تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816658533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصايب يك ديوار ؛ دايي اروپايي، ملت آسيايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مصايب يك ديوار ؛ دايي اروپايي، ملت آسيايي
------------

نشستن پاي حرفهاي علي دايي محسنات زيادي دارد. در كنار اينكه گفتگو با سرمربي مهندس تيم ملي باعث ارتقاي معلومات عمومي آدم مي شود و بعدها مي شود با غرور از آن به عنوان يك خاطره خوب ياد كرد(!)، هيچكس مثل شهريار نمي تواند كاستي هاي آدم را توي ملاجش بكوبد !آدم غرق در اعتماد به نفسي مي شود كه احتمالاً خودش را از همه بالاتر مي پندارد، اخيراً يك مرتبه ديگر وي در كنفرانس مطبوعاتي از جمله «ما داريم در آسيا زندگي مي كنيم» استفاده كرد تا يادمان بيايد چقدر آدمهاي بدبختي هستيم. به احتمال فراوان خبرنگاراني كه دوشنبه پاي گفتگوي مفصل دايي با اصحاب رسانه نشستند، بعد از اين جمله مشهور و البته مستعمل سرمربي تيم ملي يادشان آمد كه يك خبرنگار آسيايي هستند و حق ندارند از سرمربي آسيايي تيم آسيايي شان بپرسند به كدام دليل موجه نظم ليگ تازه پا گرفته را در هم كوبيد تا بازي هاي غرب آسيا بدون مشكل و در نهايت آرامش برگزار شود.
روزنامه نگاراني كه به فدراسيون فوتبال رفته بودند تا بابت ندادن مهره هاي كليدي تيمهاي ليگي با باشگاه ها و متعاقب آن، ترك غيرمترقبه اردو از سوي آقاي سرمربي براي افتتاح يك استخر در دامغان(!) از وي بازخواست كنند، يك بار ديگر با تذكر به جا و به موقع دايي پي بردند كه چيزي بيشتر از يك مشت خبرنگار پيزوري آسيايي نيستند و نبايد از سرمربي تيم ملي بپرسند چطور تيم ملي از همه باشگاه ها ارجح است، اما افتتاح يك استخر در دامغان اولويت بيشتري نسبت به همين تيم ملي دارد!
به نظر مي رسد علي دايي همچنان به ادامه سياست يك بام و دو هوا علاقه نشان مي دهد. او كه خود دو شغله است، غلامپور را از اشتغال پاره وقت در داماش منع مي كند. دايي كه تا 37 سالگي پيراهن تيم ملي را برتن داشت، حالا 30 ساله ها را به بهانه جوانگرايي از اين موهبت منع مي كند. او در مواجهه با خبرنگاران نيز دست از اين مرام پارادوكسيكال خود بر نمي دارد. وقتي پاي تقاضاي عمومي براي بازگشت بازيكني نظير علي كريمي به تيم ملي مطرح مي شود، دايي يك سرمربي تمام اروپايي و حرفه اي است كه به هيچ كس اجازه دخالت در كارش را نمي دهد و حتي تا آنجا پيش مي رود كه درخواست تلويحي رئيس جهمور را هم نمي پذيرد. اما همين آقاي حرفه اي، در رو به رو شدن با پرسشهايي از قبيل چرايي دو شغله بودن خود يا چگونگي لغو و اخلال در بازيهاي ليگ به خاطر بازيهاي غرب آسيا، بر سر ملت فرياد مي كشد كه «اينجا ايران است.» و يا «ما در آسيا زندگي مي كنيم.» خيلي ممنون جغرافيدان برجسته!
اندك اندك شكمان به يقين تبديل مي شود كه ميزان همه چيز در فوتبال ايران علي دايي است. اگر او ترجيح داد؛ ما حرفه اي هستيم، پس صد درصد همين طور است و اگر جنابش تشخيص داد كه درگير غول آماتوريسم مي باشيم، هيچكس حق ترديد و تشكيك ندارد. وقتي حتي تدوينگران منشور اخلاقي هم «اخلاق» را چندان كه شايد ارج نگذاشتند و ريش دايي را از سيطره نابهنجاريهاي مورد نظر اين منشور معاف كردند، ديگر ابهامي باقي نماند كه صاحب نيمكت ايران از نظر مقامات مسؤول و صد البته از ديدگاه خودش، يك فرد «متفاوت» و غير عادي است.
شايد اگر واقع بينانه به اوضاع امروز فوتبال كشورمان نگاه كنيم، ما هم مثل رئيس فدراسيون فوتبال ژاپن بايد نگران كاهش محبوبيت تيم ملي باشيم. اگر مشكل آنها فوتبال گريزي و تكنولوژي زدگي مردم است، اينجا اتفاقاً مردم؛ فوتبال بويژه فوتبال ملي را ديوانه وار دوست دارند، اما اشكال كار اينجاست كه به جاي يك عنصر معمولي و مردمي، فردي غير عادي و ويژه رهبري اين تيم را برعهده دارد كه با رفتار عملي خود، ديوار حايل سترگي ميان تيم ملي و ملت ترسيم كرده است. مادام كه اين ديوار از ميان نرود، بازيهاي تيم ملي بيش از همين چند هزار تماشاگر هميشگي را به خود نخواهد ديد.
متأسفيم!

* رسول بهروش
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن