تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815600801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش اسوشيتدپرس از مبهم بودن سرنوشت پرويز مشرف


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش اسوشيتدپرس از مبهم بودن سرنوشت پرويز مشرف
تهران / واحد مركزي خبر/ سياسي 87/5/27
همزمان با ادامه تلاش مسئولان پاكستاني براي تهيه پيش نويس اتهامات برضد پرويز مشرف رييس جمهور پاكستان/ يك عضو ارشد حزب حاكم پاكستان روز شنبه گفت مشرف ظرف دو روز اينده بايد استعفا كند در غير اين صورت استيضاح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري اسوشيتدپرس از اسلام اباد/ اين اظهارات شاه محمود قريشي وزير خارجه پاكستان به فشار روز افزون بر مشرف مي افزايد/ با اين حال يك متحد مشرف تاكيد كرد كه رييس جمهور پاكستان نبايد استعفا كند و اماده مبارزه با استيضاح است كه وي انها را پوچ مي داند.
اين اظهارات مقابله جويانه موجب افزايش بلاتكليفي درباره اوضاع در پاكستان شده است كه پيش از اين نيز پرتنش است كشوري كه امريكا ثبات انرا را براي موفقيت جنگ با تروريسم حياتي ارزيابي مي كند.
متحدان و رقباي رييس جمهور پاكستان اعلام كرده اند كه از كانالهاي مذاكراتي كه براي جلوگيري از فرايند استيضاح مشرف اغاز شده است حمايت مي كنند.
ائتلاف حاكم فشار به رييس جمهور براي استعفا را اغاز كرده است. با اين حال حاميان مشرف خواستار مصونت وي در صورت استعفا شده است با اين حال اعلام كرده اند براي خنثي كردن اتهامات برضد وي به دادگاه متوسل خواهند شد.
رسانه هاي محلي اعلام كرده است كه مسئولان عربستان سعودي تلاش براي ميانجيگري درباره اين مسئله را اغاز كرده اند با اين حال مسئولان پاكستاني اعلام كردند ديپلماتهاي كشورهاي غربي و اسلامي طي روزهاي اخير با طرفهاي مختلف در پاكستان ديدار كرده اند.
اتهامات استيضاح مشرف احتمالا شامل نقض قانون اساسي و سوءاستفاده از قدرت خواهد بود.
مسئولان ائتلاف حاكم به طور مشخص به اين اتهامات اشاره نمي كنند با اين حال اعلام كرده اند كه بركنار كردن قضات و برقراري وضعيت فوق العاده در اين كشور طي سال گذشته ميلادي اساس اين اتهامات خواهد بود. انها اعلام كردند پيش نويس اتهامات نيازمند توافق نهايي است با اين حال احتمالا فهرست اتهامات اوايل هفته اينده به پارلمان ارائه خواهد شد.
قريشي عضو حزب اصلي ائتلاف حاكم روز شنبه به خبرنگاران گفت دوره مشرف به پايان رسيده است. وي گفت اگر وي طي دو روز اينده تصميم خود براي استعفا را اعلام نكند فرايند استيضاح وي اغاز خواهد شد.
طارق عظيم عضو ارشد حزب طرفدار مشرف نيز در اظهاراتي گفت رييس جمهور استعفا نخواهد كرد. وي گفت مشرف مصمم به دفاع از خود در پارلمان است و به سادگي بر فهرست اتهامات چيره خواهد شد زيرا هرچه كرده است در جهت منافع كشور و ملت بوده است .
مهشيد حسين يكي از متحدان مشرف نيز روز جمعه گفته بود رييس جمهور براي جلوگيري از متهم شده به دادگاه پناه خواهد برد. با اين حال رضا رباني يكي از اعضاي حزب مردم پاكستان به مشرف درباره پناه بردن به دادگاه هشدار داد.
وي گفت بايد براي همه اشكار شود كه امر استيضاح يك مسئله مربوط به قانون اساسي است و تنها مي تواند از طريق پارلمان صورت گيرد.
اينكه مشرف تصميم بگيرد استعفا كند به پيشنهادات رقبايش بستگي دارد به ويژه انكه انها بخواهند مصونيت حقوقي پس از استعفا به مشرف بدهند و به اجازه دهند در اين كشور بماند.
با اين حال شكافهايي دراين باره در ائتلاف حاكم مشاهده مي شود. صديق فاروق سخنگوي حزب نواز شريف كه مشرف دولت وي را در پي كودتاي هزار و نهصدو نود و نه بركنار كرد تاكيد كرد كه تضمينهاي حقوقي واضح و مبرهن است.
حزب شريف دومين حزب ائتلاف حاكم به شمار مي رود و اعلام كرده است مشرف بايد به خيانت متهم شود. گفتني است حداكثر مجازات خيانت مرگ است.
فارق گفت اين به نفع كشور و ملت پاكستان است كه مشرف به عبرتي بر اساس قانون اساسي و قانون پاكستان تبديل شود.
با اين حال حزب مردم موضعي ملايمتر درباره مشرف اتخاذ كرده است. شري رحمان وزير اطلاع رساني پاكستان روز سه شنبه گفت اين حزب هيچگاه در سياست انتقام افراط نخواهد كرد زيرا خواستار ثبات پاكستان است و برقراري دموكراسي پايدار در اين كشور است.
مشرف سالهاست در پي كودتاي بدون خونريزي در پاكستان كه با حمايت امريكا روبرو شد قدرت را در دست دارد. وي سال گذشته مسئوليت دوگانه خود به عنوان رييس ارتش را كنار گذاشت وي با اين حال در پي اين اقدام محبوبيت خود را بسيار از دست داد.
بسياري از مردم پاكستان مشرف را در افزايش خشونت در پاكستان مقصر مي دانند و معتقدند اتخاد وي با امريكا موجب اين نااراميها است . محبوبيت مشرف در سال دو هزار و هفت ميلادي پس از بركنار كردن قضات و برقراري وضعيت فوق العاده در اين كشور بيشتر كاهش يافت. رقباي مشرف در پي انتخابات سال دو هزار و هفت به قدرت رسيدند و موجب به حاشيه راندن وي شدند.
در پي اعلام تصميم حزب مخالف براي استيضاح مشرف از هفته گذشته/ امريكا موضعي خنثي اتخاذ كرده است.
با اين حال اگر مشرف استعفا كند/ امنيت وي در پاكستان سئوالي است كه همچنان وجود دارد. وي توسط شبه نظاميان پاكستاني به مرگ تهديد شده است و چندين بار از ترور نافرجام جان سالم بدر برده است.
ناظران مي گويند وي احتمالا به تركيه تبعيد خواهد شد/ وي كودكي خود را در تركيه گذرانده است اگرچه ديگر احتمالات از قبيل امريكا و انگليس نيز پيشنهاد شده است.
عظيم گفت مهم نيست چه اتفاقي مي افتد اما مشرف خواهد ماندن در پاكستان است.
167/106
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن