تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816591604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسمارت‌فوني كه لپ‌تاپ مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: Motorola Atrix 4G


[تصویر: 1004498.jpg]


اشاره:
سال‌ها است كه در محافل مختلف از قدرتمند شدن اسمارت‌فون‌ها و اين كه آن‌ها كامپيوترهاي جيبي بسيار كارآمدي هستند، صحبت مي‌شود، اما اين حرف‌ها درباره همه اسمارت‌فون‌ها مصداق ندارد. شاید بتوان گفت اولين گوشي‌اي كه به اين درجه از تكامل رسيده،‌Atrix 4G محصول جديد شركت موتورولا است. موتورولا پس از تجربه يك همكاري ناموفق با شركت اپل، در زمينه ساخت گوشي‌هايي با قابليت پشتيباني از iTunes ، پس از رو آوردن به سيستم‌عامل آندروئيد به رقيبي سرسخت براي اپل تبديل شده است تا جايي كه اين روزها دو شركت مدام به بهانه‌هاي مختلف از هم شكايت مي‌كنند و پاي يكديگر را به دادگاه مي‌كشانند. موتورولا در نمايشگاه CES امسال، Atrix 4G را معرفي كرد كه برترين موبايل هوشمند اين نمايشگاه لقب گرفته است.

سال‌ها است كه در محافل مختلف از قدرتمند شدن اسمارت‌فون‌ها و اين كه آن‌ها كامپيوترهاي جيبي بسيار كارآمدي هستند، صحبت مي‌شود، اما اين حرف‌ها درباره همه اسمارت‌فون‌ها مصداق ندارد. شاید بتوان گفت اولين گوشي‌اي كه به اين درجه از تكامل رسيده،‌Atrix 4G محصول جديد شركت موتورولا است. موتورولا پس از تجربه يك همكاري ناموفق با شركت اپل، در زمينه ساخت گوشي‌هايي با قابليت پشتيباني از iTunes ، پس از رو آوردن به سيستم‌عامل آندروئيد به رقيبي سرسخت براي اپل تبديل شده است تا جايي كه اين روزها دو شركت مدام به بهانه‌هاي مختلف از هم شكايت مي‌كنند و پاي يكديگر را به دادگاه مي‌كشانند. موتورولا در نمايشگاه CES امسال، Atrix 4G را معرفي كرد كه برترين موبايل هوشمند اين نمايشگاه لقب گرفته است.

اتریکس مبتني بر آندروئيد 2,2 (با نام رمز Froyo) است كه به‌ احتمال به آندروئيد 2,3 ارتقا مي‌يابد. پردازنده دوهسته‌اي تگرا 2 با دو تراشه يك گيگاهرتزي چشم‌گيرترين مشخصه سخت‌افزاري اين گوشي است. از جمله مشخصات اين گوشي مي‌توان به حافظه شانزده گیگابایتی داخلی و صفحه نمايش چهار اينچ qHD (960 ×540 پيكسل) با وضوحي تقريباً مشابه نمايشگر رتيناي آي‌فون 4 اشاره كرد. در نخستين نگاه، بدنه مشكي اتريكس شما را یاد مدل دفي (Defy) موتورولا یا ويبرانت سامسونگ می‌اندازد. پردازنده، دو هسته‌اي تگرا 2 مصرف انرژی پایینی داشته و از ویديو با کیفیت 1080p پشتیبانی می‌کند. از ديگر قابليت‌هاي اتريكس مي‌توان به يك گيگابايت رم، باتري 1930 mAh، دوربين پنج مگاپيكسل با قابليت فيلم‌برداري با كيفيت 720p و فلاش LED به اضافه دوربين ديگري در جلوي گوشي با كيفيت VGA به منظور انجام مكالمه‌هاي تصويري و ميكروفون دوقلو براي كاهش نويز اشاره كرد. اتصالات بي سيم آن نيز شامل WCDMA/GSM چهاربانده، واي‌فاي، نسخه 2,1 بلوتوث و A-GPS مي‌شود. در ضمن پورت HDMI نيز براي اتصال به تلويزيون دارد.


اتریکس از نظر طراحي، معمولي اما زيبا است. گوشي مستطيل مشكي رنگی كه حجم گسترده‌اي از قاب جلوي آن را يك‌نمايشگر چهاراينچي پر كرده است. در بالاي نمايشگر دوربين VGA و در پايين آن نيز چهار كليد لمسي قرار دارند. قاب پشتي نيز نوعي بافت‌ فيبر كربني با هاشورهاي مورب دارد. ضخامت گوشي 10,9 ميلي‌متر است و در مقايسه با گوشي‌هايي مانند HTC Desire بسيار باريك به نظر می‌رسد. از ديگر موارد قابل ذكر درباره طراحي گوشي، كليدهاي كم و زياد صدا است كه كار با آن‌ها هنگام مکالمه و پخش موسیقی آسان است. کیفیت رنگ و روشنایی صفحه‌نمایش آن نیز بسیار عالی است و طبق ادعای خود موتورولا در هر دو محیط داخل و خارج از خانه خوانایی بسیار خوبی دارد. البته، در مواردی که نور از نزدیک به آن بتابد، دیدن محتویات صفحه، کار مشکلی است. اما کاربر این اطمینان را دارد که با واکنش‌پذیری نمایشگر هیچ مشکلی نخواهد داشت. سرعت پاسخ‌گویی صفحه‌نمایش خوب است و حتی هنگام اجرای چند برنامه به صورت همزمان نیز اشکالی در آن ایجاد نمی‌شود.


اتریکس را مي‌توان به راحتي به چندين پايه مختلف وصل و به نت‌بوك، مركز رسانه، مسيرياب يا حتي ساعت كوكي تبديل كرد! معلوم نيست اين وسيله زيبا و چندمنظوره چه قيمتي خواهد داشت، اما بدون شك اگر بخواهيد آن را با همه لوازم جانبي‌اش بخريد، بايد هزينه‌ زيادي بپردازيد. يكي از قسمت‌هاي جالب توجه اسمارت‌فون اتریکس، اسکنری با قابليت تعيين هويت از طريق اثرانگشت‌كاربر است كه در بالاي گوشي و كنار كليد پاور تعبيه شده است. با اين فناوري به كلمه رمز يا چيز ديگري براي قفل و باز كردن گوشي نياز نداريد، فقط كافي است انگشت خود را روي اين قسمت بكشيد تا قفل آن باز شود. بسيار خوب تا اين جاي كار تنها با يك گوشي آندروئيدي مواجه هستيم كه از نظر قدرت پردازشي يك سر و گردن بالاتر از بقيه آندروئيدي‌ها است. اما وجه تمايز اصلي Atrix از جاي ديگري آغاز مي‌شود؛ موتورولا دو پايه ويژه براي اين گوشي طراحي كرده است كه مي‌توان از آن به صورت يك كامپيوتر نيز استفاده كرد. پايه اول از نظر ظاهري مشابه پايه تمام گوشي‌ها است، اما به لطف پشتيباني‌هاي نرم‌افزاري و تعبيه سه پورتUSB و يك پورت HDMI مي‌توان صفحه كليد و ماوس را به آن متصل كرد و از طريق نمايشگر بزرگ با گوشي كار كرد! با اين ويژگي منحصر به فرد نه تنها مرز دنياي موبايل و كامپيوترهاي روميزي كم‌رنگ‌تر و ناپيدا‌تر از گذشته شده بلكه به سادگي مي‌توان تصور كرد كه كاربردهاي متنوعي از طريق برنامه‌هاي آندروئيدي مخصوص اين ويژگي در اختيار كاربران قرار خواهد گرفت. مثلاً شايد توسعه دهندگان بازي‌هاي موبايل با پشتيباني از اين ويژگي تجربه بازي‌هاي دسكتاپ را روي موبايل فراهم كنند.


اما شايد جذابيت اصلي اتريكس پايه ابتكاري جديدي است كه اين گوشي را به يك لپ‌تاپ تبديل مي‌كند. در واقع ناميدن پايه با اين دستگاه كمي دشوار است. به هر حال، اين دستگاه در واقع شبيه يك نوت‌بوك اما فاقد هر گونه پردازنده، حافظه و... است كه اتريكس پشت نمايشگر آن نصب شده و نقش مغز متفكر لپ‌تاپ را ايفا مي‌كند. به اين ترتيب، هنگامي كه گوشي را روي اين نوت‌بوك توخالي سوار مي‌كنيد يك لپ‌تاپ كامل خواهيد داشت و مي‌توانيد از سيستم‌عامل آندروئيد روي يك نمايشگر بزرگ استفاده كنيد. چون به‌صورت معمول مسیر ارتباطی لوازم جانبي به لپ‌تاپ‌ها، پورت‌های USB هستند، این پايه نيز از دو ورودي ميكرو يو‌اس‌بي و یک HDMI براي اتصال به اتريكس استفاده می‌کند. از مشخصات اين شبه‌لپ‌تاپ 1,1 كيلوگرمي مي‌توان به تراك‌پد چندلمسي، صفحه‌نمايش 6/11 اينچ و يك باتري با قابليت كار هشت ساعت اشاره كرد. خوشبختانه روش استفاده از گوشي در حالت اتصال به پايه لپ‌تاپي خام و بدون بهينه سازي رها نشده است. روي گوشي نرم‌افزاري به نام WebTop وجود دارد كه در واقع يك سيستم‌عامل لينوكسي با نوار ابزاري شبيه Mac OS X اپل است و مي‌تواند نسخه كامل فايرفاكس و چند نرم‌افزار ديگر را اجرا كند. به محض قرار دادن اتريكس روي پايه، نمايشگر لپ‌تاپ روشن مي‌شود و همه برنامه‌هاي موبايل را مي‌توان در آن اجرا كرد. اجراي برنامه‌هاي موبايل در نمايشگر 6/11 اينچ واقعاً جالب و جذاب است. تصور كنيد با يك صفحه‌كليد كامل و بزرگ پيام كوتاه بنويسيد و ارسال كنيد. سرعت تايپ چند برابر بيشتر و واقعاً عالي است!


Webtop زماني فعال مي‌شود كه اتريكس روي پايه قرار می‌گیرد يا از طريق HDMI به تلويزيون يا نمايشگر وصل مي‌شود. د راين حالت گوشي به WebTop سوييچ مي‌كند. موتورولا صفحه‌کلید ویژه‌ای برای گوشی‌های مبتنی بر آندروئید و WebTop نیز ارائه کرده که کلیدهای اختصاصی برای سوييچ بین رابط‌هاي بصري مختلف دارد. رابط بصری اتریکس شباهت بسیاری به MotoBlur موجود در گوشی مایل استون موتورولا دارد؛ این شباهت شامل ویجت‌های قابل تغییر، داشتن چند صفحه اصلی و امکان دسترسی به سایت‌های اجتماعی است. جالب است که کاربر با توجه به نوع استفاده‌ می‌تواند از بین سه رابط بصری مختلف یکی را انتخاب کند. کارکرد خوب و سريع مرورگر فایرفاکس اتریکس، آن را در ردیف بهترین گوشی‌های اینترنت‌ محور قرار داده است. این نوع گوشی‌ها بیشتر برای افرادی مناسب است که از موبایل به جای کامپیوتر برای گشت و گذار در اینترنت و خواندن اخبار آنلاین استفاده می‌کنند. اتریکس به لطف پايه‌هاي ابتكاري و بهينه‌سازي‌هاي نرم‌افزاري‌اش والبته با کمک پایه لپ‌تاپ، یک مجموعه كامل سرگرمی خانگی را برا ي كاربر فراهم مي‌كند، یعنی این که اگر ماوس و صفحه کلید بلوتوث و تلویزیون بزرگ داشته باشید، در کنار این مجموعه می‌توانید هر کاری دوست دارید با گوشی تلفن همراه خود انجام دهید. قرار است اتريكس درسه ماهه نخست سال جاري ميلادي در امريكا با اپراتور AT&T و در سه ماهه دوم در انگلستان با اپراتور Orange به بازار عمومی عرضه شود. با اين اوصاف، اتريكس براي كساني كه تمايلي به خريد يك كامپيوتر،‌كنسول بازي، دستگاه‌هاي پخش رسانه و... ندارند گزينه بسيار مناسبي است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن