تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812890553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاص‪۲۷‬میلیون دلاردرافغانستان برای توسعه مناطقی که خشخاش نم�


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: کابل- براساس اعلام وزارت مبارزه با موادمخدرافغانستان امسال ‪۲۷‬میلیون دلار برای توسعه و بازسازی استان هایی که خشخاش نمی کارند، اختصاص یافته است. به گزارش ایرنا ازکابل، این اعتبار درسالجاری میلادی به ‪ ۲۰‬استانی درافغانستان اختصاص یافته که گفته می شود کشت خشخاش درآنجا به صفر رسیده است.
معاون وزارت مبارزه با موادمخدر افغانستان درگفت و گو با خبرنگاران گفت:
سال گذشته میلادی‪۱۶‬میلیون دلار برای توسعه و بازسازی دراستان هایی که خشخاش نکاشتند، اختصاص یافت.
محمد ابراهیم ازهر اعلام کرد که این اعتبار دربخش های آموزشی، راهها، کشاورزی و بهداشت هزینه می شود.
باوجود اعلام مقام های افغان مبنی بر اینکه در برخی استان های این کشور خشخاش کاشته نمی شود، برخی گزارش ها حاکیست که برخی استان ها همچنان به کشت خشخاش و تولید تریاک می پردازند.
برخی مقام های افغان، افزایش قیمت تریاک را ازجمله عوامل رواج این کشت اعلام کرده اند.
حتی برخی مقام های افغان طی چندهفته اخیرمدعی شدندکه طالبان یا دیگر گروه های مخالف دولت به کشاورزان محلی در برخی مناطق افغانستان پول می دهند تا به کشت خشخاش اقدام کنند.
افغانستان بزرگترین تولیدکننده موادمخدرجهان شناخته می شود به طوری که ‪۹۰‬ درصد تریاک جهان را تولید می کند.
گزارش های رسمی حاکیست که تولید موادمخدر در افغانستان پس از حضور نیروهای خارجی به شدت افزایش یافته است.
براساس آمارهای ارایه شده از سوی سازمان ملل متحد، تولید موادمخدر در سال ‪ ۲۰۰۱‬میلادی همزمان با پایان حاکمیت طالبان به کمتر از‪ ۲۰۰‬تن در سال می رسید که در سال های ‪ ۲۰۰۲‬و ‪ ۲۰۰۳‬پس از حضور نیروهای خارجی رشد فزاینده ای یافت و به ترتیب به سه هزار و‪ ۴۰۰‬و سه هزار و ‪ ۶۰۰‬تن رسید.
افزایش مواد مخدر تنها به سال ‪ ۲۰۰۳‬منحصر نشد بلکه در سال ‪ ۲۰۰۴‬با شکستن رکورد تولید به چهارهزار و ‪ ۲۰۰‬تن رسید.
تولید موادمخدر درسال ‪ ۲۰۰۷‬درافغانستان با افزایش سرسام آوری همراه بود زیرا به هشت هزار و ‪ ۲۰۰‬تن رسید که دوبرابر سال ‪ ۲۰۰۵‬برآورد می شود.
معرفی کشت جایگزین و حمایت از کشاورزان عوامل مهمی در کاهش کشت خشخاش به شمار می رود که این مهم باتوجه به اوضاع خاص افغانستان نیازمند حمایت ویژه دولت و نیز توجه نیروهای خارجی حاضر در افغانستان است.
تولید مواد مخدر درافغانستان همواره موجب بروز مشکلاتی در کشورهای همسایه شده است.
قاچاقچیان مواد مخدر سعی می کنند با استفاده از خاک همسایگان افغانستان، مواد مخدر را به دیگر نقاط جهان منتقل کنند که دراین مسیر همواره سرمایه های عظیمی ازکشورهای همسایه گرفته است.
جمهوری اسلامی ایران که درهمسایگی افغانستان واقع است همواره در مبارزه با مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر پیشگام بوده به طوری که به گفته سفیرایران در افغانستان، مجموع کشفیات مواد مخدردرایران طی ‪ ۳۰‬سال گذشته بیشتر ازمجموع کشفیات همه دیگر کشورهای جهان بوده است.
جمهوری اسلامی ایران با کشف سالانه صدها تن مواد مخدر در راه مقابله با این پدیده شوم سرمایه های عظیم معنوی ومادی بسیاری دراین بخش هزینه کرده که متاسفانه با وجود این وضعیت، پس ازحضور کشورهای غربی درافغانستان، وضع تولید مواد مخدر نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است.
قراراست براساس تفاهم نامه بین ایران، افغانستان، پاکستان و روسیه، عملیات های مشترکی برای مقابله با قاچاقچیان موادمخدر انجام شود که با توسعه این همکاری ها می توان به آینده مقابله با سوداگران مرگ امیدوارتر بود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن