تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820367650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله خاتمي درنماز جمعه:مشايي عذرخواهي كند/ مهدويت مي‌تواند محور وحدت مسلمانان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آيت‌الله خاتمي درنماز جمعه:مشايي عذرخواهي كند/ مهدويت مي‌تواند محور وحدت مسلمانان باشد
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه طبق مواضع رسمي ايران چيزي به نام مليت اسرائيلي وجود ندارد، ساكنان يهودي سرزمينهاي اشغالي را آتش بيار معركه دولتشان خواند و بر ضرورت عذرخواهي سريع رحيم مشايي معاون رئيس جمهور به خاطر اظهاراتش دراين باره تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگارمهر ، آيت الله سيد احمد خاتمي ،‌ خطيب نماز جمعه امروز تهران در خطبه هاي اين نماز عبادي سياسي كه در دانشگاه تهران برگزار شد، با تبريك اعياد شعبانيه به ويژه سالروز ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: اعتقاد به موعود يك اعتقاد جهاني است و اعتقاد به مهدويت از اعتقادات همه مسلمانان است كه شيعه و سني به آن معتقد هستند.

وي با بيان اينكه در بيش از 250 آيه در قرآن كريم به موضوع مهدويت پرداخته شده است، ‌گفت: مهدويت مي تواند محور وحدت و اشتراك همه مسلمانان باشد.

آيت الله خاتمي از اهل سنت ايران خواست كه همراه با شيعيان در برگزاري باشكوه جشن نيمه شعبان شركت كنند.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش با توصيف جشن بزرگ نيمه شعبان به عنوان "‌جشن بزرگ انبياء و اوصيا" گفت: امام زمان (عج) اميد همه انبيا و صالحان است.

وي تصريح كرد: برگزاري جشن،‌ عبادت است چون مشمول "تعظيم شعائر" است و همانگونه كه مراسم عاشورا هرسال باشكوه تر از قبل برگزار مي شود،‌ جشن نيمه شعبان هم بايد باشكوه تر از قبل برگزار شود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري جشن نيمه شعبان را "مانور ولايت" خواند و گفت: البته نبايد شادي را با ابتذال يكي گرفت،‌ موسيقي هاي حرام در جشن هاي نيمه شعبان در خور اين جشن نيست و بايد به غناي محتواي جشن ها توجه شود.

امام جمعه موقت تهران همچنين گفت : اعتقاد به مفهوم مهدويت را به "خواب" ارتباط ندهيم و نگذاريم اين موضوع به تمسخر كشيده شود.

وي در خصوص مسئله "شرفيابي به حضور حضرت حجت(عج) " گفت: آنهايي كه توفيق شرفيابي پيدا مي كنند، پاك ترين افراد بشر هستند و و اين افراد هم در هنگام حيات خودشان به اين موضوع اشاره نكردند،‌ هر بي سروپايي توفيق شرفيابي بقيه الله الاعظم (عج) را ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين در خطبه هاي دوم نماز جمعه با اشاره به سخنان اخير اسفنديار رحيم مشايي،‌معاون رئيس جمهور گفت: در شرايطي كه نظام استكبار همه امكاناتش را صرف مقابله با نظام كرده است،‌ فقط بايد به مسائل اصلي پرداخت.

آيت الله خاتمي تصريح كرد: در شرايط فعلي كشور،‌ آيا درست است كه برخي از مقامات اجرايي بگويند ما دوست مردم اسرائيل هستيم و مردم آمريكا برترين ملتها هستنند، ما اصلا چيزي به عنوان مليت اسرائيلي نمي شناسيم، ما يك لحظه هم ر‍ژيم اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم.

وي ادامه داد: اين مردم اسرائيل هستند كه آتش بيار معركه دولتشان هستند، ‌همه مردم اسرائيل،‌ ميليشاي دولت اسرائيل هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: باتوجه به اينكه اين حرف بازتاب نادرست بين المللي داشته است، ‌گوينده اين سخن بايد به سرعت حرفش را پس بگيرد و از مردم ايران عذرخواهي كند نه اينكه بگويد "براي بارهزارم هم اين را مي گويم"، ‌اين چه حرفي است ،‌ ملت ايران اجازه نمي دهد كسي از جايگاه مسئوليت، ‌موضعي خلاف سياست هاي ترسيم شده از سوي امام و رهبري اتخاذ كند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سالگرد جنگ سي و سه روزه لبنان، ‌گفت: پيروزي حزب الله باعث فراموش شدن وا‍ژه "خاورميانه بزرگ" شد و اين حادثه ‌پيروزي خون بر شمشير بود.

آيت الله خاتمي با اشاره به تهديدات رژيم صهيونيستي عليه كشورمان گفت: اين تهديدات كهنه و بي تاثير شده و ملت ما به اين تهديدات عادت كرده اند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به سران ر‍ژيم صهيونيستي گفت : شما كه از پس يك گروه شبه نظامي برنيامديد،‌ چطور مي توانيد با يك كشوري كه در بهترين شرايط نظامي قرار دارد،‌ مقابله كنيد، اگر دست از پا خطا كنيد،‌ برخورد ايران شما را ديوانه خواهد كرد.
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن