تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819972672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از وضعيت آثار م. مودب‌پور/ كتابهايي كه زيراكس و قاچاق مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارشي از وضعيت آثار م. مودب‌پور/ كتابهايي كه زيراكس و قاچاق مي‌شوند
گزارشهاي چند هفته اخير خبرگزاري مهر از پرفروشهاي كتاب در تهران و شهرستانها حاكي از اين بود كه آثار عامه پسند به خصوص رمان هاي مرتضي مودب پور همچنان با استقبال مخاطبان روبروست. در اين گزارش وضعيت نشر كتابهاي اين نويسنده بررسي مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضي مودب پور نويسندگي حرفه اي خود را حدودا از سال 1378 آغاز كرد. از اين نويسنده تاكنون 6 اثر داستاني به نام هاي شيرين، يلدا، ياسمين، پريچهر، گندم و خواستگاري منتشر شده است كه تجديد چاپ 4 اثر نخست از دو سال پيش متوقف شده است.

گزارش مهر حاكي از آن است كه كتاب "ياسمين" تا هفت ماه قبل با چاپ اصلي و تا يكي دو ماه قبل به شكل نسخه هاي زيراكسي در تعدادي از كتابفروشي هاي تهران و شهرستان ها به فروش مي رسيده است. اين اثر و دو كتاب ديگر اين نويسنده به نام هاي "شيرين" و "يلدا" از جمله آثاري هستند كه حدود دو سال قبل مجوز نشر آنها باطل شده است. هر سه آنها - "ياسمين" بعد از چاپ بيستم و دو كتاب ديگر بعد از چاپ چهاردهم - توسط انتشارات شادان منتشر شده اند.

برخي شنيده ها حكايت از اين دارد كه انتشارات شادان بعد از ابطال مجوزهاي اين سه اثر دست به انتشار آنها به شكل غيرقانوني زده است (البته مسئولين نشر شادان اين موضوع را رد مي كنند) و اين موضوع نويسنده را بر آن داشته تا دست به شكايت از ناشر بزند؛ تا جايي كه نتايج اين شكايت از دو سال قبل، ناشر را از حضور در نمايشگاه كتاب محروم كرده و در حال حاضر مودب پور در انتظار آن است تا جلسات نهايي دادگاه سپري شود.

همچنين "پريچهر" پرطرفدارترين كتاب اين نويسنده هم ديگر مجوز نشر ندارد و تنها در صورتي مجوز مي گيرد كه اصلاحيه هاي وزارت ارشاد را لحاظ كند اما به گفته نويسنده، اين اصلاحيه ها به متن كتاب لطمه مي زند و بنابراين فعلا انتشار كتاب منتفي است.

به هر حال در شرايطي كه تعدادي از آثار مودب پور پيشتر با تيراژهايي نزديك به 15000 نسخه به چاپ هاي بيستم مي رسيد، هم اينك اين حضور جنبه زيرزميني به خود گرفته و به صورت زير ميزي، قاچاقي و زيراكسي در برخي كتابفروشي ها به خصوص در شهرستان ها ردوبدل مي شود. ضمن اينكه كتاب هاي او جزو پرمخاطب ترين كتاب هاي كتابخانه هاي عمومي كشور نيز بوده است.

خبرنگار مهر بارها مسئله توزيع غيرقانوني آثار مودب پور را از ناشران او جويا شد اما نه تنها نتوانست با آنها گفتگويي داشته باشد بلكه از آنان مي شنيد كه كسي درباره مودب پور و آثارش به شما جواب نمي دهد و بهتر است اين موضوع را رها كنيد.

در حال حاضر "هيچي بود، هيچي نبود" اثر ديگري از مودب پور نيز در انتظار مجوز است. اين كتاب قرار است توسط انتشارات "نسل نو انديش" منتشر شود. اين در حالي است كه از اين نويسنده دو اثر ديگر به تازگي منتشر شده كه جزو پرفروش ها محسوب مي شوند. يكي كتاب "خواستگاري" (نسل نوانديش) كه يكي از پرفروش ترين هاي هفته گذشته بود و قرار بود بر اساس اين داستان، فيلمي به تهيه كنندگي جلال قزل اياغ ساخته شود اما به دليل آنكه فيلمنامه آن منطبق بر كتاب و مطابق ميل نويسنده نبود، اين پروژه متوقف شد و ديگري رمان "گندم" با شمارگان 11 هزار نسخه كه در چاپ بعدي خود به خاطر طرح روي جلدش همچنان در انتظار مجوز پخش در نشر علم به سر مي برد.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن