تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816936951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - شيرهاي مجلس پايين كشيده شدند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: جامعه - شيرهاي مجلس پايين كشيده شدند


جامعه - شيرهاي مجلس پايين كشيده شدند

گروه اجتماعي: دستاني نامرئي شيرهاي شمشير به دست سردر مجلس شوراي ملي را در ميدان بهارستان پايين كشيده‌اند. پنج‌شنبه هفته گذشته همين دستان نامرئي، شيرهاي برنزي‌ را بالاي سردر برده بودند. نه اعضاي هيات‌رئيسه و نه اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس نمي‌دانند چه كساني شيرها را بالا و پس از چهار روز دوباره پايين كشيده‌اند.

شيرهاي برنزي و شمشير به دست سردر شوراي ملي، همزمان با افتتاح مجلس در دوران مشروطه ساخته شده‌اند زير دست هر يكي از اين شيرها يك كره وجود دارد و در دست راست آنها يك شمشير. پشت هر شير هم يك خورشيد نصب شده است و كاملا مي‌توان گفت اين شيرها نمادي از ايران باستان (خورشيدها) و ايران شيعي (شير كه نمادي از اسدالله است) بودند.
اما شيرها با اين استدلال كه نمادي از رژيم شاهنشاهي هستند از سردر مجلس پايين كشيده شدند. با آتش‌سوزي در انبار و صحن مجلس شوراي ملي، شيرهاي سردر از انبار مجلس به پشت سردر مجلس و در انظار عابران قرار داده شد. اما از سال گذشته، دوباره نماينده زردشتيان با نطق پيش از دستور خود در خردادماه 86 بحث شيرها را زنده كرد. كورش نيك‌نام، نماينده وقت زردشتيان در مجلس هفتم، خطاب به نمايندگان گفت: «سرنشين فرزانه مجلس شوراي اسلامي، آقاي حدادعادل دستور دهند تا پيكر زيباي شير بالاي ستون‌هاي ورودي مجلس قديم در ميدان بهارستان را كه نماد پيروزي، شجاعت و غرور است، دوباره بر جاي خود قرار دهند.»
حدادعادل همان موقع در پاسخ گفت: «قرار شد رسانه‌ها در اين خصوص كمك كنند و نظرسنجي انجام دهند كه آيا بالا رفتن شيرها بر سردر مجلس از نظر افكار عمومي جامعه نوعي احياي شعار سال‌هاي قبل از انقلاب محسوب نمي‌شود. اگر اين تلقي ايجاد نشود ما نيز مشكلي نداريم. مسئله مهم اين است كه بدانيم مردم چه تلقي‌اي دارند.» روزنامه توقيف‌شده هم‌ميهن در همان روزها چند صفحه درباره شيرها مطلب نوشت و در اين گزارش‌ها مشخص شد كه اغلب مردم و رهگذران با نصب شيرها موافقند يا اين مقوله برايشان اهميتي ندارد، اما موضوع شيرها به فراموشي سپرده شد. بيش از يك‌سال بعد، در پنج‌شنبه هفته گذشته ناگهان شيرها بالاي سردر مجلس رفتند. ميرتاج‌الديني و كوهكن كه اعضاي هيات‌مديره مجلس هستند به كارگزاران گفته‌اند كه موضوع شيرها اصلا در جلسات هيات‌رئيسه مطرح نشده است. آرين‌منش عضو كميسيون فرهنگي مجلس نيز به كارگزاران گفت كه بحث نصب شيرها يا برداشتن دوباره شيرها در جلسات كميسيون طرح نشده است. ميرتاج‌الديني مي‌گويد: «نظر شخصي من اين است كه نصب شيرها بدون خورشيد كه نمادي از شاهنشاهي است مشكلي ندارد.» اما كوهكن سخنگوي هيات‌رئيسه مجلس مي‌گويد: «طرح اين مسئله در حد هيات‌رئيسه مجلس نيست. اين موضوع مي‌تواند مصوبه جلسه كارپردازي مجلس باشد كه خبر دارم چنين مسئله‌اي در جلسه كارپردازي هم طرح نشده است.» او نظر شخصي خودش را نيز مي‌گويد: «با توجه به درجه‌بندي كردن مسائل، اهميت موضوع نه در حد نمايندگان مجلس است و نه در حد شما كه خبرنگار هستيد.»
هيچ‌چيز درباره شيرها و مشخصا درباره علت اينكه چرا پنج‌شنبه روي سردر رفتند و سه‌شنبه دوباره پايين كشيده شدند، معلوم نيست و حتي مدير مرمت مجلس هم در گفت‌وگو با روزنامه «سرمايه» دليل را نمي‌داند. تنها مي‌توان از لابه‌لاي جمله‌اي كه كوهكن، عضو هيات‌رئيسه به كارگزاران گفت، به وجود مخالفت‌هايي در مجلس در اين باره پي برد: «به هر حال كاري انجام مي‌شود و مخالفاني پيدا مي‌كند و باز در آن كار تجديدنظر مي‌شود.»
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن