيد تا اينكه در بعدازظهر عراقي‌ها نيروهاي خود را دور تا دور اردوگاه افزايش دادند ، با اين اقدام آنها اسرا متوجه شدند كه يا يك اتفاق ناگوار افتاده يا اينكه عراقي‌ها برنامه‌اي براي آزار و اذيت بچه‌ها درنظر گرفته‌اند.

سرانجام عراقي‌ها وارد اردوگاه شدند و بچه‌ها را جمع كردند و خبر ارتحال امام(ره) را به ما دادند. همه از شدت ناراحتي به سر و صورت خود مي‌زدند و گريه مي‌كردند و از اينكه بهترين حامي خود را از دست داده بودند بسيار متاثر شدند.

عزاداري بصورت دسته جمعي ممنوع بود بنابراين در آسايشگاه‌ها در گروههاي 12- 10 نفره به خواندن قرآن و زيارت عاشورا مشغول مي‌شديم و البته در آسايشگاهي كه ما بوديم تاج علي محمدي كه روحاني بود برايمان سخنراني مي‌كرد.

امام خميني(ره) شخصيتي بود كه در زمان طاغوت جامعه ايراني را از لب پرتگاه نجات داد و از سقوط دين، تمدن و فرهنگ مردم ايران جلوگيري كرد واز سوي تاريكي به نور برگرداند. امام خميني(ره) شاگرداني را تربيت كرد كه در 8 سال جنگ از همه هستي خود براي دفاع از دين و دينداري گذشتند و جانفشاني كردند؛ بنابراين شنيدن اين خبر ناگوار در هنگام اسارت بسيار سنگين و غمبار بود.

نگرانيها همچنان ادامه داشت تا اينكه بعد از چند روز شنيدن خبر انتخاب حضرت آيت‌الله خامنه اي به عنوان رهبر انقلاب، روحي تازه به همه بخشيد و اميد مجدداً به اردوگاه برگشت و همه احساس كردند كه خلاء به وجود آمده باحضور ايشان پر خواهد شد.

وي در پايان به بيان خاطره اي از دوران اسارت پرداخت و گفت: دو سال قبل از ارتحال امام خميني(ره) شب قبل از تحويل سال نو بود كه يكي از عراقي‌ها راديويي را براي تعمير به اسرا داد بچه‌ها تصميم گرفتند كه راديو را بعد از تحويل سال نو پس دهند و پيام نوروزي امام خميني(ره) را از راديو بشنوند. اين عراقي باعث شد در آن سال سخنان امام راحل را از راديو گوش دهيم و برخي از جملات آن را بنويسيم و به صورت شبكه‌اي به همه آسايشگاهها منتقل كنيم كه اين عمل براي اسرا بسيار خوش آيند بود و مسرور شده بودند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن