تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803286651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ائمه جمعه : جشن هاي نيمه شعبان بايد در راستاي گسترش فرهنگ مهدويت و به دور از هرگونه گناه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ائمه جمعه : جشن هاي نيمه شعبان بايد در راستاي گسترش فرهنگ مهدويت و به دور از هرگونه گناه باشد
بخش خبر شهرستان : نماز عبادي سياسي آدينه به مانند هفته هاي گذشته باشكوه هرچه تمام در سراسر كشور اقامه شد.
ائمه جمعه در آستانه فرارسيدن نيمه شعبان ميلاد باسعادت منجي آخرالزمان (عج ) مهمترين فراز خطبه هاي نمازجمعه را به آن حضرت و مبعث ظهور اختصاص دادند و پيرامون آن سخن گفتند.
خطباي جمعه با اشاره به اينكه فرهنگ مهدويت و انتظار بايد در جامعه اسلامي نهادينه شود اظهار داشتند : نبايد اجازه بدهيم فرهنگ مهدويت دستخوش توطئه هاي دشمنان اسلام شود.
ائمه جمعه با تاكيد بر اينكه جشن هاي نيمه شعبان بايد در راستاي اشاعه ارزشهاي اسلامي برگزار شود برپايي مجالس لهو و لعب را در اين ايام گناه دانستند و افزودند : در كشوري كه فرهنگ مهدويت و انتظار حرف اول را مي زند جشن هاي مذهبي نبايد به گناه آلوده شود.
خطباي جمعه در ادامه ضمن اظهار تاسف از سخنان يكي از مسئولين كشوري در مورد ملت اسرائيل بيان داشتند : ملت اسرائيل هرگز دوست ملت ايران نخواهند بود زيرا آنها اشغالگر محسوب مي شوند و مسئولين نظام بايد در گفته هاي خود احتياط كنند مبادا با سخنان خود دشمنان اسلام را خوشحال كنند.
خلاصه اي از اخبار نمازجمعه برخي بخش ها و شهرهاي كشور ذيلا ازنظرتان مي گذرد :
قم ـ امام جمعه موقت قم گفت : برپايي جشن نيمه شعبان بايد با مظاهر تقوا همراه شود تا تقويت اعتقادات ديني را به دنبال داشته باشد. آيت الله استادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم افزود : وظيفه ما در زمان غيبت اين است كه اهل تقوا باشيم و جامعه را اصلاح كنيم و اين مساله در جشن ميلاد امام عصر(عج ) بايد متبلور گردد. وي اضافه كرد : جشن ميلاد امام زمان (عج ) نبايد محل گناه باشد و وظيفه بانيان آيين ها اين است كه برنامه ها را در جهت اهداف اسلام و نظام اسلامي سوق دهند. وي برپايي جشن و سرور را در روز ميلاد امام عصر(عج ) ضروري دانست و گفت : اين مساله نبايد تنها محدود به برپايي جشن شود بلكه كساني كه در اين جشنها شركت مي كنند با تبعيت از دستورات اسلام زمينه ساز ظهور حضرت باشند. خطيب جمعه قم تاكيد كرد : اولين وظيفه ما در زمان غيبت رعايت تقوا است از اين طريق مي توان رضايت امام زمان (عج ) را جلب كرد و آمادگي را براي ظهور فراهم نمود تا جهان پر از عدل و داد شود. آيت الله استادي ادامه داد : با ظهور منجي دولتهاي باطل از بين مي روند و همه موحد مي شوند و ديگر هيچ حكومت ظالمانه اي وجود نخواهد داشت . وي در ادامه با اشاره به مناسبتهاي اين ايام به سالروز تحصن در مسجد « گوهرشاد » با هدف مقابله با بي حجابي اشاره كرد و گفت : ديروز دشمن با زور و امروز از راهي ديگر به دنبال ترويج بدحجابي و بي حجابي در جامعه اسلامي مي باشد. وي اظهار داشت : امروز در شهرهاي مختلف كشور اسلامي شاهد بدحجابي هايي هستيم كه اين مساله در شهر مقدس قم كه مركز نشر علوم اهل بيت (ع ) مي باشد نگران كننده است . آيت الله استادي افزود : زماني علما در مسجد گوهرشاد از بي حجابي احساس خطر كردند و از جان خود گذشتند و امروز وظيفه ما است تا در برابر اين معضل امر به معرفي و نهي از منكر كنيم . وي در بخش ديگر خطبه هاي نمازجمعه به سالروز ورود آزادگان اشاره كرد و افزود : بايد از آزادگاني كه سالها در تنگنا توانستند مقاومت كنند و دين خود را نگه دارند الگو گرفت تا با هر ناملايمتي دچار تزلزل و تغيير نشد. امام جمعه موقت قم روز مسجد را از ديگر مناسبت ها برشمرد و افزود : مسجدبه عنوان سنگر اسلام و مركز مدافع دين مي باشد اما امروز متاسفانه از اين مكان مقدس حداقل استفاده صورت مي گيرد.
كرمانشاه ـ آحاد مردم خداجو و نمازگزار كرمانشاه نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته را به امامت حجت الاسلام علما نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه اقامه كردند. حجت الاسلام علما در خطبه اول نماز جمعه اين هفته با تبريك خجسته سالروز مسعود امام زمان حضرت مهدي موعود(عج ) گفت : وعده ظهور ايشان مختص به دين اسلام و تشيع نيست و در تمام اديان قبلي و در تمام كتب آسماني هم ظهور شخصي به عنوان آخرين منجي عالم بشريت وعده داده شده و جهانيان به انتظار ايشان فراخوانده شده اند. وي تاكيد كرد : عاقبت و سرانجام دنيا در دست افراد متقي و صالح است كه در راس همه آنها حضرت اباصالح المهدي (عج ) قرار داده و با حضور خود دنياي كنوني را كه پر از ظلم و ستم و جنايت و خيانت است مالامال از عدالت و امنيت خواهند نمود. امام جمعه كرمانشاه با ابراز اينكه هر عملي عكس العملي بدنبال دارد گفت : عكس العمل ظلم و ستم چيزي جز عدالت نيست و اين يك قانون ضروري و حتمي دستگاه آفرينش است كه عاقبت دنيا و حاكميت مطلق و حكومت واحد را بدست صاحب دين حضرت بقيه الله العظم خواهد سپرد. وي در پايان اين خطبه ابراز اميدواري كرد كه وضعيت زندگي و معيشت ما فراهم ساز زمينه ظهور امام زمان (عج ) باشد. حجت الاسلام والمسلمين علما در خطبه دوم با يادآوري روز بيست و يكم مردادماه سالروز بازگشت اولين گروه از آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي از حفظ شعائر و ارزشهاي اسلام و نظام جمهوري اسلامي توسط آزادگان در دوران اسارت تمجيد كرد و آنرا از دستاوردهاي بزرگ انقلاب شكوهمند اسلامي ايران برشمرد. وي همچنين بيست و هشتم مرداد سالروز كودتاي انگليسي ـ آمريكايي و برگرداندن شاه كه موجب 30 سال ظلم و جنايت و اسلام ستيزي در ايران شد را يادآور شد و افزود : يكي از شكايات ملت ايران از آمريكا همين است كه موجب 30 سال حكومت ظالمانه ستم شاهي در ايران شده است . نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه در ادامه اين خطبه رفت وآمد روساي جمهور برخي دول اسلامي مثل سوريه و الجزاير به ايران و نيز سفر رئيس جمهور كشورمان به تركيه را موجب ناراحتي آمريكا و اسرائيل دانست و افزود : كشورهاي اسلامي هرچقدر بيشتر با هم تعامل داشته باشند بيشتر اسرائيل را عصباني ميكند هرچند كه كاري هم از دستش برنمي آيد مگر اينكه از اين عصبانيت بميرد.
ساري ـ آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در استان مازندران و امام جمعه ساري در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته مركز استان با اشاره به مخالفت امام خميني (ره ) نسبت به دولت و مردم اسرائيل افزود : رژيم صهيونيستي يك حكومت جعلي و بي هويت است كه چندين سال است وطن مردم فلسطين را اشغال كرده است . وي با تاكيد بر اينكه مسئولان بايد در مصاحبه ها و اظهارنظرات از بيان برخي موضوعات پرهيز كنند خاطرنشان كرد : نبايد با برخي اظهارات دشمن را خوشحال كنيم . نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري مدتي است كه شاهد تخريب برخي از سوي نيروهاي خودي و انقلاب هستيم تصريح كرد : در شرايط كنوني نيروهاي انقلاب و اصولگرا بايد از هرگونه تفرقه و مخدوش كردن برخي چهره ها بپرهيزند. خطيب جمعه ساري اتحاد را تنها راه مقابله با دشمن خواند و بيان داشت : دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران از برخي تفرقه و جدايي ميان نيروهاي انقلاب نفع زيادي مي برند. آيت الله طبرسي در بخشي ديگر از سخنان خود نبود غدير و ظهور امام زمان را سه اصل اساسي در دين اسلام عنوان كرد و گفت : ظهور امام زمان (عج ) در اسلام به امر قطعي و حتمي است . خطيب جمعه ساري با بيان اينكه قطعيت ظهور امام زمان در اصل توحيد نيز بيان شده است اضافه كرد : آثار و علائم ظهور امام زمان (عج ) بايد در مردم نمايان شود. طبرسي با بيان اينكه جشن ولادت امام زمان (عج ) بايد يك جشن بدون سوگواري باشد بيان داشت : اين جشن براي يك امام حي و حاضر برگزار مي شود و بايد بيشتر به شادي و سرور پرداخته شود.
كرمان ـ امام جمعه موقت كرمان گفت : « انتظار فرج » يكي از وظايف مهمي است كه در عصر غيبت برعهده شيعيان گذاشته شده است . حجت الاسلام « عرب پور » در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه كرمان ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي افزود : منتظران واقعي امام عصر بايد يك حركت و پويايي در جهت مبارزه با ظلم و ريشه هاي ستم گام بردارند. وي ادامه داد : منتظران واقعي همواره در راستاي اصلاح جامعه حركت مي كنند. حجت الاسلام عرب پور قانع نبودن به وضع موجود دلگرم بودن به آينده و انجام فعاليت ها با اميدواري را از خصوصيات منتظران واقعي امام عصر(عج ) عنوان و خاطرنشان كرد : دشمن در عصر غيبت سعي دارد آسيبهايي را به جوامع شيعه وارد كند و در اين راستا همگان بايد ابتدا به آسيب شناسي اين مشكلات بپردازند و در مكان هاي لازم با آن به مبارزه كنند. وي در ادامه به برخي از اين مشكلات و اقدامات دشمن براي از رونق انداختن مهدويت اشاره كرد و گفت : بروز بدعت ها مكاتب جعلي تحت عنوان مكاتب مرتبط با امام زمان (عج ) ملاقات گرايي و تعين وقت براي ظهور حضرت مهدي (عج ) از جمله اقدامات دشمنان هستند.
دزفول ـ امام جمعه دزفول در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته گفت : ظهور امام زمان (عج ) تحقق اهداف بعثت است . حجت الاسلام عسگري در مصلاي امام علي (ع ) دزفول افزود : اهداف بعثت پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي (ص ) در ظهور حضرت امام زمان (عج ) به كمال و تمام خواهد رسيد. وي از نيمه شعبان به عنوان يوم الله ياد كرد و گفت : امام راحل در اين مورد فرمودند : روزي براي بشر بزرگتر از روز ولادت امام زمان (عج ) نيست . امام جمعه دزفول افزود : بعثت با تمام ارزشي كه براي بشريت دارد تحقق اهدافش در پرتو ظهور قيام و انقلاب جهاني آن حضرت است . وي افزود : با آمدن امام زمان (عج ) قلمهاي ناپاك و مسموم شكسته مي شود زبانهاي تفرقه افكن بريده سازمانهاي دروغگين دفاع از حقوق بشر برچيده و گستره زمين از افراد ناسالم پاك شود و حكومت عدل الهي برقرار خواهد شد. حجت الاسلام عسكري با تبريك فرارسيدن نيمه شعبان ولادت باسعادت مهدي موعود از اقشار مردم مسئولان و نيروي انتظامي خواست تا در برپايي جشنهاي اين روز به گونه اي برنامه ريزي شود تا زمينه گناه فراهم نگردد. امام جمعه دزفول در بخش ديگري به سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي و نيز روز جوان اشاره كرد و با توجه به اهميت اين قشر خواستار توجه به نيازهاي جوانان در تمام زمينه ها شد.
تربت حيدريه ـ امام جمعه تربت حيدريه گفت : در كشوري كه فرهنگ مهدويت و انتظار حرف اول را مي زند جشن ها و آيين هاي مذهبي نبايد به گناه آلوده شود. حجت الاسلام شريعتي تبار در خطبه هاي نماز جمعه تربت حيدريه افزود : متاسفانه در برخي مراسم هاي مذهبي شاهد اتفاقاتي هستيم كه با فرهنگ ديني و مذهبي ما سازگاري ندارد. وي اضافه كرد : به عنوان مثال در يكي از شهرها عده اي زن و مرد مختلط در جشن مذهبي حضور و يكي از زن ها اقدام به تك خواني كرده است . خطيب جمعه تربت حيدريه با انتقاد شديد از اين اتفاقات گفت : بايد شرايطي در جامعه ايجاد كنيم كه زمينه حضور امام زمان (عج ) فراهم شود نه اينكه با اينگونه اعمال ائمه اطهار را ناراحت كنيم . شريعتي تبار افزود : حتي اگر قرار باشد تا پاسي از نيمه شب به دعا نيايش و يا ساير اعمال مذهبي بپردازيم اما نماز صبح در وقت فضيلت خود برپا نشود ارزشي ندارد. امام جمعه تربت حيدريه با اشاره به فرارسيدن نيمه شعبان گفت : جشن هاي انتظار بايد در شان فرهنگ مهدويت و امام زمان (عج ) برگزار شود. شريعتي تبار بيان داشت : بهتر است بسياري از آيين هاي ملي و مذهبي همچون عيدي دادن ديدار و به جاي آوردن صله ارحام پوشيدن لباس نو و ساير فضيلتها در اعياد مذهبي برگزار شود.
مشهد ـ امام جمعه مشهد گفت : ملت ايران مدرك 30 سال ايستادگي در خط انتظار ظهور امام زمان (عج ) را دارد . حجه الاسلام والمسلمين علم الهدي در خطبه هاي نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور حضرت رضا(ع ) افزود : نثار كردن هزاران شهيد جانباز و آزاده در خط و راه امام زمان همه و همه نشانهاي ايستادگي و پايمردي اين ملت بزرگ است . وي اظهار داشت : تك تك آحاد جامعه ما جزو منتظران واقعي ظهور مهدي (ع ) موعود هستند كه در راس آن ولايت فقيه قرار دارد. خطيب جمعه مشهد در ادامه عنوان داشت : حضرت مهدي (عج ) است كه ما را از منجلاب توطئه هاي استكبار جهاني و شياطين امروزي نجات خواهد داد. وي با بيان اينكه شيعه مرد و مردانه در ركاب ظهور منتظران ايستاده است گفت : امروز در پرتوي اين نظام و در پرتوي انقلاب اسلامي ايران بعد از 1072 سال از غيبت امام زمان شيعه با مسئله « سياست و حكومت » مصداق شرايط ظهور را فراهم كرده است . وي در بخشي ديگر از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته با بيان احاديث ائمه در خصوص ويژگيهاي منتظران تصريح كرد : انتظار فرج امام زمان (عج ) خودش بزرگترين فرج است .
يزد ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت : عزم راسخ مقاومت و اخلاص حزب الله لبنان و رهبرشان آنها را در جنگ 33 روزه با رژيم غاصب اسرائيل به پيروزي رساند. حجت الاسلام صدوقي در خطبه هاي نمازجمعه شهر يزد اين پيروزي ها را به مردم و رهبر حزب الله تبريك گفت . وي با بيان اينكه ملت لبنان فلسطين سوريه و اردن طي سالهاي گذشته مورد ظلم رژيم صهيونيستي قرار گرفتند افزود : ملت ما هرگز فراموش نمي كند كه چگونه صهيونيست هاي اشغالگر بر فلسطينيان ظلم و ستم روا داشتند. حجه الاسلام صدوقي تصريح كرد : تمام يهودياني كه در فلسطين اشغالي ساكن هستند در حكم سربازان رژيم اسرائيل محسوب مي شوند. وي با اشاره به برخي سخنان كه اين روزها مطرح شده و ملت اسرائيل دوست خوانده شدند گفت : كجا ملت ايران ملت اسرائيل را دوست خود شمرده است . خطيب جمعه يزد با بيان اينكه برخي ملت آمريكا را نيز برترين مردم دنيا مي دانند اظهار داشت : اين سخنان نظام مردم و خانواده هاي شهدا نيست . وي با اظهار اميدواري كه ديگر شاهد تكرار اينگونه سخنان نباشيم افزود : مردم فلسطين و ساكنان اصلي آن بايد بتوانند با انتخاب آزاد نظام و مسئولين خود را برگزينند. امام جمعه يزد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نيمه شعبان و ضرورت شادماني به اين مناسبت گفت : اظهار شادماني نبايد به گناه منجر شود و بايد مسايل شرعي بطور كامل رعايت شود. صدوقي افزود : در جشن هاي شادي به گونه اي عمل نكنيم كه براي مردم مشكلاتي ايجاد شود و نبايد هزينه برگزاري جشن ها از راه تكدي در سر چهارراهها باشد.
اصفهان ـ آيه الله سيديوسف طباطبايي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان گفت : تنها افراد شياد هستند كه ادعاي ارتباط با امام زمان (عج ) را دارند. وي در خطبه هاي نمازجمعه اصفهان با تبريك خجسته ميلاد يگانه عالم بشريت بر ضرورت دقت مردم در بحث مهدويت تاكيد نمود و افزود : دهها نفر در مناطق مختلف كشور از جمله اصفهان مدعي ارتباط با امام زمان (عج ) را دارند كه مردم نبايد فريب حرفهاي شيادانه اين افراد را بخورند. خطيب جمعه اصفهان در ادامه گفت : به دليل عملكرد مردم در گذشته و حتي در زمان پيامبر مكرم اسلام (ص ) توفيق برقراري عدالت فراهم نشد و تنها با ظهور آن گوهر تابناك آن امام عظيم الشان عدالت در سراسر جهان برقرار مي شود. وي گفت : همه بشريت حتي مسيحيان معتقد آن هستند كه اگر جهان بخواهد اصلاح شود بايد همه زير يك پرچم و زير نظر يك نفر آنهم منجي عالم بشريت درآيد. آيه الله طباطبايي در بخش ديگري از سخنانش بر ضرورت پرهيز از خرافات در جشن هاي نيمه شعبان تاكيد كرد و اظهار اميدواري نمود مردم متدين اصفهان همچون سال هاي قبل با شور و شوق بسيار اين آئين هاي بزرگ را برگزار نموده و اجازه ندهند افرادي اندك سواستفاده كنند . وي همچنين 26 مرداد سالگرد ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي را تبريك گفت و از رشادت ها جان فشاني ها و تحمل سختي هاي اين عزيزان در اردوگاه هاي رژيم بعث عراق تقدير و تجليل نمود.
محمديه ـ نماز وحدت بخش اين هفته شهر محمديه به امامت حجه الاسلام موسوي اقامه گرديد. خطيب جمعه محمديه ضمن سفارش بر رعايت تقواي الهي انجام واجبات و ترك محرمات گفت : بهترين كار براي رضايت حضرت مهدي (عج ) ترك گناه رعايت حق ديگران و نيز تلاش براي رفع مشكلات جامعه و دستگيري از مستمندان است . خطيب جمعه محمديه در قسمتي ديگر از خطبه ها بازگشت افتخارآفرين اولين گروه آزادگان پس از هشت سال دفاع مقدس را تبريك گفت و اضافه كرد آزادگان عزيز و سرافراز با استقامت و صبر دشمنان انقلاب اسلامي را به زانو درآوردند و با افتخار به خاك پاك ايران اسلامي گذاشتند.
نايين ـ نمازجمعه اين هفته نايين به امامت حجت الاسلام ميرزابيگي در مسجد جامع نايين برگزار شد. امام جمعه نايين در خطبه هاي نماز ضمن دعوت مردم به تقوا گفت : اميدواريم در ماه شعبان كه ماه رحمت الهي است رضوان الهي را شامل حال انسانهاي خوب قرار گيرد و اميد است در سايه آن رحمت بتوانيم از همه تاريكي ها و گناهان خود را پاك شويم . وي افزود : روز نيمه شعبان روزي است كه انبيا و اوليا عالم در انتظار آمدنش چشم به راه هستند و ما نيز چشم براهيم تا بيايد. امام جمعه نايين در ادامه گفت آنچه باعث حساسيت دشمن است مساله مهدويت به طور خاص مي باشد كه دشمن مي خواهد مساله تشييع و مهدويت را كمرنگ سازد و به طرق مختلف حساسيت ها را بوجود مي آورد. خطيب جمعه افزود : با وجود اينكه روسيه در گرجستان آنهمه خرابي و نابودي جان انسانها را سبب شد مجامع بين المللي در سكوت قرار گرفته و يك قطعنامه صادر نشد چه چيز باعث اين سكوت است .
ورامين ـ حجت الاسلام والمسلمين محمودي امام جمعه شهرستان ورامين در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مردم را به تقواي الهي دعوت نمود و ميلاد امام زمان (عج ) را تبريك گفت . وي به بيان ابعاد غيبت امام زمان (عج ) اشاره كرد و گفت : خداوند متعال به فرموده حضرت رسول (ص ) هيچ زماني جهان را بدون حجت باقي نمي گذارد و اگر يك روز از عمر دنيا باقي مانده باشد ظهور آخرين منجي بشريت را آشكار مي كند. امام جمعه شهرستان ورامين در ادامه سالروز ورود آزادگان را تبريك گفت و افزود : اگر نبود مجاهدت و جانفشاني رزمندگان در دوران جنگ ما الان بايد زير سلطه دشمنان اسلام باشيم و آنان بودند كه به جنگ رفتند زحمت كشيدند. بعضي ها شهيد تعداد كثيري جانباز و تعدادي هم اسير شدند و اين عزيزان نيز در دوران اسارت زير دست بعثي هاي عراق شكنجه ها و مشقت هاي فراوان ديدند و ما بايد قدردان آنها باشيم . وي سپس روز جوان را تبريك گفته و به آنها توصيه كرد كه در اين ايام عمر كه در قرآن و احاديث معصومين ما بهترين ايام حساب شده است بيشتر به ياد خدا باشند تا ازگناه و محرمات دوري كنند.
نيشابور ـ حجت الاسلام سلامي امام جمعه موقت نيشابور در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته بااشاره به فرارسيدن پانزدهم شعبان سالروز ولادت منجي عالم بشريت حضرت امام زمان (عج ) گفت ميلاد آن حضرت (ع ) باعث شادي دلهاي حقيقت جو و حق طلب و موجب ياس ظالمان و ستمگران گرديده است . وي افزود : انتظار مسئوليت ساز است و پرفضيلت ترين اعمال نزد شيعه انتظار است . امام جمعه موقت نيشابور بااشاره به تجاوز اشغال و قتل و غارت كشورهاي زورگو اظهار داشت : در زماني واقع شده ايم كه تمام رسانه هاي خبري تبليغي در اختيار قدرت هاي استكباري قرار گرفته است و آنان بدترين ظلم و بي عدالتي را در حق ملت هاي مظلوم اعمال مي نمايند و در چنين وضعيت بايستي منتظران در برابر ظالمان بايستند.

قزوين ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين گفت : روز ولادت دوازدهمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت بزرگترين عيد بشريت و جشن عدل و قسط در سراسر گيتي است . حجت الاسلام والمسلمين باريك بين در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر قزوين افزود : با تشريف فرمايي امام عصر مهدي موجود(عج ) عدالت در جهان برقرار مي شود و آن حضرت انتقام مظلومان را از ستمكاران خواهد گرفت . خطيب جمعه قزوين انتظار فرج ظهور منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج ) را عملي صالح خواند و گفت : در كنار اين انتظار امامان و پيشوايان نيز از مردم انتظار دارند. وي از مسلمانان جهان بخصوص شيعيان خواست براي زمينه سازي ظهور آن امام همام بايكديگر متحد باشند.
قصرشيرين ـ امام جمعه شهرستان مرزي قصر شيرين در خطبه هاي نماز اين هفته باتبريك ولادت با سعادت منجي عالم بشريت حضرت حجت (عج ) گفت : ياران واقعي امام زمان (عج ) كساني هستند كه بر مواضع برحق خود تاكيد نموده و عقب نمي نشينند. حجت الاسلام ابراهيمي افزود : سربازان امام عصر كساني هستند كه براي اجراي عدل و داد و برپا كردن حكومت حقه مستضعفان و نابودي مستكبران در جهان مطيع دستورات ولي امر خويش خواهند بود . وي در ادامه 26 مرداد ماه وروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلاميمان را به ملت ايران و بويژه مردم قصرشيرين كه اولين كاروان آزادگان از اين شهرستان مرزي وارد خاك كشور شد تبريك و تهنيت گفت .
ياسوج ـ امام جمعه موقت ياسوج گفت : انتظار مي رود كه تمام اقشار ملت ايران و به ويژه مردم استان كهگيلويه و بوير احمد براي برگزاري هرچه باشكوه تر مراسم جشن نيمه شعبان از همديگر سبقت بگيرند و در اين زمينه از هيچ تلاشي دريغ نكنند. حجت الاسلام موسوي اعظم در خطبه هاي نمازجمعه ياسوج بر لزوم حضور گسترده مردم و مسوولان اجرايي اين استان در مراسم جشن نيمه شعبان همچون سال هاي گذشته تاكيد كرد. وي افزود : وجود مشكلات مالي و يا كمبود امكانات هرگز نبايد مانع برگزاري باشكوه مراسم جشن نيمه شعبان در نقاط مختلف اين استان شود بلكه لازم است مردم در اين زمينه از جان و مال خود مايه بگذارند. حجت الاسلام موسوي اعظم با اشاره به سفر اخير دكتر احمدي نژاد به تركيه بيان كرد : مقامات عالي رتبه تركيه و به ويژه عبدالله گل رئيس جمهور اين كشور به طور مطلوب و شايسته اي از رئيس جمهوري استقبال كردند. وي اظهار داشت : اين استقبال باشكوه بازتاب گسترده اي در سطح مجامع بين المللي داشت به طوري كه موجب برانگيخته شدن خشم دولتمردان آمريكا و رژيم صهيونيستي شد و سفير تركيه در تل آويو براي پاسخگويي در اين زمينه توسط مقامات اسرائيلي احضار شد.
مينودشت ـ نماز عبادي سياسي و دشمن شكن جمعه اين هفته شهرستان مينودشت با حضور بسيار باشكوه نمازگزاران به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين حسيني امام جمعه محترم شهرستان مينودشت (به علت تعميرات مصلاي محمد رسول الله (ص )) در مسجد پنج تن آل عبا(ع ) اين شهر برگزار شد. آقاي حسيني در خطبه اول نماز ضمن توصيه خود و نمازگزاران به تقواي الهي گفت : در آستانه ميلاد مسعود پربركت منجي عالم بشريت نيمه شعبان قرار داريم كه اين عيد سعيد را به مقام معظم رهبري و به عموم اهل بيت عصمت و طهارت و همه نمازگزاران گرامي تبريك مي گوييم . وي اقسام انتظار را برشمرد و گفت : يكي از مهمترين آثار انتظار خودسازي فردي است يعني خود را بسازد و خود را مهيا كند. مسئله بعدي كه آقاي حسيني به طور خلاصه به آن اشاره داشت روز شنبه 26 مرداد مصادف است با بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي كه مدت هايي را در زندان هاي عراق به سر بردند و از همه مردم و به خصوص نهادهاي دولتي خواستار شدند با آزاده ها كه زحمات زيادي براي مملكت ما كشيدند رفتار شايسته اي داشته باشند و به آنها احترام خاصي قائل شوند . مسئله بعدي كه آقاي حسيني به طور خلاصه به آن اشاره داشتند روز 5 شنبه 31 مرداد مصادف است با روز جهاني مسجد.
مهدي شهر ـ حجت الاسلام باراني امام جمعه مهدي شهر در خطبه هاي نماز در خصوص آسيب هاي مهدويت گفت : امروز بعضي ها به دروغ مي گويند بايد براي جامعه مهدوي گناه در جامعه رواج يابد تا ظهور امام زمان تسريع گردد در حالي كه يك اشتباه بزرگ است گناه در جاي خودش و در همه بلاد كفر در حال انجام است اما آنچه كه از شيعه انتظار مي رود براي كمك به امام زمان امر به معروف و نهي از منكر است امام جمعه مهديشهر وقت تعيين كردن براي ظهور آقا ملاقات گرايي و برگزاري جشن با موسيقي و لهو و لعب را از آسيب جدي دانست و گفت : بعضي از افراد روايات را مصداق مي كنند و براي ظهور امام تعيين وقت مي كنند آنچه كه عقيده شيعه است بايد هر لحظه منتظر ظهور امام زمان باشد نه تعيين وقت كند. اگر كسي مدعي ملاقات با امام زمان شد بايد آن را تكذيب كرد همه ما بايد بدنبال يك فرهنگ باشيم و آن فرهنگ معرفت و اطاعت از امام زمان است نه ملاقات با امام آنچه كه امروز مي تواند ما را به امام زمان برساند تسليم و اطاعت و محبت و انس است وي در خصوص جشنهاي همراه با موسيقي گفت برگزاري جشن ها همراه با موسيقي و شاديهاي لهوگونه كه متاسفانه جامعه ما را فراگرفته بايد دوري كرد جامعه بايد در مسير مهدويت نه عيش و نوش و كنسرتهاي موسيقي بانام امام زمان (عج ) امام جمعه مهديشهر در خصوص حمله رضاخان به زنان در گوهرشاد جهت كشف حجاب گفت اگر آن روز رضاخان قلدر كشف حجاب كرد امروز به يك شكل خزنده ديگري كشف حجاب در كشور صورت مي پذيرد عده اي را مامور مي كنند با پوشش بعضي از لباسهاي نامناسب در خيابانهاي تهران و شهرهاي بزرگ مد لباس به خانمها نمايش ميدهند كه اين مدل لباس بدحجابي است و امروز متاسفانه بعضي ها مورد آسيب قرار گرفته اند حجاب براي زن يك ارزش و مصونيت و گوهر بسيار پربركتي است كه مي تواند او را حفظ كند و به سعادت و كمال برساند.
كومله ـ حجت الاسلام محمدرضا شكسته دل امام جمعه شهر كومله با اشاره به سالروز 28 مرداد 1332 و حركت موذيانه آمريكا عليه ايران اظهار داشت : حفظ وحدت توده هاي مردم و عدالتخواهي و انديشه هاي اسلامي مشكل آمريكا و ايادي اش با ايران است لذا با بهانه حقوق بشر و ايجاد دموكراسي و آزادي به مردم جهان خصوصا ايران اسلامي ظلم مي كند وي بهره گيري و عمل به فرهنگ ناب شيعه اسلامي و الگو گرفتن از فرهنگ مهدويت را عامل مهم پيروزي اسلام در برابر استكبار جهاني دانست . وي افزود : حضرت مهدي (عج ) نمونه كامل صراط مستقيم است و شيعيان بايد راه و سيره نبوي خود را با قرآن مطابقت دهند امام جمعه با اشاره به سالروز ورود آزادگان به كشور ملت را مديون خونهاي شهيدان و ايثارگران دانست .
نيكشهر ـ نمازجمعه اين هفته به امامت حجه الاسلام لطفيان سرگزي امام جمعه شهرستان نيكشهر اقامه شد. وي ضمن سفارش به تقوا با اشاره به خجسته ميلاد حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا فداه و روز جهاني مستضعفان گفت : نيمه شعبان بزرگترين عيد بشريت است . وي ادامه داد : وقتي كه ايشان ظهور كنند تمام بشر را از انحطاط بيرون مي آورند. وي تاكيد كرد : ما بايد در اينطور روزها و در اينطور ايام الله توجه كنيم كه خودمان را براي آمدن آن حضرت مهيا كنيم . ما بايد طوري خودمان را مهيا كنيم كه اگر چنانچه ان شاالله به زيارت ايشان موفق شديم طوري باشد كه پيش ايشان روسپيد باشيم . وي با اشاره به محبت اهل بيت (ع ) گفت : درخت محبت ثمره و نتيجه اش عمل بر طبق آن است و اگر اين ثمره را نداشته باشد بايد دانست كه محبت نبوده خيال محبت بوده است . ما همه در انتظار فرج هستيم و بايد در اين انتظار خدمت كنيم و كوشش كنيم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پيدا كند انتظار يك عمل است سستي و بي عملي نيست برجسته ترين شعار مهدويت عبارت است از عدالت . انتظار استقرار عدالت است كه دل بشريت مي تپد تا آن نجاتبخش بيايد و ستم را ريشه كن كند درد بزرگ بشريت امروز همين مساله فقدان عدالت است .
مراغه ـ حجه الاسلام محمدتقي پورمحمدي امام جمعه مراغه در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مراغه ضمن نقل آياتي از كلام الله مجيد و احاديثي از امام حسين « ع » به گوشه هائي از تاكيدات پيامبر اكرم « ص » در زمينه آثار ولايت محوري حق و اخلاص در عمل و پايداري در راه هدف و مقاومت در برابر گناهان و سختيها و گريز از تظاهر سخن گفته افزود; جلب رحمت و رضوان پروردگار و پاك سازي درون و پرهيز از گناه و صفاي باطن و داشتن ظاهري خداپسند از تقواي الهي است . خطيب جمعه مراغه فرارسيدن سالروز جشن نيمه شعبان المعظم و ولادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي موعود « عج » را تبريك گفته افزود : ترويج فرهنگ مهدويت و انتظار فرج از مهمترين تكاليف مسلمين بوده كه بيدارگري مستمر علماي دين و حركت ارزش محور مردم آثار پرخير و بركتي داشته كه يكي از آنها تحقق پيروزي انقلاب اسلامي ; معجزه بزرگ قرن و تجلي مجدد اسلام ناب محمدي « ص » است كه مدام مورد حمله و هجمه همه جانبه استكبار جهاني و مزدوران شيطان است . امام جمعه مراغه اقدام تروريستي و انفجار در نزديكي حرم حضرت ابي عبدالله الحسين « ع » را كه منجر به شهادت و مصدوميت زوار آن حضرت گرديده را بشدت محكوم نموده و افزود : اشغالگران مسئول امنيت عراق هستند ولي گويا كه ايشان عراق ناامن را بيشتر دوست دارند! به لطف خداوند سبحان علماي بزرگوار اينگونه اقدامات احمقانه تروريستي را محكوم نمودند. وي سپس سخنان غيرمسئولانه و نسنجيده معاون رئيس جمهور محترم و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را فاقد وجاهت اجتماعي جمهوري اسلامي و مخالف نظر مقام معظم رهبري و رياست جمهوري دانسته گفت : هوشمندي سياسي و بلوغ فكري مسئولين نظام فوق العاده مهم است و ايشان خيلي بايد حساب شده سخن بگويند چرا كه اسرائيل رژيمي جعلي و غاصب و نامشروع است كه با دسيسه استعمارگران انگليس ايجاد و با حمايت همه جانبه آمريكا جناياتي را مرتكب ميشود كه گويا وجدان انسانيت خوابيده ! و اين سخنان نسنجيده درست در فرارسيدن سالروز پيروزي حزب الله بر رژيم منحوس اسرائيل آن هم از زبان يك مسئول پذيرفتني نيست ! از طرفي رژيم غاصب و اشغالگر قدس شريف وفلسطين در آستانه سفر رياست جمهوري كشورمان به تركيه آن كشور را تحت فشار قرار داده تا اين سفر را كم رنگ تر و بي اهميت كند!. كه از رياست محترم جمهوري درخواست ميشود در مورد اين شخص تجديدنظر كند.
مباركه ـ حجت الاسلام رحيمي امام جمعه مباركه در خطبه هاي نماز اظهار داشت : منظور از انتظار حركت آماده بودن و عدم انجام گناه جهت فرج آقا امام زمان (عج ) مي باشد. وي صبر و حفظ دين را از جمله نكات مهمي دانست كه مردم بايد در اين عصر به جد بر آن توجه كنند. خطيب جمعه با اشاره به حديثي از رسول اكرم (ص ) گفت : پيامبر اكرم (ص ) فرمودند : خوشا به حال آنانكه در غيبت امام (ع ) صابرند و راه او را مي روند اينان كساني هستند كه خداوند در قرآن آنان را حزب الله و ايمان آورندگان به غيب معرفي مي نمايد وي گفت : كسي كه امام زمان (عج ) را بشناسد دنبال خرافات و شبنامه ها راه نمي افتد و اين عصر را عصر امنيت آرامش عدالت و شكوفائي اسلام توسط حضرت وليعصر(عج ) دانست . امام جمعه مباركه با اشاره به سالروز 28 مردادماه از جمله اشتباهات مصدق را دخالت آمريكا و انگليس در امور كنار زدن رهبري معنوي مردم به صحنه آمدن مطبوعات شيطنت آميز داشتن فكر ملي و نداشتن فكر اسلامي ناب و بها ندادن به نيروهاي ارزشي دانست .
لنگرود ـ حجت الاسلام مهدي صديق امام جمعه لنگرود با اشاره به اهميت ويژه جهاني سفر رياست جمهوري به تركيه اظهار داشت : از آنجائيكه تركيه عضو ناتو بوده و عليرغم تبعيت كشورهاي عضو ناتو در عدم اجازه حضور مسئولين ايران به آن كشورها اين سفر از اهميت قابل توجهي برخوردار است زيرا رئيس جمهوري وارد كشور تركيه مي شود كه هولوكاست را زير سئوال برده و اين موضوع مورد اعتراض آمريكا و اسرائيل واقع شده است . وي افزود : اسرائيل كه خود از مشروعيت قانوني برخوردار نيست اجازه سفر رياست جمهوري ايران به تركيه را مشروعيت بخشيدن به احمدي نژاد دانست و اين عصبانيت باعث خشنودي ماست . امام جمعه ضمن تقدير از مجريان طرح ارتقا امنيت اخلاقي در شهرستان لنگرود اظهار داشت : اگر منتظر واقعي امام زمان (ع ) هستيم بايد اجتماع و خانواده ها پاك باشد بايد بازار وادارات ما پاك باشد و فقط به آرمان بسنده نكنيم اگرچه اعتقاد به مهدويت يك آرمان والاست . حجت الاسلام مهدي صديق ضمن انتقاد از سخنان رحيم مشايي رئيس سازمان گردشگري در خصوص دوستي با مردم اسرائيل با اشاره به سخنان امام راحل گفت : مردم اسرائيل كه به نظام صهيونيستي مشروعيت مي بخشند و در آن زندگي مي كنند در اين ظلم شريك و سهيم هستند و اين سخن ازنزديكان رئيس جمهوري غيرقابل قبول است . وي با اشاره به فرارسيدن نيمه شعبان و اهميت اعتقاد به مهدويت در خصوص عدالت به عنوان برجسته ترين شعار مهدويت صبحت كرد.
خطيب نمازجمعه قم : جشن ميلاد امام زمان (عج ) نبايد محل گناه باشد وظيفه بانيان آيين ها اين است كه برنامه ها را در جهت اهداف اسلام و نظام اسلامي سوق دهند
امام جمعه تربت حيدريه : در كشوري كه فرهنگ مهدويت و انتظار حرف اول را مي زند جشن ها و آيين هاي مذهبي نبايد به گناه آلوده شود
امام جمعه مشهد : ملت ايران مدرك 30 سال ايستادگي در خط انتظار ظهور امام زمان (عج ) را دارد
امام جمعه يزد : سخنان برخي از مسئولين سخنان نظام مردم و خانواده هاي شهدا نيست كجا ملت ايران ملت اسرائيل را دوست خود شمرده است
امام جمعه ساري : مسئولان بايد در مصاحبه ها و اظهارنظرات خود از بيان برخي موضوعات پرهيز كنند و نبايد با برخي اظهارات دشمن را خوشحال كنند
امام جمعه موقت كرمان : دشمن در عصر غيبت سعي دارد آسيبهايي را به جوامع شيعه وارد كند و در اين راستا همگان بايد ابتدا به آسيب شناسي اين مشكلات بپردازند و در مكانهاي لازم با آن مبارزه كنند
امام جمعه موقت ياسوج : مشكلات مالي و كمبود امكانات نبايد مانع برگزاري باشكوه مراسم جشن نيمه شعبان شود
امام جمعه قصرشيرين : ياران واقعي امام زمان كساني هستند كه از موضع حق عقب نشيني نمي كنند
امام جمعه قزوين : مسلمانان جهان به خصوص شيعيان براي زمينه سازي ظهور امام زمان (عج ) با يكديگر متحد باشند
امام جمعه مراغه : سخنان غيرمسئولانه معاون رئيس جمهور فاقد وجاهت اسلامي است و ايشان بايد خيلي حساب شده سخن بگويند
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن