تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمل کالا توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ‪۱۰/۵‬درصد افزایش یاف


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: اهواز- ،مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در ‪ ۱۰‬ماهه امسال ‪ ۳۱‬میلیون تن کالا توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ‪ ۱۰/۵‬درصد افزایش داشته است. به گزارش خبرنگار ایرنا ، کاپیتان علی عزتی،جمعه در گفت و گو با نمایندگان و خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز بیان داشت:افزود:
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از پتانسیل های مهم کشور است که با دارا بودن ‪ ۱۶۵‬فروند کشتی ،بزرگترین ناوگان تجاری منطقه خاورمیانه،خلیج فارس و اقیانوس هند به شمار می آید.
وی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی خط دوم دفاعی کشور محسوب می شد ادامه داد: در زمان حاضر نیز که در مواجهه با جنگ نرم دشمنان نظام قرار گرفته ایم ، این شرکت نیز در خط مقدم مبارزه قرار دارد.
عزتی به تحریم های یکجانبه قدرتهای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت :درشرایط محدودیت ها و تحریم های اعمال شده علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در طول تاریخ صنعت کشتیرانی بی سابقه است اگر توان و تخصص و دانش و همچنین تلاش نیروهای خدوم این شرکت نبود عملیات فنی و بازرگانی ناوگان تجاری کشور با مشکل رو به رو می شد.
وی افزود:با وجود این تحریم ها کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نه تنها توانسته طبق روال عادی به فعالیت های خود ادامه دهد بلکه توانسته تا حدود زیادی برنامه های توسعه ای خود را نیز دنبال کند.
مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استمرار افزایش ظرفیت ناوگان این شرکت در طول سال های گذشته گفت:در طول ‪ ۳۲‬سال گذشته جهش قابل توجهی را در ظرفیت سازی و توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد بوده ایم به طوری که ظرفیت حمل این گروه از ‪ ۵۲۵‬هزار تن و ‪ ۴۲‬فروند کشتی موجود درسال ‪ ۱۳۵۷‬به ‪۵/۸‬ میلیون تن با ‪۱۶۵‬فروند در شرایط فعلی رسیده است.
وی به استفاده از نیروهای بومی فعال در ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که در پیش از انقلاب اسلامی حدود ‪۸۰‬ درصد از نیروی دریانورد فعال در ناوگان این شرکت خارجی بودند هم اکنون این رقم به ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۰‬درصد رسیده است که این
موفقیت بزرگ می باشد.
کاپیتان عزتی افزود:علاوه براین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته سرمایه گذاری های وسیعی به منظور تامین رضایت مشتریان و راه اندازی شرکت های اقماری نظیر شرکت کشتیرانی جنوب- خط ایران انجام داده است.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ورود شرکت کشتیرانی جنوب- خط ایران به بورس اظهار داشت: ورود شرکت های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک برنامه راهبردی است که در سطح گروه در حال پیگیری است و در این راستا اقدامات اولیه برای ورود شرکت کشتیرانی جنوب- خط ایران به بورس انجام شده است و امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده به زودی شاهد پذیرش این شرکت در بورس باشیم.
مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به سرمایه گذاری های متعددی که در کشتیرانی جنوب - خط ایران در حال انجام می باشد مطمئن هستیم این سرمایه گذاری ها منافع خوبی را برای این شرکت در بر خواهد داشت و در بازار بورس نیز موفق عمل خواهد کرد.
وی درباره تحقق سود کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت:امیدواریم با برنامه های توسعه ای در دست اجرا سود اعلام شده را در سال آینده محقق کنیم عزتی در خصوص تاثیر هدفمندی یارانه ها در هزینه های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت:اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در آن بخش از حمل و نقل دریایی محمولات که در آبهای بین المللی انجام می گیرد به دلیل محاسبه هزینه ها با نرخ های بین المللی تاثیری در فعالیت های ما در این بخش نداشته است اما در حوزه خلیج فارس بویژه در بخش حمل و نقل مسافر و تردد در بنادر جنوبی افزایش قیمت سوخت ،هزینه های ما را نیز افزایش داده است.
وی ادامه داد:علاوه براین در حوزه دریای خزر نیز که ما از سوخت نیمه یارانه ای استفاده می کردیم با افزایش قیمت سوخت ،هزینه ها و به تبع آن نرخ های کرایه نیز افزایش می یابد.
مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سفارش ساخت به کشتی سازان داخلی نیز گفت:سازندگان داخلی همواره در اولویت برنامه های توسعه ای این شرکت قرار داشته و دارند اما اگر شرکت های داخلی توانمندی لازم را در ساخت و تحویل به موقع کشتی های سفارشی نداشته باشند نمی توانیم منتظر بمانیم و سرنوشت ناوگان را به کشتی سازان داخلی بسپاریم تا در آینده به توانایی برسند.
عزتی با بیان اینکه اگر کشتی سازان داخلی نتوانند سفارش ها را بموقع ساخته و تحویل دهند به ناچار باید به سراغ شرکت های خارجی برویم گفت:این در حالی است که اگر این شرکت ها به توانمندی لازم برسند به نفع ما نیز خواهد بود که سفارش ها خود را به دلیل امکان برخورداری از برخی امتیازات و تسهیلات مالی و بانکی ، به داخل تزریق کنیم.
وی در خصوص رویکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از تسهیلات منابع بانکی داخلی نیز افزود: این شرکت به دلیل نیاز به تسهیلات مالی برای انجام طرح های توسعه ای نظیر ساخت و خرید کشتی، تجهیزات و بندر علاوه بر استفاده از منابع خارجی، از منابع بانکی داخلی نیز استفاده می کند که در این ارتباط می توان به دریافت ‪ ۴۰۰‬میلیون دلار تسهیلات از بانک توسعه صادرات اشاره کرد.
عزتی درباره وضعیت کشتی ربوده شده تحت مدیریت کشتیرانی شرکت ایران و هند که در شمال اقیانوس هند توسط دزدان دریایی ربوده شدگفت:طبق آخرین گزارش های دریافتی این کشتی فله بر حامل زغال سنگ هم اکنون در حرکت به سمت سومالی و منطقه مورد نظر دزدان دریایی است.
وی اضافه کرد:معمولا دزدان دریایی پس از استقرار در منطقه مورد نظر خود با مالکان کشتی های ربوده شده وارد مذاکره می شوند که زمان شروع مذاکره تا آزادسازی کشتی متفاوت است و ممکن است دو تا سه ماه به طول بیانجامد.ک/‪۲‬ ‪۶۴۱/ ۶۴۶‬





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن