تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805153504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرص های ضد افسردگی چاق کننده و افزاینده اشتها؟؟؟؟ : پرسش و پاسخ پزشکی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام به همه دوستای خوب سایت. یکی از همکارای شرکتمون 9-8 ماه پیش یه حادثه ناگوار ( فوت دوستش) براش پیش اومد. بعد ازون ماجرا مدام فکر های مزاحم تو سرش میومد و خلاصه خیلی استرس و تپش قلب داشته . من براش وقت گرفتم پیش دکتر روانپزشک . ایشون به دوست من قرص اکه اشتباه نکنم سیتالوپرام و پروپرانول داد.
تا جایی که من میدونم اولیش ضد افسردگی و دومیش ضد تپش قلبه. حالا همکارم بعد از 8 ماه هم اشتهاش زیاد شده هم 3 4 کیلو وزنش رفته بالا. خودش میگه دچار پرخوری عصبی شدم و همش دلش میخاد غذا بخوره حتی اگه سیر باشه. مثلا نهار میخوره یه ساعت بعد دره یخچال شرکت رو باز میکنه هله هوله بخوره . خودشم میگه دست خودم نیست .
اگه دوستای خوبم اطلاعاتی دارین در مورد این دارو ها بگین لطفا. ممنون

سلام

همونطوری که گفتی قرص اول از قرصهای ضد افسردگی هست و قرص دوم برای تپش قلبه. البته قرص پروپرانولول مکانیسم اثری داره که یکی از اثرهاش کاهش ضربان قلب هست ولی خوب اثرهایی روی قسمتهای دیگه بدن هم داره. یکی از این اثراتش کاهش انسولین بدن و در نتیجه افزایش قند خون هست. وقتی قند خون بالا بره یعنی فرد دیگه قند رو به صورت چربی ذخیره نمیکنه و حتی باعث لاغریش میشه! و یا اصلا نباید گشنه ش بشه!

اما یکی دیگه از عوارض پروپرانولول که در مصرف طولانی مدت دیده میشه افسردگیه. همکار شما این دارو رو برای کاهش ضربان قلب مصرف کرده اما یکی از عوارض این دارو در مصرف طولانی مدت افسردگیه. که اگر همکارتون فکر میکنه ضربان قلبش کاهش پیدا کرده باید تحت نظر پزشک و با مشاوره ایشون این دارو رو کم کم قطع کنه. تکرار میکنم که باید کم کم قطع کنه... یه دفعه بعد از خوندن این حرفا تصمیم نگیرن که یه دفعه و سر خود دارو رو قطع کنن!!! چون اگر این کار رو بکنن ضربان قلب به حد وحشتناکی بالا میره و حتی میتونه باعث وضعیت های اورژانسی بشه. پس حتما هر کار میخوان بکنن باید تحت نظر پزشک باشه.
داشتم میگفتم که افسردگی میاره... افسردگی خودش میتونه هم به صورت کم خوری باشه و هم پرخوری. یا همین پرخوری عصبی که دوستتون ازش حرف میزنن.

اما شما که اینقدر بهشون نزدیک هستین باید سعی کنین که کمکشون کنین از این حالت در بیان و بتونن دوباره بعد از این مدتی که گذشته آرامش خودشون رو حفظ کنن. چون عوارض داروهای ضدافسردگی هم کم نیست...

مثلا با دوستتون برین بیرون. یا کارهایی ترتیب بدین که حواسشون از این قضیه پرت بشه و کمتر تو فکر برن.

بهشون هم یادآوری کنید که بهترین کسی که میتونه کمکشون کنه خودشون هستن. پس الان که مدتی بعد از فوت دوستشون میگذره مطمئنا روح دوستشون هم راضی نیست که ایشون به این حال دربیان. برای شادی روحی دوستشون هم که شده باید به زندگی عادی خودشون برگردن.

سلام داشتم تو اینترنت گشت میزدم یه سایتی رو دیدم که اطلاعات پزشکی و درمانی خوبی در مورد پوست و جوش داشت شما هم می تونید از این سایت استفاده خوبی کنید در ضمن اینجا پر از اطلاعات خوب برا خانمها هست و توش هیچ تیلیغاتی نیس که بعدا بگین برا تبلیغات هس http://www.garonkish.com/ حتما سر بزنین واقعا اطلاعات خوبی در اختیر خانما میذازه آرایشی بهداشتی و زیبایی و از همه بهتر آخرین مد لباس و کیف و کفش برای ما

ثریا جان تو هر تایپک که یه مطلب رو تکرار نمی کنن
واقعا معلومه که اصلا تبلیغ نمی کنی

سلام بچه ها
منم با غزل جون موافقم ثريا اصلا تبليغ نميكنه
منم در مورد اين قرصها شنيدم.يكي از دوستام رفته بود دكتر برا اينكه چاق بشه.بهش سيپرو هپتادين داده بود ميگن عوارض داره.به منم پيشنهاد داد كه بخورم چون منم لاغرم ودوست دارم چاق بشم ولي از عوارضش ميترسم.پري اكتين هم داده بود بهش.با افشره ي تلخون .من كه بي خيالش شدم.

هدیه جان

قرص سیپروهپتادین عارضه خاصی نداره... یعنی در واقع چاق شدن عارضه!!! دارو محسوب میشه. این قرص در اصل یک نوع آنتی هیستامین محسوب میشه (کار اصلی دارو) ولی چون باعث چاقی میشه یک داروی موثر برای چاق کردن هم هست. در فردی که سالم باشه آنتی هیستامین بودنش (ضد حساسیت) عارضه ای ایجاد نمیکنه.

اما یکی از عوارض جانبیش خواب آلودگی هست که به خاطر همین حتما باید در شب خورده بشه. و اینقدر این عارضه قوی هست که بعضی وقتا خیلی ها به خاطر همین مورد دیگه اون رو مصرف نمیکنن. اما مقدار خواب آلودگی برای هر کسی فرق داره. میتونی استفاده کنی ببینی اگر روی تو خیلی تاثیر نداشت ادامه ش بدی.

موفق باشی

سلام يكتا جون
راست ميگي؟
ببينم اگه قصد بچه دار شدن داشته باشيم چي؟شوهرم هم ميتونه استفاده كنه؟


سلام هدیه جون

منظور من از اینکه عوارضی نداره برای یه فرد معمولی بود نه برای یه خانم حامله. گرچه با مکانیسم این دارو به نظر من نمیاد که عوارض خاصی داشته باشه اما مطمئن نیستم. در ضمن خود حاملگی و هورمونهای زنانه که در بدنت افزایش پیدا میکنن خواه ناخواه باعث چاق شدنت میشن. یعنی یه جور ذخیره چربی در بدنت ایجاد میشه. پس نگران چاق شدن خودت نباش. و به نظرم نیازی هم نیست با استفاده از این قرص چاق بشی چون خودت به زودی کلی اضافه وزن پیدا میکنی.

اما برای شوهرت هیچ مانعی نداره. دلیلی که میگن برای خانمهای حامله که نباید داروهای دیگه رو مصرف کنن تاثیرش روی جنینه (چون دارو توی خون مادر جریان داره و همون خون به جنین هم میرسه و میتونه روی مراحل تکاملیش تاثیر بذاره) اما برای شوهرت اشکالی نداره.

من هنوز باردار نيستم.من همش فكر ميكنم هر چيزي كه ميخوريم توي بدنمون يه جورايي تاثير ميذاره كه توي توليد بچه اثر داره.
من با اين همه تشويش نميدونم چه جوري مي خوام بچه دار شم .شايد زيادي سخت ميگيرم.
بعضي ها رو كه ميبينم چه راحت بچه دار ميشن ........

سلام هدیه جون

اره عزیزم. زیادی نگرانی. اصلا استرس نداشته باش که همین استرس میتونه واسه بچه بد باشه

نگران نباش عزیزم

سلام يكتا جون ممنون
آره عزيز سعي ميكنم بهش فكر نكنم
راستي رشتت چيه ؟

یکتا جون
ممنونم اطلاعات خوبی در اختیارمون گذاشتی

هدیه جون و آرمیناز عزیز

خواهش میکنم... اگر بازم سوال داشتین من در خدمتم.

من پزشکی میخونم. اما از چند روز دیگه که درسام شروع بشه کمتر میتونم به سایت سر بزنم. اگر سوال خاصی داشتین که فکر کردین من میتونم جواب بدم حداقل یه پیغام بدین که فلان تاپیک رو بخون. که من بیام توی تاپیک جواب بدم...

همه تون رو دوست دارم.

يكتا جون سلام .برات ارزوي موفقيت ميكنم.
يه فكر خوب يه تايپيك بزن خودت كه هركي سوال داشت بياد اونجا بپرسه ديگه ويلون و سرگر دون هم نميشه . بزن ديگه خوب ؟نزني خودم ميزنما. اسمش رو هم بزار: { خانم دكتر يكتا-88 به بخش آشپز آنلاين(2بار)}.
با ريتم بيمارستاني خوانده شود

هدیه جون

حرفات رو که خوندم واقعا خنده م گرفت! مخصوصا اون ریتم بیمارستانی!!!!

مرسی از لطفت عزیزم...

من خیلی دوست دارم اگر کمکی از دستم برمیاد یا سوالی هست که میتونم جواب بدم حتما این کار رو بکنم. ولی با ایجاد یه تاپیک جدید فکر کنم بعضی از دوستان مخالفت کنن. خب یه جورایی حق هم دارن چون وقتی که تاپیک حاضر و آماده هست دعوام میکنن

ولی من سعی میکنم که هر وقت اومدم به سوالای پزشکی که مطرح شده تا جایی که بتونم جواب بدم.


همه تون رو دوست دارم. و امیدوارم هیچ کدومتون کارتون به دوا و دکتر!!! نیفته.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47776]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن