تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806903485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عزت‌الله انتظامي: توقع داشتيم شرايط بهتري براي اكران فيلم فراهم مي‌شد «ميناي شهر خاموش» تقليد از هيچ فيلم خارجي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عزت‌الله انتظامي: توقع داشتيم شرايط بهتري براي اكران فيلم فراهم مي‌شد «ميناي شهر خاموش» تقليد از هيچ فيلم خارجي نيست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

عزت‌الله انتظامي گفت: «ميناي شهر خاموش» را در بدترين شرايط كار كرديم و توقع بوجود آمدن شرايط بهتري را براي اكران اين فيلم داشتم.

آقاي بازيگر سينماي ايران در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه براي اين فيلم نزديك به سه ماه در بم در بدترين شرايط زندگي كرده‌اند، خاطرنشان كرد: گرما و آب آلوده باعث شد بيماري پوستي بگيرم، اما كار در مجموع خوب شد و فيلمي ايراني ساخته شد كه قصه قشنگي دارد و تقليد از هيچ فيلم خارجي نيست.

وي ادامه داد: يك سال بر روي فيلمنامه اين فيلم كار شده و حدود 35 بار بازنويسي شده است كه با توجه به سنگين بودن نقشم و صحنه‌هاي مشكلي كه مربوط به داخل و بيرون آمدن از چاه بود، در قبول كردن بازي در اين فيلم ترديد داشتم كه در نهايت پذيرفتم.

انتظامي با اشاره به نمايش «ميناي شهر خاموش» در بم گفت: حدود 16 هزار نفر در مقابل ارگ بم آمدند و فيلم را ديدند و از آن استقبال كردند و داستانش را پسنديدند.

او با گلايه از وضعيت اكران اين فيلم اظهار داشت: همين تعداد سينما هم به خاطر اعتراضات من داده شد و همچنان سينما آزادي را تنها در يك سانس در اختيار فيلم گذاشته‌اند.

آقاي بازيگر سينماي ايران كه به‌تازگي بازي در «زادبوم» ابوالحسن داودي را به پايان رسانده درباره كار آينده‌اش هم گفت:در حال حاضر كاري نمي كنم. پيشنهاداتي است و فيلمنامه مي‌دهند اما هيچكدام مناسب نيست.

وي كه فيلم «آتش سبز» را آماده اكران دارد درباره اين فيلم نيز اظهار داشت: محمد رضا اصلاني پيش از اين «شطرنج باد» را ساخته بود و به علت علاقه‌اي كه به او داشتم، بازي دراين فيلم را پذيرفتم و با وجود كوتاه بودن نقش، اما آنرا دوست دارم. فيلم يك كولاژ تاريخي است و كساني كه تاريخ ما را بدانند متوجه فيلم مي‌شوند.

عزت‌الله انتظامي چندي قبل در گفت‌وگويي با ايسنا همزمان با روز پدر، از دغدغه‌ هميشگي‌اش رسيدگي به وضعيت هنرمندان سالخورده سخن گفت و اظهار داشت:مسئولين به پدرها و مادران سينما و تئاتر و همه‌ي هنرمنداني كه درخانه هستند و نمي‌توانند تكان بخورند، رسيدگي كنند كساني كه كه در شرايط بسيار نامساعدي هستند و با سختي زندگي مي‌كنند.

انتظامي با اشاره به مراسم ضيافت شام هنرمندان پيشكسوت با شهردار تهران كه چندي پيش برگزار شد گفت: در آن مراسم به محمدباقر قاليباف، پيشنهاد كرديم ليستي از هنرمندان كارافتاده در اختيارشان گذاشته شود تا ماهيانه مبلغي به آن‌ها داده شود كه ايشان اعلام داشتند بزودي اين اتفاق خواهد افتاد. اما بازهم اين كافي نيست و بايد اين حركت قانونمند شود تا دستخوش تغيير مديريت‌ها نشود.

وي افزود: تعداد اين افراد شايد به 300 نفر هم نرسد، افرادي كه رفع نيازشان بسيار ساده است. باتوجه به اين كه الان جشنواره‌هاي زيادي با هزينه‌هاي سرسام‌آور برگزار مي‌شود، مي‌توان بخشي از اين مبالغ را درجهت برطرف شدن مشكلات اين افراد هزينه كرد.

اين بازيگر به طرح «ياران امروز ديروز» كه سال‌ها قبل به همت موزه سينما برگزار مي‌شد اشاره كرد و گفت: براي اجراي اين طرح از احمد مسجد جامعي وزير وقت فرهنگ و ارشاد اسلامي اجازه گرفتيم تا به نوعي گلريزاني براي هنرمندان ازكارافتاده فراهم كنيم و در اين راستا فروش چهارشنبه‌هاي آخرماه سينما فرهنگ، به اين طرح اختصاص پيدا مي‌كرد و از ساعت 2 تا 10 شب در سينما جمع مي‌شديم و پوسترهايي كه چاپ شده بود را امضا مي‌كرديم و مي‌فروختيم و طي سه ماه توانستيم به 13 نفر هركدام 300هزار تومان بدهيم.

وي ادامه داد: تا اينكه گفتند اين كار ادامه پيدا نكند و صندوق حمايت از هنرمندان تاسيس شد كه آن صندوق هم آنقدر وام به هنرمندان داد كه نتوانست پس بگيرد و الان هم ديگر توان پرداخت ندارد.

آقاي بازيگر سينماي ايران اظهار داشت: اگر من اين كارها را دنبال مي‌كنم دغدغه خودم هم هست و پس فردا ممكن است، نتوانم تكان بخورم، به هر حال با حقوق بازنشستگي هم نمي‌توان زندگي كرد. درهمه جا دنيا به سالمندان توجه خاص مي‌شود و وقتي كسي بيكار مي‌شود بيمه پولي مي‌دهد تا زندگي‌اش را ادامه دهد.

وي با اشاره به روزهاي شروع كارش گفت: هركدام از ما كه وارد كار هنري شديم اگر آن زمان مغازه‌اي خريده بوديم، الان قيمت سرقفلي‌اش بسيار بالا بود، اما كار هنر سرقفلي ندارد و به محض اينكه از كار افتادي تمام است.

بازيگر فيلم‌هاي «اجاره ‌نشين‌ها»،«گاوخوني» ادامه داد: هنرمنداني كه الان وضع خوبي ندارند؛ پيش‌آهنگان هنر بودند و با شرايط سختي كارشان را شروع كردند و ادامه دادند، بخصوص هنرمنداني كه همه عمرشان فعالانه براي سرگرمي و يا هر اسمي كه بر روي آن بگذاريم مويشان را سفيد كردند و الان كه دچار مشكل هستند، يكي از كارهاي مهم بايد توجه به آن‌ها باشد.

انتظامي در پايان تاكيد كرد: رسيدگي به سالمند هنرمند اين مرزوبوم در هر رشته‌اي و در هر شهري چه در تهران و يا شهرستان‌هاي ديگر واقعا كار دشواري نيست كه اين همه التماس كنيم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن