تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815370499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دسته گل تازه مصر و محروميت المپياديهاي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دسته گل تازه مصر و محروميت المپياديهاي ايران
تيم المپياد دانش آموزي ايران، به دليل عدم دريافت ويزا از سوي مصر، نتوانسته در بيستمين المپياد جهاني كامپيوتر در قاهره شركت كند.

تيم چهار نفره كامپيوتر ايران كه مدتها پيش خود را آماده شركت در اين المپياد كرده بود، قرار بود صبح روز پنج شنبه به سمت دوحه و از آنجا به قاهره پرواز كند اما به دليل عدم صدور ويزا در آخرين لحظات از شركت در اين دوره بازمانده است.

با اين حال، يعقوب حسين زاده معاون اجرايي باشگاه دانش پژوهان جوان كه مسئول برنامه ريزي و اعزام دانش آموزان ايراني به المپيادهاي علمي است، ابراز اميدواري كرده تا روز شنبه (26 مرداد) براي اعضاي تيم ايران ويزا صادر شود.

اعضاي تيم المپياد ايران را مليكا ابوالحسني، سهيل احساني بنافتي، پويا وحيدي فردوسي و سيد رضا صديقين تشكيل مي دهند كه قرار بود به همراه سرپرستان خود، روز پنج شنبه بيست و چهارم مرداد براي شركت در اين رقابت علمي تهران را ترك كنند.

خبرگزاري هاي داخلي، "كارشكني دفتر حافظ منافع مصر در تهران" را علت اصلي آماده نشدن ويزاي اعضاي تيم المپياد كامپيوتر عنوان كرده اند.

حسين زاده در گفتگو با بي بي سي گفت: "از سه ماه پيش اقدامات لازم را براي شركت تيم ايران در المپياد جهاني كامپيوتر انجام داديم اما مسئولان مصري و دفتر حفاظت منافع مصر در تهران همكاري لازم را براي صدور ويزا انجام ندادند."

برخي گزارش ها حكايت از آن دارد كه تلاش هاي وزارت خارجه ايران تاكنون نتيجه بخش نبوده اما هنوز اميدواري هايي نيز وجود دارد مبني بر اين كه رواديد در دو روز آينده صادر شود.

به گفته معاون اجرايي باشگاه دانش پژوهان جوان "معاون وزير آموزش و پرورش مصر كه مسئول برگزاري المپياد كامپيوتر در قاهره است، قول داده كه مشكل را برطرف كند."

بيستمين المپياد جهاني كامپيوتر روز دوشنبه 28 مرداد در شهر قاهره در مصر آغاز مي شود و به گفته آقاي حسين زاده، "اگر تا روز شنبه ويزاي اعضاي تيم المپياد كامپيوتر صادر شود، مي توانيم بچه ها را به قاهره اعزام كنيم."

تيم المپياد كامپيوتر ايران سال گذشته در نوزدهمين دوره اين رقابت ها در كرواسي با يك مدال طلا و سه مدال نقر در ميان 73 كشور جهان، نهم شده بود.

المپياد كامپيوتر اولين بار در سال 1366 (1978 ميلادي) در يونسكو با هدف ايجاد انگيزه و علاقه در فراگيري و پژوهش در علوم كامپيوتر و گسترش مناسبت هاي عملي و فرهنگي بين ملت ها مطرح شد.

دو سال بعد، اولين دوره المپياد كامپيوتر در سال 1368 (1989 ميلادي) در كشور بلغارستان و با حضور سيزده كشور برگزار شد.

بعد از آن تقريبا بي وقفه اين المپياد برگزار شده است و در هر دوره نيز بر تعداد كشورهاي شركت كننده افزوده شده است.

ايران در بيست سال اخير در اكثر المپيادهايي كه در رشته كامپيوتر برگزار شده، شركت كرده است و برنامه منظمي براي شركت دانش آموزان در المپيادهاي علمي جهاني وجود دارد. باشگاه دانش پژوهان جوان نيز مسئوليت برنامه ريزي و هدايت دانش آموزان المپيادي را براي شركت در اين مسابقات علمي بر عهده دارد.

در مسابقات المپياد جهاني كامپيوتر معمولا دانش آموزان شركت كننده بايد در دو جلسه چهار ساعته به حل مسئله اي بپردازند و با طراحي الگوريتم مناسب براي آن برنامه بنويسند.

محور اصلي سئوالات بر "تفكر الگوريتمي" استوار است كه درس كامپيوتر و انفورماتيك دوره متوسط در ايران بر اساس آن تدوين شده است.
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن