تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816454370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه همكاري هاي ايران و تركيه در زمينه انرژي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: توسعه همكاري هاي ايران و تركيه در زمينه انرژي
در بيانيه مشتركي كه وزارتخانه هاي نيرو نفت و نيروي ايران و وزارت انرژي و منابع طبيعي تركيه صادر كردند بر توسعه و تعميق همكاري بين ايران و تركيه در زمينه انرژي برق و گاز تاكيد شد.
در بيانيه مشتركي كه وزارتخانه هاي نيرو نفت و نيروي ايران و وزارت انرژي و منابع طبيعي تركيه صادر كردند بر توسعه و تعميق همكاري بين ايران و تركيه در زمينه انرژي برق و گاز تاكيد شد.
در اين بيانيه آمده است: ايران و تركيه با توجه به اهميت و ويژگي خاص بخش انرژي در توسعه اقتصادي هر دو كشور و نقش آن در توسعه روابط اقتصادي و تجاري بين دو كشور، تصميم دارند در بالاترين سطح از اجرايي شدن طرح هاي بيشتر در زمينه گاز طبيعي و برق، حمايت كنند.
طرفين در بيانيه با اشاره به اسنادي كه در زمينه گاز طبيعي و برق در سال هاي 2007 و 2008 بين دو كشور به امضا رسيده، تاكيد كردند كه تهران و آنكارا در نهايي كردن اين توافقات بكوشند.
در بيانيه آمده است: دو طرف ضمن ابراز رضايت از روند مذاكرات در زمينه انرژي، مذاكرت مفيدي را در استانبول در زمينه توسعه همكاري در اين زمينه ها انجام دادند كه از نظر اجرايي كردن طرح هاي مشترك انرژي مفيد واقع خواهدشد.
در بخش ديگري از اين بيانيه همچنين به انتقال گاز طبيعي از كشورهاي همسايه به تركيه از قلمرو جمهوري اسلامي ايران نيز اشاره شده است.
دو طرف در اين بيانيه از پيشرفت حاصله در رابطه با بهبود وضعيت اتصال شبكه هاي برق و تجارت برق بين دو كشور و همچنين ساخت نيروگاه هاي آبي و گازي مشترك در خاك ايران و تركيه ابراز خرسندي كرده و تصميم گرفتند همكاري هاي خود را در راستاي منافع ملي دو كشور در اين زمينه ها توسعه دهند.
شايان ذكر است كه بر اساس توافقات بين وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران و وزارت انرژي و منابع طبيعي تركيه، مشاركت تركيه در توسعه ميدان گازي پارس جنوبي، احداث مشترك نيروگاه هاي آبي و گازي در خاك جمهوري اسلامي ايران و تركيه و احداث خطوط لوله انتقال گاز ايران به تركيه و انتقال گاز تركمنستان به تركيه از قلمرو جمهوري اسلامي ايران نيز مطرح شده است.
همچنين بر اساس توافق وزارت نيرو و وزارت انرژي تركيه موضوع اتصال شبكه هاي برق دو كشور و تقويت خطوط انتقال برق بين ايران و تركيه و تجارت برق بين دو كشور و احداث سه نيروگاه گازي با سرمايه مشترك در خاك تركيه و احداث دو نيروگاه آبي در خاك ايران با سرمايه مشترك مطرح شد.
مذاكرات هيات هاي فني دو طرف براي انعقاد قرارداد نهايي در اين زمينه ها ادامه دارد و انتظار مي رود با نهايي شدن اين مذاكرات قراردادهاي لازم بين ايران و تركيه به امضا برسد.
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن