تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815239177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي نامه‌اي به دكتر غلامعلي حداد عادل مطرح شد: پاسخ‌هاي رحيم مشايي به ابهامات و پرسشهاي كميسيون فرهنگي مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طي نامه‌اي به دكتر غلامعلي حداد عادل مطرح شد: پاسخ‌هاي رحيم مشايي به ابهامات و پرسشهاي كميسيون فرهنگي مجلس
سياسي. رحيم مشايي. حداد عادل. اسرائيل
اسفنديار رحيم مشايي عصر چهارشنبه با ارسال نامه‌اي به دكتر غلامعلي حداد عادل به ابهامات و پرسش‌هاي اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در خصوص برخي اظهارات اخير خود پاسخ داد.

متن كامل اين نامه بدين شرح است:
برادر گرامي جناب آقاي دكتر حدادعادل
رياست محترم كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي
با سلام و احترام
نظر به طرح برخي پرسش‌ها و ابهامات نسبت به بيان اينجانب در موضوع دوستي ايران با همه مردم جهان و از جمله مردم سرزمين‌هاي اشغالي از سوي برخي از اعضاي محترم آن كميسيون لازم است نكاتي چند را مزيد استحضار يادآور شوم .

‪ (۱‬موضع نظام جمهوري اسلامي ايران در قبال رژيم اشغالگر قدس در عين قاطعيت بسيار منطقي است . مخالفت صريح ايران با رژيم مذكور از ابتداي انقلاب اسلامي مبتني بر مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم بوده و در تمام دوران گذشته به روشني بيان و تعقيب شده و در آينده نيز قابل تغيير نيست . رژيم مذكور فاقد مشروعيت سياسي و قانوني است و از اين رو امكان شناسايي و رسميت دادن به آن بكلي منتفي است . سياست كلي جمهوري اسلامي در اين باب روشن است . چنانچه مقام معظم رهبري بارها و از جمله در هفته جاري در ديدار با سفراي جمهوري اسلامي ايران تصريح فرمودند و آن اين است كه بايد با برچيده شدن رژيم نامشروع مذكور ، امكان تعيين سرنوشت به مردم فلسطين داده شده تا آنان اعم از مسمان ومسيحي و يهودي و .... خود آزادانه به تعيين سرنوشت خويش اقدام و نظام سياسي حاكم بر سرزمينشان را انتخاب نمايند . اين سياست روشن اسلامي و انقلابي ايران عزيز است و همه دولت ها بايد در همين چارچوب عمل كرده و تدابير لازم را براي دفاع از حقوق حقه مردم فلسطين اتخاذ نمايند. دولت نهم راسخ تر از هميشه خود را موظف به اين امر خطير دانسته و سرسوزني از اين موضع الهي و انساني عقب ننشسته و نخواهد نشست و به مقاومت محقانه مردم فلسطين متعهد و نسبت به پيروزي نهايي مردم مظلوم فلسطين يقين داشته و آن را قريب الوقوع مي‌داند.

‪ (۲‬سير مقاومت مردم فلسطين و تداوم انتفاضه در حالي صورت گرفته است كه استكبار جهاني هزينه بسياري براي بقا و توسعه اشغالگري پرداخته است و اكنون يقين دارم كه به لطف الهي و عنايات امام عصر (عج) نتايج مقاومت بزرگ مردم فلسطين و لبنان و پشتيباني‌هاي ملسمانان و آزاديخواهان جهان و بويژه حمايت‌هاي معنوي ملت رشيد و انقلابي ايران در تمام ساليان دراز گذشته مانع از تحقق منويات پليد صهيونيسم جهانخوار شده است، بلكه اكنون به جرات مي‌توان گفت كه فلسفه وجودي رژيم غاصب و اشغالگر منتفي است و از مدت‌ها پيش يكبار با پيروزي انقلاب اسلامي ايران و يكبار ديگر در پايان جنگ سي و سه روزه با شيبي تندتر در سرازيري سقوط و انهدام و در آستانه محو و نابودي قرار گرفته است و به اعتقاد اينجانب چنانچه در گذشته بارها بر آن تصريح كرده ام، اسراييل مرده است، تنها تشييع آن را به تاخير انداخته اند. نتيجه بخش بودن اين مقاومت تاريخي حقيقت درخشان و در عين حال مباركي است كه در سايه ايمان به خدا و باور مندي به مكتب جهاد و شهادت به دست آمده است. حقيقتي كه امروز بر همگان و از جمله مستكبران جهان و نيز سركردگان خودفروخته برخي كشورها آشكار و منكشف است.

‪ (۳‬مواضع برحق و صريح رييس محترم جمهوري در قبال رژيم منحوس مذكور كه موجبات روشني چشم و شادي قلب همه مستضعفان عالم و بويژه مسلمانان جهان شده يكي از افتخارات دولت نهم است . بويژه كه با طرح سوالات اساسي در موضوع هولوكاست و پرده برداشتن از منويات صهيونيسم جهاني اثبات عدم مشوروعيت رژيم اشغالگر را در منظر جهانيان جلوه گر ساخت و بي‌پايگي و بي اساس بودن ساختار آن را به ادبياتي عالمگير بدل ساخت. بطوري كه امروز دامنه فهم جهاني از مكري تاريخي به شدت گسترش يافته و علاون بر سرزمين‌هاي اسلامي ديگر سرزمين‌ها را در نورديده است و اكنون جهانيان دريافته‌اند كه چرا بايد طرح هرگونه پرسشي نسبت به يك حادثه كه در حدود هفتاد سال گذشته روي داده است، امروز موجب نگراني شديد قدرت‌هاي فاسد باشد تا آن را جرم دانسته و راه ورود پژوهشگران و انديشمندان حقيقت ياب را درباره چند و چون آن حادثه ببندند و اجازه گفتگو در آن باب را به احدي ندهند. آنان در تمامي سالهاي گذشته و بويژه پس از طرح ترديد در ماهيت هولوكاست كوشيدند تا با طرح اتهام رواهي دشمني ايران با يهوديان ، اذهان را از كشف واقعيت مكر خود منحرف سازند و بدين ترتيب به جاي مشتي صهيونيست، جامعه بزرگتري را در برابر مبارزان و مجاهدان حقيقت جو قرار داده و با سوء استفاده از نفوذ و قدرت يهوديان ، هزينه‌هاي مبارزه با صهيونيسم را افزايش دهند. اين البته موضوع مهمي است كه مجاهدان و نيز رهبران جمهوري اسلامي ايران بخوبي آن را شناخته و تا حد ممكن در عمل مورد توجه قرار دادند. اكنون يكبار ديگر تاكيد مي‌كنيم كه ايران و اسلام خواستار همزيستي مسالمت آميز بين پيروان همه اديان است، چنانچه در طول تاريخ و نيز اكنون، نمونه بارز و برجسته‌اي از اين مسالمت بوده است. پيام ايران به مردم همه جهان پيام دوستي و مهر است و بين مردمان و قدرتمداران و سردمداران تفاوت قائل است.

دامنه اين نيك انديشي و دقت نظر تا بدانجا گسترده است كه همواره حتي مردم يهودي و مسيحي سرزمين‌هاي اشغالي را نيز شامل بوده است . چنانكه مقام معظم رهبري در تبيين راهبرد منطقي جمهوري اسلامي ايران جهت حل مسئله فلسطين و در جهت تعيين تكليف يهوديان و مسيحيان ساكن سرزمين‌هاي اشغالي ريختن آنان به دريا و يا اتش زدن آنان را كه از ناحيه برخي شخصيت‌هاي سياسي شهير عرب مطرح شده است، با ذكر نام آنان، مطرود دانستند. امروز براساس نظر كارشناسان و از جمله بيان رياست محترم جمهوري در ديدار با سفرا در هفته جاري بسياري از ساكنان غيرمسلمان اين سرزمين (كه عمدتا از عناصر فقير و ضعيف بوده و از نقاط مختلف دنيا و از جمله آفريقا و با اميدهاي واهي بدانجا كوچ داده شده‌اند ) نيز از داشتن امنيت و ارامش مايوس و از رژيم منحوس مذكور ناراضيند.

مبارزه با ظلم وظيفه همگان است و ياري رسانده به ظالمان نيز مشاركت در ظلم است . از اين رو همه پشتيبانان صهيونيست هادر داخل و خارج سرزمين‌هاي اشغالي، شريك جنايات صهيونيست‌ها بوده و بطور طبيعي مشمول مبارزه و جهاد براي احقاق حق مبارزان فلسطيني و لبناني و ... در بازپس‌گيري سرزمين اشغال شده خود هستند. در عين حال در مقام تبليغ و ارشاد اين صداي انقلاب اسلامي ايران بلكه انقلاب جهاني اسلام است كه با اعلام دوستي جهاني همگان را به همراهي براي توسعه عدالت براي تحقق صلح پايدار جهاني فرامي خواند.

بديهي است در چنين مقامي در دنيا همه حق دارند اين پيام را بشنوند تا بلكه با رجوع به فطرت آن را باور كنند و به مكتب رحمت پيامبر خاتم ( ص) بگروند. رژيم منحوس علاوه بر عدم مشروعيت سياسي از مقبوليت اجتماعي نيز برخوردار نيست. سوء‌استفاده و بلكه استفاده اجباري و يا اكراهي رژيم از بخش زيادي از مردم يهودي آن سرزمين نمي‌تواند هرگز مبنايي براي مقبول جلوه دادن آن رژيم باشد و چنانچه پشتيباني سياسي و نظامي قدرت‌هاي بزرگ از رژيم مذكور برداشته شود همگان خواهند ديد كه صهيونيست‌ها در همان سرزمين تا چه اندازه حقير و تنها باقي خواهند ماند. اين نكته مهمي است كه توجه به ان يك ضرورت و استفاده از آن در جهت تفكيك در صفوف و تضعيف جبهه دشمن نشان تدبير و خردورزي در مبارزه است زيان ناشي از موجوديت رژيم اشغالگر، فراگير و جهاني است و ادامه ماندن آن به صلاح هيچكس جز صهيونيست هاي ضدبشريت نيست و خسارات ناشي از اراده صهيونيست‌ها پيش از هركس متوجه مردمي است كه در سرزمين‌هاي اشغالي زندگي مي‌كنند، از اين رو مبارزه جهاني با رژيم مذكور به نفع صلح جهاني و از جمله به صلاح همان مردم است، بديهي است كه صلح امروز از طريق مبارزه مردم فلسطين و فرداي پيروزي با پذيرش حق انتخاب فلسطينيان (اعم از مسلمان و مسيحي و يهودي ) در تعيين سرنوشت خود ميسر است. مقاومت رو در روي فلسطينيان، مجاهدات و مبارزات حزب ا... و ساير نيروها و پشتيباني‌ها ي جهاني و از جمله حمايت‌هاي معنوي هميشگي ايران از مواضع آن مجاهدان ضمن آنكه هدف مشترك مبارزه با صهيونيسم جهاني را دنبال مي‌كند، اما هر كدام ادبيات خود را دارند و اين مسئله مهم و در عين حال روشني است. ايران اكنون ديگري جنگ با هيچ كشوري نيست و بناي حمله به هيچ يك از كشورها را نداشته و ندارد ، ولي چنانچه از هر ناحيه‌اي مورد تهاجم قرار بگيرد، قاطعانه به محابا از خود دفاع خواهد كرد و توانايي كامل براي دفاع از خود را دارد . ايستادگي ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس درس بزرگي براي همگان بود كه چون نام خدا را ببري و بران ايستادگي كني فرشتگان بر تو نازل مي‌شوند و بدين ترتيب شاهد نصرت و پيروزي را در اغوش خواهش كشيد . ملت ايران ملتي مومن ، آبديده، آزموده، مقتدر و در عين حال بسيار مهربان و بشردوست است. پيام اين ملت به همه جهان نفي جنگ و خشونت، اقامه عدل و قسط و توسعه صلح و ازادي براي كمال و تحقق مراكت بشري است . اين پيام جهاني است و استثنا بردار نيست. اين منطق رحمت براي عالميان است . منطق مكتب جهان بين و جهانگير اسمي است كه از رهگذر تبليغ صحيح موثر و پاسخگويي به نيازهاي نوين بشر جهاني مي‌شود.

امروز بسيار خرسنديم كه فرصت و فضا براي بيان زيباترين و مترقي‌ترين پيام فراهم امده است. در هنگامه تحير فلسفه‌ها و مكاتب مادي، ديدگاه اسلام ناب محمدي (ص) كه در مكتب حياتبخش تشيع جلوه گري دارد فرصت مي‌يابد تا خود را به جامعه جهاني معرفي كند.

تارمز ايران مسئول است تا براي ارائه ثروت عظيمي كه خداد در جريان تاريخ به او سپرده است با دنياي انساني ، هرچه بيشتر و گسترده تر ارتباط يابد و از رهگذر تعامل عالمانه و الهي - انساني، انديشه‌هاي تابناك و كارساز خود را براي ارضاي درون ادميان و اداره امور جامعه بشري عرضه نمايد.

جامعه‌اي كه امروز بيش از هر زمان ديگري تشنگي خود را فرياد مي‌كند.

امروز ديگر نظامات سياسي جهاني نمي‌توانند فقر و ضعف خود را بپوشانند و ملت‌ها و جوامع مايوس از آنها در جستجوي حقيقت، آشكار آنها را بر نمي تابند. اعتراضات گسترده مردم در دنيا و حتي آمريكا نشانه جداشدن روز افزون مردم از اردوگاهي است كه زورمداران دهها سال و بلكه چند قرن روح و جسم مردم را در آن به زنجير كشيده اند. درك اين حقيقت و استفاده از اين فرصت، مسئوليت سنگين همه حق طلبان و مردم آزاده و مومن است و در اين ميان سهم مردم و علماي اين سرزمين بيش از ديگران است.

و اما سخن پاياني انكه بكارگيري نام اسراييل پس از عبارت حتي صرفا و صرفا براي بيان فراگير بودن پيام دوستي ملت ايران به همه احاد مردم در جهان است. بديهي است اين كلمه امروز نه تنها در منظر نگاه سياسي ملت ما بلكه در دنيا منفورترين واژه‌اي است كه شناخته مي‌شود. اين واژه امروز يادآور نژادپرستي، نگاه ضدبشري، خيانت و خشونت و مكر و فريب است و اينجانب با همه دلسوزان هم عقيده ام كه در فرهنگ اين سرزمين هرگز جايي براي اين واژه سياسي وجود نخواهد داشت و هرچند برخورد سياسي برخي سست عنصران و واماندگان و منفعلان و بريدگان راهي براي شكاف در صفوف انقلابيون و ارزشمداران جستجو كرده است، اما اين مكري است كه به نتيجه نخواهد رسيد و آفتاب حقيقت درخشان تر از انست كه پاره ابري را ياراي ايستادگي در برابر آن باشد.
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن