تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815738678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

26نشست شوراي حكام


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: رييس سازمان حفاظت محيط زيست:
امسال آغازتحرك عظيم‌جهاني در اجراي اهداف توسعه هزاره است
موضوعات اصلي دستيابي به توسعه پايدار نهادينه شده است



رييس سازمان حفاظت محيط زيست در بيست و ششمين نشست شوراي حكام برنامه محيط زيست ملل متحد (يونپ) و مجمع جهاني وزراي محيط زيست كه در مقر برنامه محيط زيست سازمان ملل متحد در نايروبي كنيا برگزار ‌شد.گفت: انتظار مي‌رود ريو 2012، آغاز يك تحرك عظيم جهاني در اجراي اهداف توسعه هزاره و ريشه كني فقر،‌ بهبود معيشت، بهداشت و ايجاد فرصتهاي شغلي است.

به گزارش سرويس «محيط‌ زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس محمدجواد محمدي‌زاده، معاون رئيس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست در راس هيأتي در اين اجلاس شرکت كرد و مواضع جمهوري اسلامي ايران را بيان كرد.

وي در اولين روز کاري نشست بيست و ششم شوراي حکام يونپ، با تأکيد بر اينکه جهان نظاره‌گر عملکرد مسئولان در اجلاس ريو +20 ، با گذشت بيست سال از اجلاس زمين ريودو ژانيرو خواهد بود، گفت: به نظر مي‌رسد موضوعات اصلي در دستيابي به توسعه پايدار تاکنون، به حد كافي نهادينه شده و تا حدي نيز موضوعات نوظهور و چالشهاي دستيابي به اين توسعه شناسايي شده است و قدر مسلم انتظار مي‌رود،‌ ريو 2012، آغاز يك تحرك عظيم جهاني در اجراي اهداف توسعه هزاره و ريشه كني فقر،‌ بهبود معيشت، بهداشت و ايجاد فرصتهاي شغلي است.

محمدي‌زاده با اشاره به اينکه موضوعات جديد و نوظهور در سالهاي اخير همچون تغييرات آب و هوايي، امنيت انرژي، بحران موادغذايي، كمبود آب، بيابان‌زايي و بلاياي طبيعي، شكاف عميقي را بين سه ركن اصلي توسعه پايدار يعني "توسعه اقتصادي" ، "توسعه اجتماعي" و "توسعه زيست‌محيطي" بوجود آورده است گفت: باتوجه به اين تغييرات و چالشهاي نوظهور زيست محيطي مستمر و روبه فزوني، ديگر زمان آنست تا ديگر به دنبال نوآوري در پاسخگويي به بايدها، نبايدها، الزامات و نيازها باشيم. انتظار مي رود،‌ در اجلاس ريو +20،‌ با ارايه مفهوم قابل لمسي از "اقتصاد سبز" و نسخه تجويزي مشخصي درمورد GIEG، انقلاب عظيمي در نگرش و حركت جهاني در مسير توسعه پايدار ايجاد شود.

معاون رئيس جمهور در ادامه تأکيد کرد که فرآيند آماده‌سازي اجلاس سران زمين، بايد همه شمول بوده و مباحث عمده‌اي چون ارزيابي از عملكردها در عرصه اجرا، ‌ارزيابي از تدوين ابزارهاي قانوني چندجانبه، ارزيابي واقعي از كاستي‌ها،‌ ارزيابي از ميزان تعهدات و همت دولتهاي جهان، بخصوص توسعه يافته‌ها، ارزيابي معقول از آنچه مي‌توان به آن رسيد،‌ ارزيابي از رخدادهاي دهه گذشته، ارزيابي از توفيقات و ارزيابي از امكان حركت رو به جلو را در خود داشته باشد.

وي نگراني‌ها، سوالات و انتظاراتي را نيز در مقابل تلاش براي برگزاري موفق اجلاسي چون اجلاس سران زمين، مطرح كرد تا در برنامه‌هاي آتي لحاظ شود.

بيست و ششمين نشست شوراي حكام برنامه محيط زيست ملل متحد (يونپ) و مجمع جهاني وزراي محيط زيست، دوم الي ششم اسفندماه سالجاري، در مقر برنامه محيط زيست سازمان ملل متحد در نايروبي كنيا برگزار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، متعاقب تصميم 242 /53 مجمع عمومي، ‌در 28 جولاي 1999، درباره گزارش دبيركل پيرامون زيستگاه انسان و محيط زيست، ‌شوراي حكام،‌ نشست جهاني در سطح وزراي محيط زيست جهت بررسي موضوعات مهم و نوظهور درحوزه محيط زيست برگزار مي‌شود.

رايزني‌هاي وزرا در اجلاس بيست وششم برروي سياستهاي نوظهور تحت موضوع كلي "سهم يونپ در آماده‌سازي فرآيند كنفرانس توسعه پايدار ملل متحد ( كه ريو+20 خوانده مي‌شود)" كه در سال 2012 در ريو دو ژانيرو برزيل برگزار مي‌شود،‌ تمركز خواهد كرد. همچنين دو موضوع تخصصي ديگرتحت عنوان " اقتصاد سبز" و " حاكميت بين‌المللي زيست محيطي" در نشست بررسي خواهد شد.

شوراي حکام اولين روزکاري خود را با تمرکز بر موضوع همکاري برنامه محيط زيست ملل متحد با کميسون توسعه پايدار در آماده‌سازي اسناد اجلاس زمين در سال 2012 تحت عنوان "ريو +20" کرد. اجلاس بيست و ششم که با حضور 80 مقام عالي‌رتبه از کشورهاي مختلف جهان آغاز شد.

به گزارش ايسنا، جمهوري اسلامي ايران، در راستاي نيل به توسعه پايدار و تضمين پايداري زيست محيطي و ايجاد نشاط جهاني براي حفاظت از يكي از اصلي‌ترين ا*****يستمهاي زنده كره زمين، ميزبان مقامات عالي رتبه و مراجع ملي حفاظت از تالابهاي سراسر جهان در مجمع جهاني " تالابهاي آينده"،‌ به مناسبت چهلمين سالگرد امضاي كهن‌ترين ابزار قانوني زيست محيطي يعني كنوانسيون رامسر درنيمه اسفندماه سالجاري است که در اجلاس بيست و ششم از کليه وزرا براي حضور در اين اجلاس براي تهيه بيانيه‌اي بعنوان سند محكم و راهبردي براي ارايه به اجلاس ريو 2012 دعوت كرد.

از نکات قابل توجه بيست و ششمين شوراي حکام برنامه محيط زيست ملل متحد، ايجاد امکانات دوستدار محيط زيست به منظور کمک به حذف انتشار گازهاي گلخانه‌اي دبيرخانه يونپ به حذف اسناد کاغذي و انتشار آن از طريق شبکه داخلي و اينترنت و نسخه‌هاي الكترونيك نام برد.

بيست و ششمين شوراي حکام محيط زيست، فردا سوم اسفندماه با موضوع مهم و فراگير اقتصاد سبز ادامه خواهد يافت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن