تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816319260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شناسايي ژن عامل در بروز اضطراب/ شناسايي رابطه بين اضطراب و قرمز شدن گوش‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شناسايي ژن عامل در بروز اضطراب/ شناسايي رابطه بين اضطراب و قرمز شدن گوش‌ها
محققان با شناسايي متغير ژنتيكي كه موجب اختلال در مواد شيميايي تنظيم كننده احساسات در مغز مي‌شود متوجه علت ژنتيكي بروز اضطراب مفرط در برخي افراد شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه خبري رويترز، متغير ژنتيكي كه عملكرد شيميايي مغز را تنظيم مي‌كند عامل اصلي در افزايش بروز اضطراب در برخي از افراد است.

به گفته محققان آلماني متغير ژنتيكي موسوم به comt كه كنترل كننده آنزيم عامل در تجزيه دوپامين در بدن است موجب ايجاد اضطراب مفرط در برخي از افراد مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، دوپامين نوعي ماده شيميايي است كه در مغز توليد مي‌شود و افرادي كه دچار اين متغير ژنتيكي هستند مدام در حالت اضطراب به سر مي‌برند.

براي بررسي رابطه بين ژن comt و پاسخ هاي ناگهاني ناشي از اضطراب محققان اقدام به آزمايش گروهي از زنان با ميانگين سني 22 سال كردند كه از اين گروه 96 نفره، نيمي، متغير ژنتيكي va6158 و عده‌اي met158 كه از متغيرهاي ژن اصلي comt هستند را حمل مي‌كردند و از ميان افرادي متغير ژن met158 را بصورت دو كپي داشتند كه فعاليت ژن comt در آنها نيز كمتر بود.

بنابر اين گزارش، اين عامل موجب عملكرد ضعيف تجزيه دوپامين در مغز و افزايش سطح مواد شيميايي تنظيم كننده احساسات در مركز اصلي مغز مي‌شود و همچنين اين افراد پاسخ هاي واكنشي شديدتري نسبت به بقيه داشتند.

اين گزارش حاكيست، محققان براي تثبيت يافته‌هاي خود با اندازه‌گيري فعاليت ماهيچه‌هاي چشم در عده‌اي از زنان كه دچار پاسخ هاي واكنشي شديد بودند دريافتند اين افراد در برابر تماشاي عكس هاي هولناك نيز از خود واكنش شديد نشان مي‌دهند كه اين عمل به خاطر اختلالات ژنتيكي و تاثير آن بر دوپامين است.

گفتني است، اين زنان در برابر صدهاي ناگهاني نيز عكس العمل شديد نشان مي‌دادند.

همچنين به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه خبري هلث نيوز، قرمز شدن صورت ، گوشها و گردن كه اغلب به خاطر افزايش هيجان، اضطراب و عصبانيت است يكي از علائم خطر ناك در بروز ناراحتي‌هاي قلبي و مغزي است.

به گفته محققان آمريكايي يا بروز برخي احساسات شديد در سيستم واسوموتور كه بخشي از مغز براي كنترل حرارت بدن است موجب گشاد شدن شريان ها، سياه رگها و رگ هاي خوني كه انتقال دهنده خون به نقاط اصلي بدن است مي‌شوند.

اين گزارش مي‌افزايد، گشاد شدن رگ ها موسوم به واسكوديليشن علت اصلي در قرمز شدن صورت و گوش ها هنگام عصبانيت است زيرا گشاد شدن رگ ها موجب جاري شدن ميزان زيادي از خون در رگ ها و در نهايت قرمز شدن برخي اعضا مي‌شود.

بنابراين گزارش، با بروز حالت خجالت نيز سلول هاي عصبي در مغز سيگنال هايي را به مغز ارسال مي‌كند و باعث مي‌شود سيستم عصبي ، مواد شيميايي توليد كند كه نقش اساسي در گشاد شدن رگ ها دارد.

اين گزارش حاكيست، قرمز شدن و داغ شدن برخي اعضا مي‌تواند به دليل بعضي عوامل ديگر مانند گرم شدن هوا در زنان به دليل يائسگي باشد زيرا با كاهش ميزان استروژن در هيپوتالاموس مغز، امكان قرمز و داغ شدن برخي اعضا در زنان وجود دارد./ح
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 969]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن