تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805460488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با سرمايه گذاري 12 ميليارد ريال نخستين دستگاه چاپ روتاتيو در استان اصفهان به بهره برداري رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: با سرمايه گذاري 12 ميليارد ريال نخستين دستگاه چاپ روتاتيو در استان اصفهان به بهره برداري رسيد
اصفهان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : 129 سال پس از انتشار نخستين روزنامه در استان اصفهان نخستين دستگاه چاپ روتاتيو رول روزنامه در استان اصفهان طي مراسمي با حضور استاندار اصفهان نمايندگان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مديران دستگاههاي دولتي و نشريات استان مورد بهره برداري قرار گرفت .
براي راه اندازي اين چاپخانه كه در فضايي به وسعت 3 هزار متر مربع در شهرك صنعتي جي توسط بخش خصوصي ايجاد شده است بالغ بر 12 ميليارد ريال هزينه شده است .
استاندار استان اصفهان در مراسم آغاز به كار نخستين چاپخانه رول استان اصفهان با تبريك بهره برداري اين طرح گفت : اين اتفاق حركتي ارزشمند و كار بزرگي است كه در عرصه چاپ و نشر در استان اتفاق افتاده و بستر را براي توسعه اين بخش در استان فراهم آورده است .
سيد مرتضي بختياري افزود : ضعف برخي از زيرساختهاي چاپ روزنامه در استان اين بخش را با مشكلاتي مواجه كرده است اما با بهره برداري از اين چاپخانه يكي از مشكلات عمده مقابل روي مطبوعات استان برداشته شده است .
وي اظهار داشت : هم اكنون جايگاه مطبوعات استان با جايگاه استان و شهر اصفهان فاصله زيادي دارد و همه مسئولان بايد كمك كنند تا در اين زمينه نيز اصفهان به جايگاه شايسته خود ارتقا يابد زيرا از نظر نيروي انساني وضعيت خوبي در استان وجود دارد.
بختياري تصريح كرد : در اين كه سرمايه گذار بايد بدنبال كسب سود باشد شكي نيست اما برخي فعاليت هاي توليدي و سرمايه گذاري ها علاوه بر سود داراي منافع و بركات مختلفي است كه ايجاد چاپخانه نمونه اي از اين گونه سرمايه گذاري هاست .
وي خطاب به مدير چاپخانه رسانه برتر گفت : شما در سنگر توليد قرار گرفته ايد و دولت به ويژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد از اين حركت ارزشمند حمايت كنند.

وي اضافه كرد : در عرصه توسعه رسانه ها فعاليت كمتري صورت گرفته كه بايد در اين زمينه بيش از پيش در خدمت رسانه ها باشيم .
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اسلامي استان اصفهان نيز در اين مراسم با تبريك آغاز به كار نخستين چاپخانه رول روزنامه در استان گفت : چاپخانه يكي از زير ساختهاي اساسي توسعه مطبوعات است و فقدان يك چاپخانه رول روزنامه در استان چاپ نشريات استان را با مشكل مواجه ساخته بود.
سيد عليرضا حسيني افزود : تنها دستگاه چاپ رول موجود در استان اصفهان يك دستگاه ساخت كشور هند است كه در مجموعه صدا و سيما قرار دارد و علاوه بر تكنولوژي قديمي توان پاسخگويي به نيازهاي مطبوعات استان را ندارد و به همين منظور براي رفع اين محدوديت و ايجاد چاپخانه متناسب با نياز مطبوعات استان سال گذشته مذاكراتي را با بخش خصوصي در اين زمينه آغاز كرديم .
وي اضافه كرد مذاكراتي با چند سرمايه گذار تهراني انجام شد كه به نتيجه نرسيد و بنابر اين تصميم گرفتيم كه با بخش خصوصي در استان براي انجام اين امر مهم وارد مذاكره شويم و پس از مدتي با آقاي حسيني كه از فعالان مطبوعات استان مي باشد براي اجراي اين طرح به توافق رسيديم و براي اجراي اين طرح حتي يك ريال وام از محل بنگاههاي زودبازده استفاده نكرده ايم . مدير كل فرهنگ و ارشاد استان گفت : هم اكنون بخش خصوصي استان نيازي كه در استان وجود داشت برآورده كرده و بايد مسئولان و نشريات با توسعه و سرمايه گذاري بالاي يك ميليارد تومان از اين حركت حمايت كنند تا روزنامه ها و نشريات در داخل استان به چاپ برسد.
حسيني همچنين عنوان كرد : هم اكنون يك هزارو 500 عنوان كتاب با تيراژهاي مختلف توسط ناشران اصفهاني كه در مركز مستقر هستند منتشر مي شود كه با توسعه چاپخانه رول مي توان چاپ كتاب را در اصفهان انجام دهيم .
وي پرهيز از كلي گويي و حركت همراه با برنامه براي رفع مشكلات موجود در مسير رسانه هاي استان را از مهمترين برنامه هاي دولت عنوان كرد و گفت : در تحقيق مشكلات مطبوعات استان در حدود 70 محور در قالب 12 عنوان شناسايي شده كه براي رفع اين مشكلات تلاش مي كنيم .
وي افزود : براي رفع مشكلات مطبوعات استان با اجراي طرح بيمه 58 نفر از طريق صندوق حمايت از فرهنگيان بيمه شده اند و همچنين صدور كارت خبرنگاري و آموزش آنها در قالب دوره هاي مختلف به انجام رسيده اند.

مدير عامل چاپخانه رسانه برتر در گفتگو با خبرنگار ما گفت : اقدامات اوليه براي راه اندازي چاپخانه رول در استان از مهرماه سال گذشته آغاز شده و شش ماه كار مستمر تحقيقاتي براي انتخاب تكنولوژي اين صنعت در داخل كشور و كشورهاي تركيه لهستان و آلمان صورت گرفت .
سيدرضا حسيني تصريح كرد : پس از مطالعات اوليه تصميم بر آن شد كه فناوري براي صنعت چاپ رول استان انتخاب شود كه براي اين منظور انتخاب شد كه دليل آن ULTRASET 27 زيرساخت ها و پشتيباني آن در كشور وجود داشته باشد به همين دليل دستگاه اين بود كه 95 درصد چاپخانه هاي كشور به چاپ روزنامه اقدام مي كنند از اين سيستم استفاده مي كنند .
وي اظهار داشت : به همين منظور با كمپاني زيلكون آلمان وارد مذاكره شديم و براي خريد يكدستگاه چاپ اولتر است 72 با شرايط اورهال به توافق رسيديم .
حسيني قيمت تكنولوژي جديد چاپ خريداري شده را 7 5 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت : دستگاه خريداري شده فناوري 10 سال گذشته است كه با پرداخت دو برابر قيمت دستگاه بصورت كامل اورهال شده و نوردها و سيلندرهاي آن به تكنولوژي هاي روز تجهيز شده و همچنين به منظور جلوگيري از خرابي دستگاه به دليل اهميت زمان در چاپ روزنامه ها حجم قابل توجهي قطعات يدكي براي سيستم خريداري شده است .
حسيني همچنين از نصب دستگاه دوم چاپ رول در استان تا پايان سال خبر داد و گفت : به منظور رفع نگراني مديران نشريات استان ) مستقر مي شود . Bake UP در چاپ به موقع نشريات دستگاه چاپ رول دوم به عنوان بك آپ (
وي همچنين از استقرار عوامل فني و پشتيباني چاپخانه خبر داد و گفت : متخصص فني اين صنعت در استان وجود ندارد و نيروهاي متخصص از تهران تامين شده است كه به همراه خانواده در اصفهان مستقر شده اند.
حسيني درخصوص مشخصات چاپ اين دستگاه اظهار داشت : اين سيستم قابليت چاپ دو هزار نسخه روزنامه طي يكساعت در قالب 8 صفحه با قطع 50 * 35 و يا 16 صفحه روزنامه با قطع 35 * 25 دارا مي باشد و توان پاسخگويي به نيازهاي نشريات استان و برخي صفحات روزنامه هاي سراسري را دارا مي باشد و از طريق ايجاد سايت اينترنتي امكان آپ لود كردن صفحات براي گرفتن چاپ فراهم شده است .
وي چاپ كتاب را از ديگر برنامه هاي اين چاپخانه عنوان كرد و گفت : تا پايان امسال دستگاه صحافي كتاب خريداري مي شود تا چاپ كتاب در استان نيز انجام شود.
سيد مرتضي بختياري استاندار اصفهان : ضعف برخي از زيرساختهاي چاپ روزنامه در استان اصفهان اين بخش را با مشكلاتي مواجه كرده است كه با بهره برداري از اين چاپخانه يكي از مشكلات عمده مقابل روي مطبوعات استان برداشته شده است
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان : تنها دستگاه چاپ رول موجود در استان يك دستگاه چاپ ساخت هند است كه توان پاسخگويي به نيازهاي مطبوعات استان را ندارد و به همين منظور براي رفع اين محدوديت و ايجاد چاپخانه متناسب با نياز مطبوعات استان مذاكراتي را با بخش خصوصي آغاز كرديم
مديرعامل چاپخانه رسانه برتر : اقدامات اوليه براي راه اندازي چاپخانه رول در استان اصفهان از مهرماه سال گذشته آغاز و پس از شش ماه كار مستمر تحقيقاتي براي انتخاب تكنولوژي برتر اين صنعت مذاكراتي با متخصصين داخلي و خارجي صورت گرفت
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن