تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816423565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بال‌هاي توپولف بالاخره چيده شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: آغاز زمين‌‌گيري توپو‌لف‌ها؛
بال‌هاي توپولف بالاخره چيده شد

خبرگزاري فارس: پس از اتمام حجت سازمان هواپيمايي كشوري با توپلف‌داران براي زمين‌گيري توپولف‌هاي موجود در ناوگان هوايي كشور، بالأخره روز موعود( اول اسفند 1389) فرا ررسيد و از امروز آسمان ايران كابوس پرواز‌ توپولف‌هاي بي‌رحم را در رؤياهاي خود نخواهد ديد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» توپولف هواپيمايي ميان‌برد و ساخت شركت توپولف در كشور روسيه است كه نخستين بار در چهارم اكتبر 1968 (ميلادي) به پرواز در آمد؛ اين هواپيما قابل مقايسه با بوئينگ 727 است اما مصرف سوخت بيشتر و اندازه كابين كمتري دارد.
توپولف154 هواپيمايي براي مسيرهاي متوسط هوايي و مدل توسعه يافته‌اي از هواپيماهاي توپولف 104 (tu - 104)، آنتونف 10 (an – 10) و ايلوشين 18 (ll-18) است.
اولين پرواز توپولف 154 در چهارم اكتبر 1968 انجام و اولين محصول آزمايشي آن در سال 1971 براي شركت ايرفلوت (aeroflot) ساخته شد و در سال 1973 (feb 1972) سرويس دهي آن به صورت رسمي به شركت‌هاي هواپيمايي دنيا آغاز شد اما به دنبال بروز سوانح هوايي متعدد و عدم پشتيباني كارخانه‌اي اين هواپيما، 30 بهمن‌‌ماه 1389 آخرين روز پرواز توپولف در كشور ايران به عنوان هواپيمايي مسافري بود.
بنابراين گزارش پس از مهلت سازمان هواپيمايي كشوري براي زمين‌گيري توپولف‌ها به ايران اير‌تور، كيش‌اير، تابان و كاسپين مقرر شد با همكاري اين سازمان، هواپيماهاي بوئينگ md ‌كه حدود 160 نفر ظرفيت دارد، تا پايان سال به تدريج جايگزين توپولف‌هاي 154 ايرلاين‌هاي داخلي شود و قطعاً از اول اسفند‌ماه سال جاري خطرات احتمالي كه ممكن است جان مردم را تهديد كند با خروج توپولف از ناوگان برطرف مي‌شود.
‌شركت هواپيمايي ايران‌ايرتور 13 فروند توپولف در ناوگان خود داشت كه هم‌اكنون 5 فروند آن با هواپيماهاي md جايگزين شده است؛ بعد از ايران‌ايرتور، شركت‌هاي هواپيمايي كاسپين با يك فروند، كيش اير با دو فروند و تابان با يك فروند توپولف در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند كه از امروز پرواز تمامي توپولف‌هاي اين ايرلاين‌ها ممنوع است.
‌اين گزارش مي‌افزايد سازمان هواپيمايي كشوري زماني استفاده از يك مدل هواپيما را رد مي‌كند كه يا پشتيباني آن هواپيما توسط شركت سازنده صورت نگيرد و يا ايمني هواپيما توسط كارخانه سازنده تأييد نشود؛ سازمان هواپيمايي كشوري ايران بدان دليل اقدام‌ به زمين‌گيري توپولف‌ها كرده است كه پشتيباني آن توسط شركت سازنده مطلوب نبود.
پس از بروز سانحه هوايي توپولف كاسپين در نزديكي روستاي فارسيان قزوين و جان باختن هر 168 مسافر اين پرواز، از بهمن ماه سال گذشته ايرلاين‌هاي داراي توپولف موظف به زمينگير كردن توپولف‌هاي 154 خود تا بهمن‌ماه 1389 شدند.
بنابراين گزارش طي يك سال اخير 37 فروند هواپيما به ناوگان هواپيمايي كشور افزوده شده است؛ با زمين‌گير كردن 17 فروند توپولف موجود در ناوگان هوايي كشور در واقع 3 هزار و 100 صندلي پرواز از ناوگان هوايي حذف مي‌شود اما بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه طي يك سال اخير 37 فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور افزوده شده است كه مطابق با 5 هزار و 600 صندلي پرواز است؛ يعني در واقع 2 هزار و 500 صندلي پرواز نيز بيشتر خواهيم داشت كه اين افزايش تعداد صندلي‌هاي پرواز موجب ارائه خدمات بهينه حمل و نقل هوايي در نوروز 1390 نسبت به سال‌‌هاي قبل است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن