واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: بي عشق خميني نتوان عاشق مهدي شد(2)
انتظار يعني آماده ايم
ابراهيم حاجي محمدزاده
در ميان شعارهاي انقلاب اسلامي كه همه برخاسته از عشق شورانگيز به خدا و عطش انتظار است.هيچ شعاري را روز به روز بالنده تر و تعهدآفرين تر از شعار «اي لشكر صاحب زمان آماده باش آماده باش» نمي شناسم. تفسير دل انگيز اين شعار سراسر تعهد را تنها مي توان در تعبير آرماني سرسلسله عارفان مبارزه جو در عصر غيبت امام خميني روحي له الفداه يافت.
«... بايد تا آخر اين مطلب باشد، بايد هيچ درش سستي نشود تا وقتي كه ان شاءالله علم را به دست صاحب علم بدهند... زندگي سيدالشهدا، زندگي حضرت صاحب-سلام الله عليه- زندگي همه انبياي عالم، همه انبياء از اول، از آدم تا حالا همه شان اين معنا بوده است كه در مقابل جور، حكومت عدل را مي خواستند درست كنند... وظيفه اين است كه ما بايد همه چيز خودمان را در راه اسلام فدا كنيم، چنانچه اولياي ما اين كار را كردند...» (1)
امام(ره) در قبل و بعد از پيروزي انقلاب مصمم بودند تا پرده هاي جهلي كه بازي خوردگان و ساده لوحان مجري سياست هاي استعماري، حتي با استفاده نامشروع از نام مبارك حضرت حجت و انتظار، مردم را به بي دردي و تسليم پذيري سوق مي دهند بدرند:
«... يك دسته اي مي گفتند كه خوب، بايد عالم پر از معصيت بشود تا حضرت بيايد، ما بايد نهي از منكر نكنيم، امر به معروف هم نكنيم تا مردم هر كاري مي خواهند بكنند، گناه زياد بشود كه فرج نزديك بشود. يك دسته اي از اين بالاتر بودند. مي گفتند: بايد دامن زد به گناه ها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنيا پر از جور و ظلم بشود و حضرت- سلام الله عليه- تشريف بياورند. اين هم يك دسته اي بودند كه البته در بين اين دسته، منحرفهايي هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرفهايي هم بودند كه براي مقاصدي به اين دامن مي زدند.
يك دسته ديگري بودند كه مي گفتند كه هر حكومتي كه در زمان غيبت محقق بشود، اين حكومت باطل است و برخلاف اسلام. آنها مغرور بودند. آنهايي كه بازيگر نبودند مغرور بودند به بعضي رواياتي كه وارد شده است بر اين امر كه هر علمي بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خيال كرده بودند كه نه هر حكومتي باشد، در صورتي كه آن روايات اشاره دارد كه هر كس با علم مهدي به عنوان مهدويت بلند كند باطل است. حالا ما فرض مي كنيم كه يك همچو رواياتي باشد، آيا معنايش اين نيست كه تكليفمان ديگر ساقط است؟ يعني خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نيست اين معنا كه ما ديگر معصيت بكنيم تا پيغمبر بيايد، تا حضرت صاحب بيايد؟ حضرت صاحب كه تشريف مي آورند براي چي مي آيند؟ براي اينكه گسترش بدهند عدالت را، براي اينكه حكومت را تقويت كنند. براي اينكه فساد را از بين ببرند. ما برخلاف آيات شريفه قرآن دست از نهي از منكر برداريم، دست از امر به معروف برداريم و توسعه بدهيم گناهان را براي اينكه حضرت بيايند؟ حضرت بيايند چه مي كنند؟ حضرت مي آيند، مي خواهند همين كارها را بكنند. الان ديگر ما هيچ تكليفي نداريم؟ ديگر بشر تكليفي ندارد، بلكه تكليفش اين است كه دعوت كند مردم را به فساد؟ برحسب راي اين جمعيت بعضي شان بازيگرند و بعضي شان نادان...» (2)
با توجه به تاريخ رهنمودهاي فوق (1367.1.14، دو ماه قبل از رحلت امام) و اصرار و تاكيد مداوم امام در ماههاي آخر عمر خويش به رودررويي هميشگي انقلاب متعهد به اسلام ناب محمدي با يكي از اركان اصلي مثلث شوم اسلام آمريكايي (زر، زور، تزوير) مي فرمايند:
«... عده اي با ژست تقدس مآبي چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب و نظام مي زنند كه گويي وظيفه اي غير از اين ندارند. خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزه هاي علميه كم نيست طلاب عزيز لحظه اي از فكر اين مارهاي خوش خط و خال كوتاهي نكنند. اينها مروج اسلام آمريكايي اند و دشمن رسول الله... خون دلي كه پدر پيرتان از اين دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختي هاي ديگران نخورده است...»(3)
و در مقابل بي دردي و دنياطلبي كساني كه گريز از جبهه جهاد و مبارزه را ذيل عنوان نام مبارك حضرت ولي عصر- ارواح العالمين له الفداه تبليغ مي كردند مي فرمايند:
«... من نمي گويم به ما خسارت وارد نشد، اما ارزش دارد كه انسان ارزش انساني خودش را، ارزش اسلام را حفظ بكند ولو اينكه شهيد هم مي داد. البته پيغمبر هم شهيد داد، انبياء هم همينطور، سيره انبياء بر اين معنا بوده است، سيره بزرگان بر اين معنا بوده است كه معارضه مي كردند با طاغوت ولو اينكه كشته بدهند. ارزش دارد كه انسان در مقابل ظلم بايستد. در مقابل ظالم بايستد و مشتش را گره كند و توي دهنش بزند و نگذارد كه اين قدر ظلم زياد بشود. اين ارزش دارد، ما تكليف داريم آقا! اين طور نيست كه حالا كه ما منتظر امام زمان- سلام الله عليه- هستيم پس ديگر بنشينيم توي خانه هايمان، تسبيح را دست بگيريم و بگوييم «عجل علي فرجه» عجل با كار شما بايد تعجيل بشود، شما بايد زمينه را فراهم كنيد براي آمدن او. و فراهم كردن اينكه مسلمين را با هم مجتمع كنيد. همه با هم بشويد ان شاءالله ظهور مي كند ايشان...»(4)
منادي برحق انقلاب اسلامي در عصر غيبت با تحمل سختي هاي ناگفته يك عمر مبارزه طولاني عليه كفر و شرك جهاني و مزدوران منادي اسلام آمريكايي، پيروزي انقلاب اسلامي را تنها آماده باش حزب الله براي سازماندهي مبارزه جهاني براي برطرف شدن موانع فرج مي دانند و اين رسالت را در كنگره جهاني حج به گوش تمامي منتظران عدالت و قسط مي رسانند:
«... حديث انقلاب و لطف خدا را به آنان بازگو نماييد و از جانب من و همه ملت ايران به همه مسلمانان اطمينان بدهيد كه جمهوري اسلامي ايران پشتيبان شما و حامي مبارزات و برنامه هاي اسلامي شما است و در هر سنگري عليه متجاوزان در كنار شما ايستاده است و از حقوق گذشته امروز و آينده شما ان شاءالله دفاع خواهد كرد و به آنان بگوييد كه اقتدار و اعتبار جمهوري اسلامي ايران متعلق به همه ملت هاي اسلامي است و دفاع از ملت قهرمان و دلاور ايران در حقيقت دفاع از همه ملت هاي تحت ستم است و ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در كشورهاي اسلامي قطع مي كنيم و با صدور انقلابمان كه در حقيقت صدور اسلام راستين و بيان احكام محمدي- صلي الله عليه وآله- است به سيطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه مي دهيم و به ياري خدا راه را براي ظهور منجي مصلح كل و امامت مطلق حق امام زمان- ارواحنا فداه- هموار مي كنيم...» (5)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1) صحيفه امام ج21 ص4
2) صحيفه امام ج21 ص14
3) صحيفه امام ج21 ص278
4) صحيفه امام ج18ص 269
5) صحيفه امام ج20 ص345
پنجشنبه 24 مرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: کيهان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]