تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798363987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی گونه های شاخص در همایش بررسی عوامل تخریب زاگرس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: شیرین ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دستاوردهای همایش بررسی تهدیدات و عوامل تخریب زاگرس مرکزی توانست توقعات ما را برآورده کند و مقالات شرکت داده شده در نخستین همایش توانست دیدگاههای ما در مدیریت هر چه بهتر تنوع زیستی زاگرس را روشن تر سازد.
وی اظهار داشت: ما به رویکرد مشارکتی اعتقاد راسخ داریم چرا که مناطقی مثل زاگرس را باید با این رویکرد مدیریت کرد و خوشبختانه در این همایش این مسئله مورد توجه شرکت کنندگان و کارشناسان و متخصصان و نهادهای غیر دولتی همکار در پروژه بود.
به گفته ابوالقاسمی شرکت کنندگان در همایش که عمدتا از متخصصان و کارشناسان جوان بود توانستند مقالات قابل تحسینی را در همایش ارائه دهند که نتیجه بیش از هزار و ۱۱۰ بازدید میدانی ظرف ۶ ماه تلاش شبانه روزی بوده است.
وی به نیاز و مشارکت دستگاهها و نهادهای دولتی برای موفقیت پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس اشاره کرد و گفت: همانطور که مسئولان قول همراهی با پروژه را داده اند باید این همراهی تا آخر پروژه مستدام باشد چرا که در صورت همراهی نکردن نمی توان زاگرس را از تهدیدات و اثرات توسعه ناپایدار نجات داد.
مدیر پروژه بین المللی حفاظت از تنوع زیستی در سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی هدف از این پروژه را یکپارچه سازی حفاظت از تنوع زیستی در تمام منطقه زاگرس دانست.
ابوالقاسمی گفت: هدف اصلی اجرای پروژه زاگرس، یکپارچه سازی تنوع زیستی تنها با رویکرد محیط زیست زاگرس نیست بلکه با کمک و همیاری تمامی بخشها به خصوص آب، جنگلها و مراتع، وزارت کشور و بخشهای توسعه ای و زیرساختها بتوانیم الگوی موفقی از مدیریت یک قطعه زیست بومی سرزمین انجام دهیم تا بتوانیم در آینده این الگو را به بقیه سرزمین تعمیم دهیم.
به گفته وی، این پروژه از طریق برنامه های عمران ملل متحد در بخشهای توسعه ای تعمیم داده شد و نهایتا چشم انداز مشترک از کل زاگرس را ارائه می دهیم. بخشی از رشته کوه های زاگرس که به عنوان زاگرس مرکزی انتخاب شده به طول ۱۵۰۰ کیلومتر و در بعضی قسمت ها به پهنای ۴۰۰ کیلومتر می رسد. وسعت کل زاگرس ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران است که پروژه زاگرس در بخش کوچک آن واقع شده است. ۱۶ استان کشور در محدوده کل رشته کوه زاگرس قرار گرفته اند که این محدوده تامین کننده ۴۰ درصد آب کشور است و ۳۸ درصد جمعیت عشایر کوچ نشین ایران را در خود جای داده است.
مدیر پروژه حفاظ از تنوع زیستی زاگرس خاطرنشان کرد: در طول پروژه زاگرس دوهراز و ۳۷۲ گونه گیاهی شناسایی شده که ۲۵۰ گونه بومی منطقه دنا است. همچنین ۶۱ گونه پستاندار، ۲۷ گونه ماهی، ۱۶۷ گونه پرنده، ۳۷ گونه خزنده شناسایی شده و در صورت وجود اعتبارات، فهرست گونه های در معرض خطر منطقه از طریق اطلاعات استخراج شده تهیه می شود و در اختیار دانشگاهیان و متخصصان قرار می گیرد.
تا کنون مبلغ ۹ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار اعتبارات ملی و بین المللی برای این پروژه تامین شده که یک میلیون و ۸۲۴ هزار دلار از این مبلغ از طریق GEF و سازمان حفاظت محیط زیست تامین شده است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن