تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815436392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت نقاط كوانتومي بادوام و محلول در آب


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ساخت نقاط كوانتومي بادوام و محلول در آب
نقاط كوانتومي به دست‌آمده با اين روش، بسيار يكنواخت بوده، بازده بالايي دارند و مي‌توان در طيف فركانسي وسيعي از آنها استفاده نمود.
براي ساخت نقاط كوانتومي بادوام و محلول در آب روش جديدي ابداع شد.
نقاط كوانتومي با داشتن رنگ‌هاي فلورسنت متنوع و قابليت اتصال به پروتئين‌هاي معين، به ابزار تحقيقاتي مهمي در تحقيقات مربوط به سرطان، آشكارسازي و رديابي سلول‌ها و علامت‌زن‌هاي زيستي مشخص، تبديل شده‌اند.
در روش‌هاي تجاري كنوني نقاط كوانتومي عمدتاً از مخلوط كادميوم و سلنيوم ساخته مي‌شوند و قابل حل شدن آن ها در آب هم نيازمند ليگاندهاي واسطه و دماي بالا(حدود 300 درجه سانتي‌گراد) است. اين فرايندهاي واسطه و تغييرات ديگر تأثير منفي بسيار زيادي بر درخشندگي و پايداري نقاط كوانتومي مي‌گذارند.
محققان علم مواد مؤسسة ملي استاندارد و فناوري آمريكا به روش ساده و كم‌هزينه‌اي براي توليد نقاط كوانتومي بسيار باكيفيت و محلول در آب كه كاربرد گسترده‌اي در تحقيقات زيست‌شناسي دارد دست يافتند و به اين ترتيب مشكلي كه در روش‌هاي مرسوم توليد نقاط كوانتومي وجود داشت را برطرف كرده، نقاط درخشان‌تر و پايدار‌تري را به دست آوردند.
با توجه به آنكه استفاده از امواج ميكرو، موجب كاهش دما و زمان فرايند‌ها مي‌شود، اين محققان به‌وسيلة يك رآكتور آزمايشگاهي ميكرو برموج و با همان مواد اولية آغازگر واكنش موفق شدند تا در دمايي نصف دماي روش‌هاي تجاري موجود و يك فرايند دو مرحله‌اي نسبتاً ساده براي توليد، نقاط كوانتومي به دست آورند. در اين روش ديگر نيازي به هيچ محيط واسطه‌اي نبوده و ليگاند محلول در آب را مستقيماً مي‌توان به اين نقاط كوانتومي اضافه كرد.
نقاط كوانتومي به دست‌آمده با اين روش، بسيار يكنواخت بوده، بازده بالايي دارند و مي‌توان در طيف فركانسي وسيعي از آنها استفاده نمود، همچنين پايداري اين نقاط در محلول‌هاي آبي به بيش از چهار ماه مي‌رسد.
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن