تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819579033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور سابق تايوان ممنوع الخروج شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس جمهور سابق تايوان ممنوع الخروج شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

چند تن از مقام‌هاي تايوان امروز (يكشنبه) اعلام كردند، چن شويي بيان رييس جمهور سابق تايوان از اين كشور ممنوع الخروج شده و اتهاماتي مبني بر انجام پولشويي به وي و خانواده‌اش وارد آمده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، گارد ساحلي تايوان روز شنبه خبر ممنوعيت خروج چن شويي بيان كه هشت سال در اين كشور حكومت كرده است را تاييد كرد.

سيه چينگ چين سخنگوي گارد ساحلي تايوان، به خبرگزاري فرانسه گفت: ما دستور ممنوعيت خروج چن رييس جمهور سابق تايوان را از بخش ويژه بازجويي دريافت كرديم.

چن و همسرش اوايل روز شنبه از سوي بازرسان در خصوص اتهامات پولشويي وارده مورد سوال قرار گرفتند.

روزنامه‌هاي محلي تايوان گزارش دادند، ووشو چن همسر چن شويي بيان ادعا كرده است كه مبالغ هنگفتي كه در اختيار آنهاست از طريق خانواده‌اش، درآمد سابق شويي بيان به عنوان وكيل، هداياي سياسي و پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري به دست آمده است.

به دنبال اقداماتي مشابه از سوي مقامات سوئيسي، مقامات تايوان تحقيقات خود در خصوص اتهامات پولشويي وارد بر شويي بيان و خانواده‌اش را آغاز نموده‌اند.

اسناد بانكي ارايه شده از سوي يك قانونگذار تايواني نشان مي‌دهد كه چن چيه چانگ پسر چن شويي بيان و جويي چينگ عروسش در سال 2007، 31 ميليون دلار به حساب خود در بانك سوئيس واريز كرده‌اند.

چن شويي بيان پذيرفته است كه همسرش 20 ميليون دلار از مبالغ هزينه‌ي‌ تبليغات انتخاباتي گذشته‌اش را به بانك‌هاي خارجي منتقل كرده است، اما هر گونه اتهام مبني بر انجام پولشويي را تكذيب نموده است.

چن شويي بيان پيشتر و در زمان رياست جمهوري خود به اتهام اختلاس 480 هزار دلاري تحت پيگيري قانوني بود و در حال حاضر نيز همسرش به خاطر اتهام فساد مالي در حال محاكمه است.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن