تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797044946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اخبار كوتاه اقتصادي
لزوم ارائه خدمات بانكي به عموم مردم در 26 مرداد
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران بر لزوم استمرار و تداوم خدمات دولتي به عموم مردم از جمله خدمات بانكي در 26 مردادماه جاري تاكيد كرد. به گزارش روابط عمومي بانك مركزي رئيس كل بانك مركزي در نامه اي به مديران عامل بانكهاي دولتي و خصوصي با اشاره به تصميم هيئت وزيران در خصوص مجوز استفاده كاركنان دولت از مرخصي استحقاقي براي روز شنبه 26 مردادماه سال جاري نوشت : با توجه به اينكه اين روز تعطيل رسمي نيست و با عنايت به لزوم استمرار و تداوم خدمات دولتي به عموم مردم از جمله خدمات بانكي مقتضي است مديران عامل بانكها تدابيري اتخاذ كنند تا ضمن برخورداري كاركنان بانك از اين مجوز شعب بانكها در اين روز تعطيل نشده و خدمات بانكي در سطح شعب و ادارات اعتباري و خدماتي بانكها از جمله پول رساني بويژه در دستگاههاي خودپرداز دچار نقصان نشود.
درخواست تركيه براي افزايش واردات گاز از ايران
مقامات كشور تركيه خواستار افزايش ميزان واردات گاز طبيعي از ايران شدند. به گزارش سايت خبري برنا به نقل از خبرگزاري « رويترز » كشمكش هاي نظامي در گرجستان و آسيب هاي وارده در پي اين تنش ها به خط لوله انتقال گاز باكو ـ تفليس ـ جيهان واردات گاز را از آذربايجان به تركيه به شدت مختل كرده است . از اين رو مقامات تركيه در تلاشند به منظور رويارويي با تقاضاي داخلي مصرف گاز و جبران اختلال ايجاد شده در روند صادرات گاز آذربايجان ميزان واردات گاز از ايران را افزايش دهند. طبق گفته مقامات شركت انرژي « بوتاس » تركيه گرچه شركت « بيريتيش پتروليوم » هم اكنون روند صادرات گاز اين خط لوله را متوقف كرده است ; اما گاز موجود در اين خط لوله براي تامين گاز بازار داخلي تركيه به مدت يك هفته كفايت مي كند اما پس از يك هفته تركيه بايد براي تامين گازداخلي به ايران متوسل شود.
تمامي كالاها داراي برچست قيمت مي شوند
مدير نظارت و بازرسي شوراي اصناف كشور گفت : تمامي كالاها تا پايان امسال اتيكت گذاري مي شوند تا جلوي تخلفات گرفته شود. رضا كرمي افزود : تا پايان سال جاري هيچ كالايي بدون داشتن اتيكت قيمت عرضه نخواهد شد. وي افزود : بدين منظور درنظر است كه قيمت اصلي كالاها توسط مراجع معتبر قيمت گذاري تعيين و بر روي كالاها درج شود تا جلوي انواع گران فروشي گرفته شود. مدير نظارت و بازرسي شوراي اصناف كشور با تاكيد بر اينكه مردم بايد بيشتر در جريان حق و حقوق خود قرار بگيرند افزود : از نيمه دوم سال جاري به وسيله خبرگزاري ها روزنامه ها و صدا وسيما مردم بيش از پيش در جريان حقوق خود قرار مي گيرند و آموزش هاي لازم در اين زمينه ارائه مي شود.
واگذاري 143 شركت سازمان گسترش و نوسازي صنايع
رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت : از بين 273 شركت زيرمجموعه سازمان گسترش تاكنون 143 شركت به طور مستقيم و غيرمستقيم به ارزش 2 هزار ميليارد تومان واگذار شده است . به گزارش واحد مركزي خبر قلعه باني تصريح كرد : طبق اين قانون سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران مجاز است در مناطق كمتر توسعه يافته و يا در زمينه فناوري هاي نوين و صنايع پرخطر تا سقف 49 درصد سهم با بخش هاي غيردولتي به طور مشترك سرمايه گذاري كند . معاون وزير صنايع و معادن افزود : در اين موارد نيز سهام دولتي بايد حداكثر تا 3 سال پس از بهره برداري به بخش غيردولتي واگذار شود . قلعه باني با اشاره به مزيت قانون سياستهاي اجراي اصل 44 گفت با توجه به اطمينان بخش خصوصي به توانايي مديريت و ظرفيتهاي سازمان گسترش پيش بيني مي شود با اجراي اين قانون حجم سرمايه گذاري مشترك بخش خصوصي با سازمان بطور چشمگيري افزايش يابد.
جايگاههاي سي .ان .جي درجه بندي مي شود
مدير گازرساني شركت ملي گاز ايران از تهيه طرح درجه بندي جايگاههاي سي .ان .جي براساس معيارهاي مشخص خبر داد. مصطفي كشكولي گفت : طرح درجه بندي جايگاههاي سي .ان .جي براساس معيارهاي مشخص در دستور كار قرار دارد. كشكولي توضيح داد : براساس اين طرح جايگاههاي عرضه سي .ان .جي درجه بندي مي شود و پس از پرداخت كارمزد پايه به همه جايگاهها با توجه به درجه جايگاه كه براساس معيارهاي خاصي تعيين مي شود ميزان كارمزدها افزايش پيدا مي كند.
برگزاري نمايشگاه پاييزه در « پارك ارم » و « تهران پارس » لغو شد
رئيس مجمع امور صنفي توزيعي خدماتي تهران گفت : به دليل به توافق نرسيدن شهرداري با وزارت بازرگاني نمايشگاه هاي پاييزه امسال در مكان هاي پارك ارم و تهران پارس برگزار نمي شود. به گزارش ايسنا قاسم نوده فراهاني تاكيد كرد : شهرداري تهران به دلايل مشكلات ترافيكي با برگزاري اين نمايشگاه ها مخالفت كرده است . وي گفت : اگر شهرداري اين موضوع را زودتر منعكس مي كرد ما قادر بوديم مكان هاي ديگري را درنظر بگيريم ولي در شرايط فعلي اين كار امكان پذير نيست . او فروشگاه هاي قدس را جايگزين احتمالي اين مكان ها دانست و گفت : سعي داريم به هر ترتيبي كه شده فروش فوق العاده را براي ماه رمضان و بازگشايي مدارس انجام دهيم .
تحريم ها عليه ايران به ضرر مصرف كنندگان نفت بوده است
نماينده ايران در اوپك با اشاره به نياز مصرف كنندگان به نفت ايران گفت : تحريم ها باعث شده تا كشورهاي مصرف كننده براي تامين نياز خود مبالغ بيشتري را بپردازند. محمدعلي خطيبي كه در گفتگو با رويترز سخن مي گفت افزود : كشورهاي مصرف كننده به نفت ما نياز دارند اما اعمال تحريم عليه ايران به اين معنا است كه مصرف كنندگان بايد پول بيشتري براي تامين نياز خود بپردازند.وي تاكيد كرد : اگر ما صنعت نفت خود را توسعه دهيم به نفع مصرف كنندگان است .
فروش فوري سمند با موتور ملي از نيمه مهرماه
از 15 مهرماه خبر داد . علي اصغر سرايي نيا در گفت وگو با EF 7 مدير فروش ايران خودرو از آغاز فروش فوري سمند با موتور خبرگزاري فارس با اشاره به پيش فروش بيش از پنج هزار دستگاه سمند ال ايكس با موتور ملي گفت : قيمت اين خودرو حدود 16 ميليون و 600 هزار تومان است و در مرحله اول تمام توليدات شهريور مهر و آبان پيش بيني شده است . وي همچنين با بيان اينكه پرونده تحويل تندر 90 ايران خودرو به خريداران تا پايان مهرماه بسته خواهد شد گفت : تاكنون بيش از 22 هزار دستگاه تندر90 به خريداران تحويل داده شده است . مدير فروش ايران خودرو افزود : تعهد ايران خودرو براي تحويل تندر90 به خريداران 50 هزار دستگاه است كه از اين تعداد 14 هزار دستگاه بنا به درخواست مشتريان به خودروي ديگري تبديل شده است .
تخلف 600 هزار بشكه اي اعضاي اوپك از سهميه ها
اعضاي اوپك با توليد 32 77 ميليون بشكه اي در ماه گذشته 637 هزار بشكه در روز بيش از سهميه خود نفت توليد كردند . به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از نشريه پلاتز ميزان توليد 13 كشور عضو اوپك طي تيرماه با بيش از 300 هزار بشكه افزايش به 32 77 ميليون بشكه در روز رسيد . توليد 12 كشور عضو اوپك به استثناي عراق نيز در اين مدت با 330 هزار بشكه افزايش به 30 31 ميليون بشكه در روز رسيد . براساس اين گزارش توليد نفت اوپك به ميزان 637 هزار بشكه در روز بيشتر از سقف تعيين شده 29 673 ميليون بشكه اي اين سازمان است .
ادامه سرمايه گذاري چين و روسيه در ايران ; عامل شكست تحريمها
روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز در سرمقاله اي با اذعان به شكست آمريكا در تحريم بخش نفت و گاز ايران نوشت : روسيه و چين به سرمايه گذاري هاي ميليارد دلاري خود در ايران ادامه مي دهند. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه واشنگتن تايمز در حالي كه آمريكا بر توقف سرمايه گذاري كشورهاي خارجي در پروژه هاي انرژي ايران تاكيد كرد روسيه و چين بدون توجه به اين فشارها به سرمايه گذاري ميلياردها دلار در پروژه هاي جديد انرژي ايران ادامه مي دهند. آمريكا سال گذشته موفقيتهايي را در زمينه منصرف كردن شركتهاي اروپايي از سرمايه گذاري در پروژه هاي انرژي ايران به دست آورد و شركتهايي مثل توتال و رويال داچ شل از انجام سرمايه گذاري هاي جديد در پروژه هاي انرژي ايران خودداري كرده اند; اما اين حركت در مورد روسيه و چين مصداق ندارد و روسيه تصميم به افزايش سرمايه گذاري در پروژه هاي نفت و گاز ايران گرفته است . بين سالهاي 2000 تا 2007 ميلادي شركت گازپروم روسيه بيش از 4 ميليارد دلار در ايران سرمايه گذاري كرده است . از ابتداي امسال نيز اين شركت تلاشهاي زيادي را براي گسترش سرمايه گذاري در ايران آغاز كرده است .
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن