تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814670499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پزشک خانواده خط قرمز حوزه سلامت/ تولید هورمون رشد در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین روز از هفته ای که پشت سر گذاشته ایم مهمترین خبر در حوزه سلامت مربوط به اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای کشور است.
چالش وزارت بهداشت و نظام پزشکی بر سر پزشک خانواده
اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به طور رسمی از شنبه گذشته ۲۳ بهمن آغاز شد و این در حالی است که مدیران وزارت بهداشت بر همین شیوه اجرایی برنامه پزشک خانواده در شهرها اعتقاد راسخ دارند اما نمایندگان جامعه پزشکی در سازمان نظام پزشکی ایران معتقدند که این برنامه با شیوه و روشی که هم اکنون اجرا می شود، دچار مشکل و چالش خواهد شد.
دکتر وحیددستجردی، وزیر بهداشت معتقد است که با اجرای طرح پزشک خانواده، از سردرگمی بیماران در مراجعه به پزشکان متعدد جلوگیری می شود و این از مزایای این طرح است اما دکتر شهاالدین صدر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران این ادعا را رد می کند. زیرا بر این عقیده است که بررسیها در شهرهای یکی از استانهای کشور (خوزستان) حاکی از این است که ۷۵ درصد مردم بعد از ویزیت پزشک خانواده بهعلت نارضایتی از خدمات دوباره به پزشک دیگری در بخش خصوصی مراجعه می کنند.
این در حالی است که صادق محصولی، وزیر رفاه نیز مشکل نظام سلامت در ارتقاء شاخصهای بهداشتی را بی عدالتی در دسترسی مردم به خدمات یکسان سلامت عنوان کرده و گفته است که مسئولان نظام سلامت بتوانند پاسخگوی نیازهای اساسی مردم باشند.
کاهش اتلاف وقت و هزینه درمان و صرف وقت بیشتر برای ویزیت بیماران از جمله فواید طرح پزشک خانواده برای بیماران است که وزیر رفاه به آنها اشاره داشته و معتقد است که با اجرایی شدن این طرح تعرفه های چندگانه حذف و بیماران راحت تر خدمات درمانی را دریافت می کنند.
در هر حال، طرح پزشک خانواده می تواند خط قرمز حوزه سلامت باشد، از این جهت که اختلافات اساسی به لحاظ شیوه اجرای این طرح، در بین دیدگاههای وزارت بهداشت و نمایندگان جامعه پزشکی در بخش خصوصی یعنی سازمان نظام پزشکی وجود دارد.
ایمپلنتهای غیراستاندارد و چینی
در هفته گذشته خبری داشتیم مبنی بر اینکه چینی ها برای قبضه کامل بازار مصرفی ایران، اخیرا وارد حوزه سلامت نیز شده اند. به طوریکه بعد از ماجرای پنی سیلینهای چینی که البته وزارت بهداشت عارضه دار بودن این دارو را تکذیب کرد، حالا نوبت به ایمپلنت چینی رسیده که در دهان و فک افراد کار گذاشته می شود. به طوریکه روح الله نوروزی، دبیر ستاد اجرایی هیئت موسس انجمن ایمپلنت لوژی (کاشت دندان) ایران نسبت به ساخت ایمپلنت چینی هشدار داده و گفته است که استفاده از این نوع ایمپلنتها باعث تحلیل استخوان فک و بروز عفونت می شود.
این عضو انجمن ایمپلنت لوژی ایران با اشاره به گزارشهای وزارت بهداشت و آمارهایی که در زمینه استفاده از ایمپلنت در کشور وجود دارد، گفته است که پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود ۵۰۰ هزار واحد ایمپلنت در دهان و فک افراد کاشته شود که ۵۰ درصد این تعداد مورد تایید کمیته بین المللی ایمپلنت است. ۱۰ درصد از وضعیت خوبی برخوردارند اما ۴۰ درصد آنها غیراستاندارد است که فقط به لحاظ قیمت پایین مورد استفاده می گیرد.
اختصاص ۱۸ میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی طی روزهای گذشته از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به درمان بیماران صعب العلاج کشور طی ۳ ماه آخر امسال خبر داده و گفته است که در سال ۹۰ اگر افزایش اعتبارات داشته باشیم بیمه بیماران صعب العلاج نیز افزایش پیدا می کند. هزینه های دارویی و درمانی بیماران صعب العلاج سرطانی و... باعث شده که این قبیل افراد نیازمند حمایت دولت باشند و در صورتی که این حمایتها نباشد، اکثر آنها قادر به ادامه درمان بیماری خود نخواهند بود. ۲۰ میلیون ایرانی بدون دفترچه بیمه دکتر شهاب الدین صدر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در انتقاد از روش اجرای طرح پزشک خانواده به این نکته اشاره کرده است که ۲۰ میلیون نفر از مردم کشور دفترچه بیمه ندارند و نزدیک به ۲۰ میلیون نفر نیز دارای ۲ دفترچه بیمه هستند و این در حقیقت برای ۷۰ میلیون نفر جمعیت گویی ۱۱۰ میلیون دفترچه صادر شده است و این ۴۰ میلیون نفر در مراجعه به پزشکان اختلال ایجاد می کنند. وی عنوان داشته است که اگر این طرح به درستی انجام شود موجب ارتقای سیستم سلامت کشور می شود و از نظر اینکه خدمات پزشکی در اقصی نقاط کشور در دسترس مردم قرار می گیرد و خدمات سلامت به عدالت در اختیار مردم قرار داده می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. ضمن اینکه هزینه های خدمات کاهش می یابد و کیفیت خدمات پزشکی نیز با توجه به سیستم نظام ارجاع ارتقاء پیدا می کند. ایران از واردات داروی هورمون رشد بی نیاز شد با راه اندازی خط تولید ویال هورمون رشد در شرکت داروسازی اکسیر وابسته به صندوق تامین اجتماعی، ایران از واردات این دارو بی نیاز شد. دکتر سیدحمید مصطفوی، مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر از این شرکت به عنوان تنها شرکتی داروسازی نام برده که هورمون رشد را به صورت ویال تحت لیسانس شرکت نونوردیسک دانمارک در دنیا تولید می کند. به گفته وی، این دارو برای کسانی کاربرد دارد که دچارنقص در رشد جسمانی هستند. مصطفوی گفته است که سالانه یک میلیون ویال واردات هرومون رشد داریم که بابت آن ۱۰ میلیون دلار ارز خارج می شود. مرگهای قلبی در ایران رو به افزایش است دکتر محمد علی بابایی بیگی، دبیر اجرایی پنجمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه نسبت به افزایش بروز و شیوع بیماریهای غیرواگیر به ویژه بیماریهای قلب و عروق در کشور هشدار داده و گفته است که افزایش مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلب و عروق که به ۵۰ درصد مرگهای سالانه رسیده ، بهترین گواه این ادعاست.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن