تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806764150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكميلي - دستور بوش به وزارت دفاع آمريكا براي كمك به گرجستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تكميلي - دستور بوش به وزارت دفاع آمريكا براي كمك به گرجستان
نيويورك - جرج بوش رييس جمهوري آمريكا روز چهارشنبه در يك نطق تلويزيوني به وزير دفاع اين كشور دستور داد تا ارتش آمريكا را براي آنچه كه او كمكهاي انساندوستانه به گرجستان عنوان كرد، آماده كند.

بوش تصريح كرد:به رابرت گيتس وزير دفاع دستور داده ام تا توسط هواپيماها و نيروهاي دريايي آمريكا كمكهاي انساندوستانه براي مردم گرجستان فراهم كند.

وي كاندوليزا رايس وزير خارجه اين كشور را نيز براي گفت و گو با نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه راهي پاريس كرد.

رييس جمهوري آمريكا گفت : رايس پس از ديدار با ساركوزي راهي گرجستان مي‌شود.

بوش در ادامه افزود: با گروه امنيت ملي خود بحران گرجستان را بحث كردم ، با ساكاشويلي رئيس جمهور گرجستان و ساركوزي رئيس جمهور فرانسه هم امروز صبح گفت و گو كردم .

وي گفت :آمريكا قويا از تلاشهاي فرانسه به عنوان رئيس اتحاديه اروپا حمايت مي‌كند تا براي پايان اين درگيري به توافقنامه‌اي دست يابند.

رييس جمهوري آمريكا افزود: واشنگتن در كنار دولت گرجستان كه بصورت دمكراتيك انتخاب شده ايستاده است و ما بر احترام به تماميت ارضي و استقلال گرجستان مصر هستيم .

بوش گفت :روسيه اعلام كرده كه قصد تغيير دولت گرجستان را ندارد و آمريكا و جهان از مسكو انتظار دارد تا به تعهدش عمل كند.

وي افزود: روسيه همچنين اعلام كرده كه عمليات نظامي را متوقف كرده و با آتش بس موقت توافق كرده است اما متاسفانه گزارشاتي درباره اقدامات روسيه بدست آمده كه با اين اظهارات سازگار نيست .

رييس جمهوري آمريكا گفت :ما نگران گزارش‌هايي هستيم كه نشان مي‌دهد واحدهاي روسيه قسمتهايي از شرق شهر گوري را گرفته كه به آنها اجازه مي دهد بزرگراه شرق به غرب را مسدود كنند و كشور را جدا و تفليس پايتخت اين كشور را تهديد كنند.

بوش افزود:ما نگران گزارش‌هايي هستيم كه نشان مي‌دهد نيروهاي روسيه وارد شهر پوتي شده و خودروهاي زرهي روسيه دسترسي به بندر را مسدود كرده و روسيه كشتيهاي گرجستان را منفجر مي‌كند.

وي گفت : ما همچنين نگران گزارش‌هايي هستيم كه نشان مي‌دهد شهروندان گرجستان از نژادهاي مختلف محافظت نشده‌اند و تمامي نيروها شامل نيروهاي روسي وظيفه دارند تا غيرنظاميان بيگناه از حملات مصون بمانند.

رييس جمهوري آمريكا افزود:با اين نگرانيها يك سري تدابير را دستور داده ام تا همبستگي ما با مردم گرجستان را نشان دهيم و راه حل صلح آميز براي اين درگيري ايجاد كنيم .

بوش گفت :به كاندوليزا رايس وزير خارجه دستور داده ام تا به فرانسه سفر كند و با ساركوزي رئيس جمهور فرانسه ملاقات كند. سپس او به تفليس سفر مي‌كند تا شخصا حمايت آمريكا را به دولت منتخب گرجستان اعلام كند.

وي افزود: رايس در اين سفر تلاشهاي ما براي جهاني آزاد و دفاع از گرجستان آزاد را ادامه خواهد داد و همچنين به رابرت گيتس وزير دفاع دستور داده ام تا ماموريت انساندوستانه براي مردم گرجستان را توسط ارتش آمريكا آغاز كند و اين ماموريت شديد و ادامه دار خواهد بود.

رييس جمهوري آمريكا گفت :يك هواپيماي سي ‪ ۱۷‬با محموله‌هاي
انساندوستانه در راه است و ما ظرف روزهاي آينده از هواپيماهاي آمريكايي و نيروي دريايي استفاده مي‌كنيم تا كمكهاي انساندوستانه و پزشكي فراهم كنيم .

بوش افزود:از روسيه انتظار داريم تا به تعهدش براي اجازه ورود كمكهاي انساندوستانه عمل كند. انتظار داريم روسيه مطمئن شود كه تمامي راههاي ارتباطي و حمل و نقل شامل دريايي ، هوايي ، زميني براي حمل كمكهاي انساندوستانه و عبور و مرور غيرنظاميان باز باشد.

وي گفت :از روسيه انتظار داريم تا به تعهدش براي توقف تمامي فعاليتهاي نظامي در گرجستان عمل كند و انتظار داريم تمامي نيروهاي روسي كه وارد گرجستان شده‌اند از اين كشور خارج شوند.

تصريح مي‌كنم كه اقدام ادامه دار روسيه سوالات جدي درباره مقاصد روسيه در گرجستان و منطقه ايجاد مي‌كند.

ظرف سالهاي اخير روسيه خواهان پيوستن به ساختار ديپلماتيك ، سياسي ، اقتصادي و امنيتي قرن بيست و يكم شده است و آمريكا به اين تلاشهاي كمك كرده است . روسيه اين اهداف را با اقداماتش در گرجستان به مخاطره انداخته كه با اصول اين موسسات ناسازگار است .

رييس جمهوري آمريكا افزود:روسيه براي تعمير خسارات و روابطش با آمريكا، اروپا و ساير كشورها و حفظ موقعيتش در جهان بايد به قولش عمل كند و اين بحران را پايان دهد.

روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز روز سه شنبه در گزارشي نوشته بود كه ميخائيل ساكاشويلي رييس جمهوري گرجستان بايد جاه طلبي‌هاي خود براي به دست آوردن كنترل مجدد بر آبخازيا و اوستياي جنوبي را كنار بگذارد زيرا بخاطر اين محاسبه نادرست ، ارتش او تار و مار و كشورش ويران شد.

نيويورك تايمز افزوده بود در اين چارچوب ، ساكاشويلي در اين بازي خطرناكي كه به جنگي مرگبار در منطقه قفقاز تبديل شده ،بي تقصير نيست .

اين روزنامه تصريح دارد: ساكاشويلي هنگامي كه ارتش خود را هفته گذشته به منطقه تحت محاصره اوستياي جنوبي فرستاد به صورتي احمقانه و تاسف بار به روس‌ها بهانه داد يا از آن احمقانه تر اينكه در دام مسكو افتاد.

به نوشته اين روزنامه ، دولت بوش هم در حالي كه كرملين همسايگان و مردم كشور خود را مورد تهديد قرار داده ، به صورت متناوب ساكاشويلي را براي اين كار تشويق كرده است .

درگيريها در گرجستان از شانزدهم مردادماه آغاز و همچنان ادامه دارد.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن