تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815361012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
وزير ارتباطات در بجنورد: تمام جاده هاي كشور تا پايان امسال تحت پوشش تلفن همراه قرار مي گيرند

بجنورد - خبرنگار قدس: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در بجنورد گفت: با نصب و راه اندازي 990 سايت BTS در سطح جاده هاي كشور تمامي جاده هاي كشور تحت پوشش تلفن همراه قرار خواهند گرفت.
وي كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: به همين منظور از تمامي استانهاي كشور خواسته ايم تا از تمامي امكانات براي اجرايي شدن اين طرح استفاده كنند.
دكتر سليماني ضريب نفوذ تلفن همراه را در كشور 54 درصد و تلفن ثابت را 34 درصد اعلام كرد و گفت: در حال حاضر نصب تلفن ثابت در تمامي كشور به روز انجام مي شود و در تمامي روستاهاي بالاي 50 نفر نيز تلفن ثابت خانگي نصب شده است.
وزير ارتباطات همچنين از برخورداري 30 درصدي كاربران اينترنت در كشور خبر داد و گفت: برابر اعلام سازمانهاي بين المللي تا پايان سال 86 ميزان كاربران اينترنت در ايران 27 درصد بوده است كه در حال حاضر اين ميزان از 30 درصد عبور كرده است.
وي تعداد كاربران اينترنت را در كشور 18 ميليون نفر اعلام كرد و گفت: ارتقاي كيفيت اينترنت از طرحهاي در دست اجراست كه با تقويت زيرساختها تا پايان سال شاهد كيفيت اينترنت در كشور خواهيم بود.

بهره برداري از 169 طرح مخابراتي و پستي
خبر ديگري حاكي است، 169 طرح مخابراتي، پستي و پست بانك استان خراسان شمالي صبح روز گذشته با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت. اين طرحها شامل 124 پروژه مخابراتي و 45 طرح پستي و پست بانك با اعتباري بيش از 98 ميليارد ريال بوده است. از جمله اين طرحهاي مخابراتي، افتتاح مركز 60 هزار شماره اي شاهد، بهره برداري از واگذاري تلفنهاي منازل روستايي، راه اندازي «BTS» هاي تلفن همراه و راه اندازي دفاتر مخابراتي روستايي مي باشد.
دكتر سليماني در مراسم افتتاح اين طرحها در مركز شاهد كه جمعي از مسؤولان اجرايي استان، امام جمعه بجنورد و نماينده مجلس خبرگان رهبري و معاونان استانداري حضور داشتند، گفت: امروز تحولات در حوزه اقتصاد، صنعت و فرهنگ بسيار عميق و گسترده است و در سراسر كشور شاخصهاي توسعه در اين سه سال چندين برابر سالهاي بعد از انقلاب اسلامي است.
مهندس اكبري، مديرعامل شركت مخابرات خراسان شمالي نيز در اين مراسم گفت: درحال حاضر 240 هزار شماره تلفن ثابت با ضريب نفوذ 25/76 و 152 هزار شماره تلفن همراه وجود دارد.
وي تعداد «BTS» هاي موجود در اين استان را 127 سايت اعلام كرد و گفت: 60 سايت ديگر نيز با پيشرفت فيزيكي حدود 60 درصد در حال انجام است كه تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
وي همچنين تعداد مراكز كم ظرفيت و پرظرفيت روستايي را 190 مركز اعلام كرد و گفت: از 803 روستاي استان خراسان شمالي 793 روستا داراي ارتباط مخابراتي است و در 702 روستاي بالاي 20 خانوار نيز تلفن ثابت خانگي نصب شده است.
وي تعداد پروژه هاي مصوب سفر رياست جمهوري را 8 پروژه با اعتبار 189 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اين پروژه ها 100 درصد اجرايي شده است و شركت مخابرات خراسان شمالي رتبه سوم كشوري در ارزيابي كيفي زيرساختها و رتبه پنجم كيفيت تلفن همراه در كشور را كسب كرده است.

ايجاد 6 شهرستان جديد در خراسان رضوي

خراسان امروز: معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي گفت: تعداد شهرستانهاي استان خراسان رضوي به 25 شهرستان ارتقا يافت.
به گزارش روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، قهرمان رشيد اظهار داشت: براساس مصوبه هيأت دولت 6 شهرستان به مجموع شهرستانها افزوده شد و 62 بخش گذشته نيز به 67 بخش ارتقا يافت.
وي شهرستان هاي ارتقا يافته را بخش جغتاي به مركزيت جغتاي از مجموعه بخش هاي سبزوار ، بخش جوين به مركزيت نقاب از مجموعه بخشهاي سبزوار ، بخش تحت جلگه به مركزيت شهر فيروزه از مجموعه بخشهاي نيشابور، بخش بجستان به مركزيت شهرستان بجستان از مجموعه بخش هاي گناباد و بخش طرقبه و شانديز نيز به عنوان شهرستان طرقبه و شانديز معرفي شد كه فرمانداري اين شهرستان در سه راهي طرقبه- شانديز احداث خواهد شد.
رشيد اضافه كرد: بخش جلگه زاوه از مجموعه بخشهاي شهرستان تربت حيدريه به شهرستان زاوه ارتقا پيدا كرد.
وي در ادامه افزود: سه روستاي باد از توابع نيشابور و احمدآباد از توابع تربت جام و گلمكان از توابع چناران به عنوان شهر معرفي شدند.
رشيد با بيان اينكه فرماندار بجستان به عنوان اولين فرماندار از 6 شهرستان افزوده شده، معرفي شده است، تصريح كرد: 5 فرماندار ديگر شهرستانهاي ارتقا يافته حداكثر تا دو ماه آينده معرفي خواهند شد.
وي در پايان تأكيد كرد: همه مسؤولان ذي ربط بايد براي ايجاد امكانات جديد در شهرستانهاي جديد بسيج شوند و دستگاههاي اجرايي، توان خود را براي عملياتي كردن اين امكانات بهره بگيرند.

انتقاد شهردار مشهد از شيوه هاي كهنه مديريت شهري

خراسان امروز: نخستين دوره همايش آموزش شهروند الكترونيكي با حضور 300 نفر از شهروندان و متخصصان در مشهد برگزار شد.شهردار مشهد در اين مراسم استفاده از شيوه هاي متداول و سنتي امروز را نامناسب خواند و افزود: كاركردهاي سنتي و ناآشنايي با فضاهاي الكترونيكي و فناوري باعث شده شهر و يا شهرداري الكترونيكي، شعاري دست نيافتني تلقي شود.سيدمحمد پژمان افزود: بتدريج با افزايش جمعيت فرصت و امكان انجام كارها با شيوه هاي متداول امروزي ميسر نخواهد شد و اگر بخواهيم سنتي زندگي كنيم، هزينه هاي اجتماعي، اقتصادي در كشور افزايش خواهد يافت و مردم تحمل اين هزينه ها را نخواهند داشت.وي با بيان اينكه شيوه هاي امروز مديريت شهري بسيار كهنه است، گفت: 90 درصد وقت و انرژي و امكانات ما با روشهاي جاري و با استفاده از برنامه ها و شيوه هاي مديريتي قابل صرفه جويي است، با اين حال باز هم بايد به سمت دولت الكترونيك برويم.به گفته وي، هيچ راهي جز عبور از دنياي الكترونيك وجود ندارد و فرصتها براي بازگشت و غلبه بر مشكلات محدود است.وي افزود: دنياي الكترونيك صرفاً در فكر كردن و فراهم آوردن زيرساختها نمود پيدا نمي كند و اين طرح بايد از جانب شهروندان مطالبه شود تا شهرداري مكلف به ارائه امكانات و خدمات شود. شهردار مشهد همچنين اظهار داشت: در شهر الكترونيكي؛ وقت، انرژي و هزينه كمتري مصرف مي شود، ولي در مقابل بهره برداري در آن زياد است و ما نبايد فرصتها را از نسلهاي آينده بگيريم؛ زيرا اگر ما امروز براي شهر و شهروند الكترونيكي اقدام نكنيم، خسارت زيادي را به نسل آينده خود تحميل خواهيم كرد، همانطور كه ما امروز گرفتار اعمال گذشتگان خود شده ايم.مهندس پژمان با اشاره به طرح 1404 شهرداري مشهد افزود: اگر چه شهرداري 1404 طراحي شده است، اما با اين شتاب نمي توان سال 1404 را پيش بيني كرد و براي رسيدن به شهر و شهروند الكترونيكي برنامه چهار ساله تدوين كرد.وي تصريح كرد: با وجود آنكه عرصه فناوري در حال تغيير و تحول است و ما به آن نمي رسيم، مي توانيم اساس و زيرساختها را درست كنيم.عضو هيأت علمي دانشگاه علم و صنعت نيز در اين نشست گفت: شهروند الكترونيك باعث مي شود كه دانش و دانايي ما با چهره اي بهتر معرفي شود، لذا رفتن به سوي شهر الكترونيك بدون «شهروند الكترونيك» امكان پذير نيست.
دكتر علي اكبر جلالي افزود: مشهد ظرفيت و استعداد مناسبي براي دستيابي به نخستين شهر الكترونيك كشور را دارد؛ زيرا سند راهبردي شهر الكترونيك مشهد در سال 1382 تدوين شده كه نشان دهنده پيشتازي اين شهر است. وي در خصوص تعريف شهر الكترونيك نيز گفت: شهري كه در آن ارائه و دسترسي شهروندان به دولت الكترونيك، طي هفت روز هفته و به طور 24 ساعته امكان پذير باشد؛ «شهر الكترونيك» است.
وي شهروند را اصل و پايه شهر الكترونيك برشمرد و گفت: تمام سرمايه گذاريهاي جهان براي ارائه خدمات بهتر و مناسبتر براي شهروندان شهرها و كشورهاي مختلف انجام مي شود. شايان ذكر است، در اين مراسم به شهردار مشهد، مديرعامل سازمانهاي فرهنگي تفريحي و آمار اطلاعات و خدمات كامپيوتري شهرداري مشهد، دفترچه الكترونيكي كه در 160 كشور جهان از اعتبار برخوردار است، اعطا شد.

تا پايان سال جاري انجام مي شود؛ دوگانه سوز شدن نانوايي هاي خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس سازمان غله و خدمات بازرگاني خراسان شمالي از دوگانه سوز شدن 124 نانوايي در شهرهاي اين استان خبر داد.
علي اكبر مؤذن تبديل نانوايي هاي شهري خراسان شمالي به سوخت مايع را در راستاي آماده سازي اين واحدها در مواقع بحراني ارزيابي كرد.وي اضافه كرد: تا پايان سال تمام نانوايي ها در خراسان شمالي به سوخت دوگانه تجهيز شوند.
وي تصريح كرد: به رغم آنكه در مرحله نخست دوگانه سوز كردن نانوايي ها در خراسان شمالي صرفا 20 درصد نانوايي هاي شهري تعيين برنامه شده بود، با تلاش كاركنان اين مركز بالاتر از برنامه تكميلي عملكرد داشته ايم.
مؤذن نانوايي هاي شهري را 550 واحد و نانوايي هاي روستايي را 670 واحد عنوان كرد و بهسازي نانوايي ها با ارائه تسهيلات كم بهره را از جمله برنامه هاي سازمان غله خراسان شمالي دانست.وي خاطرنشان كرد: تاكنون پنج ميليارد ريال براي بهسازي واحدهاي نانوايي خراسان شمالي در مراحل مختلف با معرفي به بانكهاي عامل در اختيار آنان قرار گرفته است.
رئيس سازمان غله و خدمات بازرگاني خراسان شمالي اضافه كرد: دو ميليارد و 470 ميليون ريال تسهيلات جديد نيز كه بدين منظور اختصاص يافته است، طي دو مرحله براي بهسازي ساير نانوايي ها در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه در خراسان شمالي هيچ گونه كمبود نان وجود ندارد، ميزان سهميه آرد اين استان را به نسبت جمعيت متناسب دانست.مؤذن شمار واحدهاي كشيك پخت نان در خراسان شمالي را 40 واحد دانست كه در طول تابستان به زائران، مسافران و شهروندان خدمات ارائه مي كنند.

95 درصد مردم بردسكن اظهارنامه مالياتي را تحويل داده اند

بردسكن- خبرنگار قدس: رئيس اداره امور مالياتي بردسكن گفت: 95 درصد از مردم بردسكن اظهارنامه هاي مالياتي خود را تحويل داده اند.
علي رازقي افزود: از اوايل ارديبهشت ماه سال جاري اطلاع رساني گسترده اي در سطح شهرستان به منظور تسليم اظهارنامه هاي مالياتي صورت گرفت، به طوري كه تا پايان تيرماه، 95 درصد از شهرستان بردسكن و 80 درصد از روستاييان با حضور در اداره دارايي اظهارنامه ها را تحويل دادند. وي تصريح كرد: طبق قانون كساني كه اظهارنامه مالياتي را در زمان تعيين شده تحويل داده باشند از معافيت مالياتي كه دو ميليون و 724 هزار تومان است، برخوردار مي شوند. وي اضافه كرد: در صورتي كه مؤديان درآمد كتمان شده داشته باشند، مشمول جرايمي مي گردند.وي با اشاره به اينكه ماليات اخذ شده طبق سنوات قبل به حساب خزانه دولت واريز و پس از آن در امور عمراني كشور هزينه مي شود، گفت: در صورتي كه درآمد استاني افزايش يابد به همان نسبت در شهرستانها نيز تأثيرگذار خواهد بود.

تصويب طرح جامع مسكن در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون مسكن و شهرسازي خراسان شمالي از تصويب طرح جامع مسكن اين استان در وزارت مسكن و شهرسازي خبر داد. علي فخرايي با بيان اينكه اين طرح توسط سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي تهيه و براي تصويب نهايي به مركز ارسال شد، گفت: براساس اين طرح كه در 17 فصل تدوين شده، اقدامهاي اجرايي و سياستها به منظور تقويت و تأمين بخش مسكن و مقاوم سازي واحدهاي مسكوني خراسان شمالي تهيه شده است.
وي ابراز اميدواري كرد: اين طرح در دستيابي دستگاههاي مرتبط به اهداف مسكن در استان اثربخش باشد.وي تعداد واحدهاي مسكوني در خراسان شمالي را 168 هزار واحد عنوان كرد و گفت: براساس اين طرح در خراسان شمالي 55 درصد واحدهاي اين استان مقاوم، 26 درصد كم مقاوم و 18 درصد نيمه مقاوم هستند كه به جهت زلزله خيز بودن منطقه، بايد مقاوم سازي انجام شود.وي تصريح كرد: انتظار مي رود با اجراي اين طرح كه براي انجام آن بيش از يك سال كار مطالعاتي، تحقيقاتي و ميداني انجام شده است، بخش مسكن در اين استان متحول شود.

اولين همايش هم انديشي مديران دفاتر خدمات مسافرتي كشور در مشهد برگزار مي شود

خراسان امروز: اولين همايش بزرگ هم انديشي مديران دفاتر خدمات مسافرتي كشور در آبان ماه سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي شود.رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در ديدار با هيأت مديره انجمن صنفي كارفرمايان دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهان گردي خراسان رضوي به لزوم كار فرهنگي در حوزه گردشگري تأكيد كرد و گفت: گردشگري بايد انسان را به سوي خدا رهنمون سازد، چرا كه گردشگر هر لحظه در معرض نشانه هاي خداوندي قرار دارد و گردشگري نشانه هاي خداوندي را به مشتاقان و علاقه مندان معرفي مي نمايد.محسن لشكري تأكيد كرد: برخي معضلات موجود در دفاتر خدمات مسافرتي در سطح استان و برخي در سطح كشور قابل پيگيري اند كه با اهتمام جدي سازمان و همكاري بخش خصوصي بستر اجراي آن فراهم خواهد شد.وي بر استفاده از توان بخش خصوصي در فعاليتهاي سازمان تأكيد و آمادگي سازمان را جهت دريافت پيشنهادها و راهكارهاي توسعه اي از سوي اعضاي انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي اعلام كرد.برپايه اين گزارش، در اين ديدار چند تن از اعضاي هيأت مديره انجمن به اظهارنظر پيرامون معضلات و مشكلات موجود پرداخته و خواستار توجه جدي سازمان در خصوص رفع مشكلات شدند.شايان ذكر است، انجمن صنفي كارفرمايان دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي استان تعداد 221 عضو فعال داشته و از سال 1377 فعاليت خود را آغاز كرده است و در حال حاضر نيز دوره چهارم آن طي مي شود.

حجم صادرات صنايع دستي خراسان رضوي از مرز 270 هزار دلار گذشت

خراسان امروز: معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: طي سه ماهه نخست امسال حجم صادرات صنايع دستي خراسان رضوي از مرز 270 هزار دلار گذشت.حسين خواجه بيدختي افزود: از رقم 270 هزار دلار آمار صادراتي، بيش از 220 هزار دلار مربوط به صادرات فرش و گليم و زيلو، 47 هزار دلار را صادرات فيروزه و ساير سنگهاي قيمتي و پنج هزار دلار را نيز ساير صنايع دستي به خود اختصاص داده است.وي ادامه داد: مجموع صادرات صنايع دستي در سه ماهه نخست امسال 27 هزار و 199 كيلوگرم بوده است كه ارزش ريالي آن معادل دو ميليون و 491 هزار ريال مي باشد.وي اضافه كرد: حجم بسياري از صادرات صنايع دستي خراسان رضوي با توجه به خيل بسياري از زائران و مشتاقان مرقد حرم مطهر علي بن موسي الرضا(ع) از ديگر كشورها به صورت چمداني از خارج مي شود كه ارقام ذكر شده بدون احتساب اين حجم صادرات مي باشد.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 351]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن