تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815507604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اردور پنیر و یا ناپلئونی پنیر : پیش غذا و فینگرفود


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام دوستان

میدونم این روزها حوصله همه تون از اشکالی که در این سایت بوجود اومده بود سر رفته .....
واسه همین دستور یک اردور شیک رو براتون میذارم که از یادتون بره ....

اردور پنیر و یا ناپلئونی پنیر
----------------------------
به عبارتی همون نون پنیر سبزی و گردوی خودمونه ....!!! که یه کمی ملاتش زیاد تره .....!!!


























البته اگه کاغذ زیرش رنگی بود خودشو بیشتر نشون میداد .......

اگه صبر داشته باشین ...دستورشو فردا میذارم ......



به به عجب چیزیه
با دهن روزه دیدن این عکسا
دستت درد نکنه شبنم جون ایشالا فردا خدمت میرسیم برای دستور

سلام
عکسش که خیلی عالیه
میمونه مزش
راستی بچه ها صفحه اول سایت هرکار میکنم فارسی نمیشه واسم
شماهم این مشکل و دارید؟

سلام دوستان
هرکاری کردم که پست قبلی و ویرایش کنم و طرز تهیه رو بهش اضافه کنم .... نشد که نشد .....!!!


مجبور شدم که دوباره اینجا با پست جدید ارسال کنم !

مواد لازم :

یک بسته پنیر خامه ای
دوتا بسته خامه ( در تصاویر اندازه بسته های خامه و پنیر خامه ای مشخص اند . ماست هم یک کیلویی بود )
ماست خامه ای 2 الی 3 لیوان ( و یا کمی بیشتر .... بقول بعضی ها به میزان لازم ......؟!! )

کمی مغز وبرگ جوان و تازه کرفس ( ریز و ساطوری )
چند برگ کالباس با برش نازک
جعفری ساطوری کمی
گردو یک لیوان خردشده
کمی کالباس خردشده
یک الی دوبسته نان تست تازه و نرم ( 12 حلقه )

( بسته به ذائقه خود میتوانید از مواد دیگری نظیر تخم مزغ آب پز رنده شده و زیتون بی هسته و خردشده و فلفل های رنگی دلمه ای ریز خرد شده و یا سوسیس حلقه شده و گوجه تزیینی و یا گوجه فرنگی سفت و نگینی خرد شده ............. استفاده کنید . )

طرز تهیه :
دورنانهای تست را بیرید و کنار بگذارید . بعد آنها را روی سینی ( که داخل یخچال جا بگیرد ) قرار دهید و کنار هم بچینید . ( اردوور را باید بعد از تهیه در یخچال قرار داد تا خودش را بگیرد و شل نشود )

این نان های تست بزرگ و از نوع " نان آوران " بودند و 2 ردیف 2 تایی چیدم . و با برش هرکدام به 4 تا تکه - 16 لقمه ناپلئونی شد . برشها رو میتونین به دلخواه اندازه بزنید .......ولی برش خیلی درشت تر قشنگ نیست و خیلی ریزتر له میشه .........

کمی از سه مخلوط اولی ( ماست خامه ای و خامه و پنیر خامه ای ) را هم بزنید و روی این نانها بمالید تا کاملا رویش را بپوشاند ( پر و پیمان باشد . این مایه جذب نانها خواهد شد تا نان ها نرم شوند . )

حالا این مخلوط رو با مغر کرفس و گردو های خرد شده مخلوط کنید .

بعد یک لایه دیگر نان تست بذارید روی آنها و از مایه مخلوط با گردو روش بمالید و حالا دوباره یک لایه کالباس کامل رویش قرار بدین تا سطح نان رو پر کنه . و از مایه رویش بمالید . مجددا یک لایه ضخیم مایه مخلوط با گردو رویش بمالید . بعد از جعفری و برگهای کرفس و گردو و کالباس خرد شده رویش بپاشید .

در حین کار اگر مخلوط ماست و خامه کم آمد به اون اضافه کنید . ( راستش من کاملا اندازه نگرفتم و این دستور رو یکی از دوستان بدون هیچگونه اندازه کاملی بهم داد و این دفعه اول بود که تهیه میکردم ولی خوشمزه و شیک شد )

حالا از مواد ماست و خامه دورتا دور اردوور را بپوشانید تا شبیه به شیرینی ناپلئونی خامه ای بشه . و بعد رویش را با یک نایلون بزرگ طوری بپوشانید تا نایلون روی اونو خراب نکنه و اونو بذارید در یخچال تا چند ساعت که خودش رو بگیره و شل نشه . این نایلون رطوبت لازم رو فراهم خواهد کرد تا سطح مواد خشک نشه و مغر نان ها هم نرم بشن .

سپس اون رو برش بزنید . و مجددا در یخچال بذارید . هنگام سرو با دقت در ظرفی مناسب قرار دهید .

این اردوور را در میهمانی ها به همراه اردوور های دیگر میتوان سرو کرد . چون در تهیه اون نان بکار رفته دیگر نیازی به ناان نیست . و غذای کاملی هم به شمار میره .

البته جای کار زیاد داره . مواد مخلوطش : که تقریبا همینه و نمک هم نمی خواد چون پنیر خامه ای خودش نمک داره . میشه از رنگهای خوراکی و مجاز ( آب اسفناج و آب کلم بنفش و لبو و ...... زعفرون و .......) برای رنگین کردن ماست استفاده کرد و ناپلئونی های رنگی تهیه کرد .

برای مواد داخلش :
اگه مطمین باشین که همه میهمونا تون پیازچه رو دوست دارن میتونین از ساقه های سفید پیازچه خرد کنید و تو مایه ماست و پنیر و خامه اش قاطی کنید و ازساقه های سبزش برای تزیین روش بپاشید و یا از تربچه های گلی رنده درشت میشه برای تزیین روش یا مخلوط داخلش استفاده کرد .

اگه کرفس دوست ندارید میتونید حذف کنید .
میشه ورقه میانی کالباس رو حذف کرد و بجاش یک لایه کامل گردو خرد شده ریخت همین طورازدیگر سبزیجات خوردنی مثل : ترخون و ریحون و نعنا و شوید و تره و .........؟؟؟.

بجای سبزی میشه از خلال سبز پسته برای تزیین روش استفاده کرد .( برای اونایی که سبزی دوست ندارن )
میشه برای اینکه چند نوع رنگی تهیه کنیم روی یکی رو با هویج یا لبوی رنده شده تزیین و بپوشانیم . میشه از انگورو گیلاس و آلبالو ( بدون هسته ) برای تزیین استفاده کرد .

میشه اونایی که خیلی با چربی موافق نیستن از ماست معمولی و پنیر معمولی استفاده کنن و خامه رو حذف کنن . ولی دیگه به ما و به مزه اش ایراد نگیرن ها ....!! )

خلاصه جای کار زیاد داره و به حوصله و خلاقیت فرد بستگی داره . مزه اش رو هم تقریبا هر کی خورده - پسندیده ...... مم مم ممم مم

فقط با چای شیرین نمیشه خوردش !!!! ( البته شاید هم بشه ..؟؟؟؟!!!! اگه به جای ماست - پنیر لیقوان داشته باشه ..........؟؟؟؟ )
نوش جان



راستی .......

میتونین داخل مواد ماستی اون - گوشت ریش ریش شده مرغ ( یا کالباس ) هم اضافه کنید . و اونو شبیه به الویه یا سالاد روس تهیه کنید و لی اونوقت بجای ماست و پنیر از کمی سس خردل و مایونز یا سس فرانسوی استفاده کنید .
اونوقت دیگه اسمشو بذارین ناپلئونی الویه ..........!!!!!!!!!


ضمنا .......

شما هم اگه برای تزیین یا تهیه متفاوت این اردوور - چیزی به ذهنتون خطور میکنه حتما پیشنهاد بدین .....؟؟

اما نگین که باقالی پلو و زرشک پلو و قیمه نثار رو روی نون تست بمالیم – ها ....... !!!!!!!!!!!!!

وای شبنم جون دستت درد نکنه عالی بود حتما می رم درستش می کنم. خیلی هم خوب توضیح داده بودی مرسی

سلام شبنم جان ممنون
واقعا غذایه جالب و شیکی فکر کنم کمتر کسی هم دیده باشه ، میشه باهاش کلی کلاس گذاشت.

ممممممممممممم شبنم جون دست گلت درد نكنه عجب چيزيه هم خيلي خوشمزه هم خيلي جديد و شيك و خاص واقعاً آقاي همسر و بچه ها بايد به چنين خانم و مادر كدبانويي افتخاركنند خيلي عالي بود مرسي عزيزم

سلام دوستان عزیز

خوشحالم که براتون این دستور تازه و جالب بوده ........ و از ابراز لطف و محبت همه تون هم ممنونم و شرمنده

دیروز نیسماعت تمام مشغول نوشتن پستی شدم که اینجا بذارم ولی پس از نوشتن ارسال که نشد هیچ همه اش هم پاک شد و !!!!!!! موندم که چرا بازم یادم رفت کپی بگیرم بعد ارسال کنم !!!

به هرحال می خواستم این نکته رو یاد آوری کنم که :
این نوع اردوور ها چون پایه شون نونه - شما دیگه نیازی به سرو نون ندارین . مثلا این اردوور رو همراه با اون کوکو های که مایه شو داخل حلقه بریده شده نون باگت میریزین ( کوکو سبزی - کوکو سیب زمینی - و کوکو سوسیس : تخم مرغ و فلفل سبز دلمه ای پیاز و سوسیس که شبیه به پیتزا میشه . و یا هر مایه ای که دوست دارین داخل حلقه ها بریزین ) و یا توپک های نون و پنیر و سبزیجات و .... که داخل کپسول های کاغذی سرو میشه ( انشاالله وقتی درست کردم تصویرشو براتون میذارم ) مانند حلوایی که داخل کپسول می ذارن .

و یا تکه های فیله مرغ و سوسیس به صورت انگشتی که با استفاده از خلال های کوچیک داخل سینی سرو میشه یا انواع دیگری که دوست دارن درست کنین . و تو میهمونیهایی که بعنوان عصرونه سرو میشه می تونین سینی رو دور بگردونین . چون فرصت و مهلت لقمه گرفتن نیست به نظرم تهیه اینها برای پذیرایی راحت تره .

و بقول دوست گلمون میشه باهاش کلاس گذاشت .! ......... قپی اومد .!......... هرکاری می خواهین بکنین .... اصلا کی به کیه ..؟؟!!!



نوش جونتون

shabnam joon daste golet dard nakone.vaghean ali hastesh.faghat ye zahmati dashtam ine ke akse in ghazahaye shik o ba kelas ( ) ro bi zahmat baraye ma ham bezar ta ma ham bebinim o yad begirim.mamnoon khanoomi (makhsosan kokoye sabzie dakhele none baget).bazam mamnoon

سلام شبنم عزیز
مرسی برای این دستور جالبی که گذاشتی. واقعا شیک و جالب و جدید بود. دستت درد نکنه حتما تهیه ش میکنم.

من درستش کردم ولی هنوز نخوردمش

کرفس نداشتم

آفرین نیما! از همه مون زرنگتر بودی ها!!! حالا بخور و برامون تعریف کن!

سلام دوستان

یه خیار رو از درازا بصورت خیلی نازک ببرین( می تونین از رنده های مخصوص استفاده کنین ) اگه دیدین نوارها کمی کلفت شده و انعطاف نداره و شکننده شده می تونین چند ثانیه بندازینش تو اب جوش بعد که خنک شد 2 تا از نوارهای خیار رو بصورت بعلاوه رو هم بذارین بعد یه کم ازمایه پنیری که شبنم جون توضیح داده توش بذارین اول با لایه زیری رو پنیر رو بپوشونین بعد لایه رویی .یه خلال دندون توش بزنین بعد هم با سلیقه خودتون برای ادامه خلال از زیتون بی هسته - گوجه - تربچه و .... استفاده کنین


شاد باشید






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7642]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن