تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816373475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

200 نماينده خواستار بركناري مشايي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: 200 نماينده خواستار بركناري مشايي شدند
سرمايه: توضيحات يك و نيم ساعته روز گذشته رحيم مشايي (معاون محمود احمدي نژاد) درباره اظهارات اخير خود مبني بر دوستي ايران با مردم اسرائيل كه در جلسه فوق العاده اي در حضور اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و پيش از آغاز جلسه علني صورت گرفت نيز نتوانست نظر نمايندگان مجلس را به خود جلب كند به طوري كه ديروز پس از پايان توضيحات مشايي و عذرخواهي تلويحي وي، 200 تن از نمايندگان مجلس با صدور بيانيه اي، خواستار برخورد جدي رئيس جمهوري با رحيم مشايي در اين خصوص شدند زيرا همان گونه كه اين نمايندگان در بيانيه مزبور مطرح كرده اند مشايي اصولاً صلاحيت قرار داشتن در سمت معاونت رئيس جمهوري را دارا نيست. ديروز همچنين حدود 60 نفر از نمايندگان مجلس به احمدي نژاد در اين باره تذكر دادند كه با امتناع هيات رئيسه مجلس از قرائت آن مواجه شدند كه در نهايت منجر به تذكر شفاهي يكي از نمايندگان مجلس (نادر قاضي پور) به رئيس مجلس شوراي اسلامي (علي لاريجاني) در اين مورد شد. با اين حال لاريجاني در واكنش به تذكر قاضي پور، تذكر وي را ناروا دانست.

در همين حال سخنگوي هيات رئيسه مجلس (محسن كوهكن) در واكنش به اقدام 200 تن از نمايندگان مجلس مبني بر احتمال سوال از رئيس جمهوري به دليل مواضع رحيم مشايي تاكيد كرد: «وزن سخنان مشايي در حد سوال از رئيس جمهوري نيست. البته تذكراتي داده و بيانيه اي هم صادر مي شود و كميسيون فرهنگي هم با دعوت از وي خواستار توضيحات شده است.» اما اين موضع گيري مداراجويانه هيات رئيسه مجلس مانع تداوم انتقادات و تذكرات نمايندگان نشد. كما اينكه احمد توكلي (عضو فراكسيون اكثريت مجلس) در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس در جمع خبرنگاران خواستار استعفاي مشايي شد و در اين باره تصريح كرد: «اسفنديار رحيم مشايي بايد استعفا بدهد و از دولت برود.»
همچنين علي مطهري (عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي) با انتقاد از تداوم موضع گيري هاي مشايي گفت: «متاسفانه مشايي بار ديگر بر اظهارات قبلي خود مبني بر دوستي با مردم اسرائيل تاكيد كرد و ما واقعاً نمي دانيم چه كار كنيم.» از سويي ديگر سيدجلال يحيي زاده (يكي ديگر از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس) نيز تاكيد كرد دفاعيات مشايي نتوانست اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس را قانع كند.
در همين رابطه، فاطمه رهبر (عضو كميسيون فرهنگي مجلس) نيز در ارزيابي از جلسه فوق العاده كميسيون فرهنگي با مشايي خبر داد: «به علت طولاني شدن جلسه مزبور، جمع بندي و نتيجه گيري از مباحث مطرح شده با مشايي به جلسه ساعت 12 اين كميسيون موكول شده است.» گرچه تاكنون جزئيات گفت وگوهاي مطرح شده در اين جلسه انعكاس رسانه اي نداشته و اعضاي كميسيون فرهنگي از انتشار اين جزئيات خودداري كرده اند اما اظهارات اعضاي اين كميسيون حاكي از آن است كه مشايي بر ديدگاه هاي گذشته خود مبني بر دوستي ايران با مردم اسرائيل پافشاري كرده است. اين در حالي است كه مشايي طي يك ماه گذشته دوبار درباره دوستي با مردم اسرائيل سخن گفته است. نخستين بار وي در بيستم تيرماه سال جاري در همايشي درباره گردشگري كه در محل همايش هاي صداوسيما برگزار شد، تصريح كرد: «ايران امروز با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است و هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست.» مشايي در اين همايش همچنين تاكيد كرده بود: «ايران امروز با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است و اين افتخار است. ما مردم آمريكا را از برترين ملت هاي دنيا مي دانيم.» گرچه وي يك روز پس از اين اظهارات در گفت وگويي با ايسنا گفت: «سخنانش به اشتباه نقل شده و منظورش از اين بيانات اين بوده است كه ايران با هيچ ملتي در دنيا دشمني ندارد حتي اسرائيل.« اما وي در بيستم مردادماه سال جاري و به فاصله تنها يك ماه از آن اظهارات، يك بار ديگر بر دوستي با مردم اسرائيل تاكيد كرد. آن زمان بود كه مشايي در جريان يك نشست خبري در پاسخ به سوال جمعي از خبرنگاران كه از صحت نقل قول منتشر شده از او مبني بر دوستي با مردم اسرائيل و برتر دانستن ملت آمريكا پرسيده بودند، گفت: «اين جمله را به افتخار اعلام مي كنم كه مردم ايران به هيچ وجه دشمن پذير نيستند و در ميان مردم دنيا دشمني ندارند، مردم ما با همه مردم دنيا دوست هستند، حتي با مردم اسرائيل،» مشايي همچنين گفته بود: «به نظر من، مردم ايران با مردم آمريكا و اسرائيل فرقي ندارند. من از هيچ كس نمي ترسم چون اگر مي ترسيدم از اين حرف ها نمي زدم.» معاون احمدي نژاد همچنين درباره برتر دانستن مردم آمريكا گفت: «من در آن جلسه گفتم مردم آمريكا از نظر ارتباطات از برترين ملت هاي دنيا هستند و حيف است كه اينها با اين ويژگي از عمق انديشه هاي فرهنگي مردم ايران بي اطلاع باشند. متاسفانه مشكل اصلي ما اين است كه برخي كساني كه مدعي ما هستند، بسيار ظاهربين هستند و يك ذره هم انصاف را رعايت نمي كنند.»
در چينش گزاره هاي مطروحه حال اين پرسش مطرح مي شود كه آيا اسفنديار رحيم مشايي كه از نزديكان رئيس جمهوري است، خواهد توانست از دومين جنجال سياسي- رسانه اي كه بر آن دامن زده است، بگذرد؟ اين پرسش زماني پررنگ تر مي شود كه بدانيم احمدي نژاد اخيراً برادر خود
(داوود احمدي نژاد) را كه سمت رياست دفتر بازرسي رئيس جمهوري را برعهده داشت به علت مخالفت وي با وزارت «علي كردان» بركنار كرد.
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن