تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805420487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در ديدار نمايندگان فرهنگي ايران در خارج از كشور: بايد گفتمان « ايران و عرب » را راه بيندازيم


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: متكي در ديدار نمايندگان فرهنگي ايران در خارج از كشور: بايد گفتمان « ايران و عرب » را راه بيندازيم
وزير امور خارجه اظهار كرد: شالوده مناسبات بين المللي ايران بر مناسبات فرهنگي است.

به گزارش ايسنا، منوچهر متكي در ديدار با نمايندگان فرهنگي كشورمان در خارج از كشور، ضمن تأكيد بر حمايت از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي بيان كرد: شالوده مناسبات بين المللي جمهوري اسلامي ايران بر مناسبات فرهنگي است.
وي با اشاره به اين كه ارزيابي و توقف به عملكرد گذشتگان اغتنام فرصت نيست، گفت: بخشي از فعاليتهاي ما به علت عدم تناسب با فضاي جهاني از بين مي رود.
وزير امور خارجه افزود: در خصوص اقداماتي كه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي صورت گرفته است، وزارت امور خارجه تكليف خود مي داند كه در كنار سازمان به عملياتي شدن آن كمك كند.متكي، شرايط فعلي در منطقه را بسيار مناسب توصيف و بيان كرد: در شرايط امروز، منطقه و خيلي جاهاي ديگر، فرصت بسيار خوبي براي ابلاغ پيام جمهوري اسلامي ايجاد شده است.
وي خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) در پيامهاي خود به اسلام در عرصه بين الملل، توجه و همچنين بر توجه به مستضعفين جهان و محرومان عالم تأكيد داشتند.
وزير امور خارجه در ادامه، بر ضرورت ايجاد اتحاديه آسيايي تأكيد كرد و افزود: در حوزه آسيا، ما به يك همگرايي و وجود يك اتحاديه آسيايي نياز داريم تا به هم افزايي ظرفيتها بينجامد. آسيا تكيه گاه جدي براي كشور ماست.
وي تصريح كرد: در اروپا، مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگاني فرمودند كه ما بايد گفتمان غالب را با اروپا تغيير دهيم و آن قالب ليبرال دموكراسي است و ما با استفاده از رفتار خود اروپاييان مي توانيم نوع گفتارمان را تغيير دهيم.
متكي گفت: از آفريقا هيچ گاه از منابع سرشار به ويژه از مردم خوب آن سخني به ميان نيامده است.
وزير خارجه خاطرنشان كرد: در سال 2009 قرار است اجلاس سران ايران و آفريقا را در اين قاره برگزار كنيم. رويكرد جديد كار با قاره آفريقا، فرصتهاي بسيار و اعتماد فراواني براي ما به دنبال دارد. ما در تعاملات مان سعي كرده ايم حرفهايمان را با كشورهاي ديگر به صورت شفاف در ميان بگذاريم.
وي افزود: در حوزه كشورهاي عربي، بناي ما بر ايجاد نزديكي است و در اين راستا ، ما بحثي در اتحاديه عرب مطرح كرديم كه بايد گفتمان ايران و عرب را راه بيندازيم.

گفتگوي متكي با روزنامه تركيه اي
وزير خارجه كشورمان در گفتگو با يك روزنامه چاپ تركيه اعلام كرد: اردوغان ايران را خوب مي شناسد، شفافيت و صراحت كشور ما را مي داند و از اين كه ايران يك كشور صلح دوست است، اطلاع دارد.
به گزارش ايسنا، منوچهر متكي، وزير خارجه كشورمان در گفتگو با روزنامه «صباح» چاپ تركيه، درباره دليل سفر رئيس جمهور كشورمان به استانبول گفت: از آنجا كه رئيس جمهور ابتدا به چين و تاجيكستان خواهد رفت و عبدا... گل، رئيس جمهور تركيه در آن زمان در استانبول است، به همين دليل مقامات هر دو طرف براي ديدار و مذاكره، استانبول را انتخاب كردند.
وي با بيان اين كه خواهان گسترش روابط با تركيه هستيم، گفت: بهبود روابط سياسي و اقتصادي، زمينه را براي بهبود همكاري امنيتي فراهم مي كند.وزير خارجه كشورمان ادامه داد: چون ديدگاه هر دو طرف همسايه نسبت به ترور و تروريسم يكسان است، به همين دليل راه را براي همكاريهاي امنيتي آسان تر مي كند.وي در خصوص رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه گفت: اردوغان در همه جا از اعتقادات خود دفاع و از حق ايران حمايت مي كند.
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن