تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819887905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از ويژ‌ه برنامه‌هاي نيمه‌ي شعبان شبكه‌هاي سراسري و برون مرزي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارشي از ويژ‌ه برنامه‌هاي نيمه‌ي شعبان شبكه‌هاي سراسري و برون مرزي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

شبكه‌هاي مختلف سيما همچون اعياد مذهبي ديگر برنامه‌هايي در قالب‌هاي تركيبي و نمايشي به مناسبت نيمه‌ي شعبان روي آنتن مي‌فرستند كه در ميان آن‌ها آثار كمدي كلاسيك مانند لورل و هاردي را مي‌توان ديد.

*شبكه اول سيما

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، «جنگ نيمه شعبان»ساعت‌١٩ و‌٣٠ دقيقه تا ‌٢١ ،شنبه( ‌٢٦ مرداد )و ساعت‌هاي ‌٩ تا ‌١٠ ، ‌١٢تا‌١٤ و ‌١٧ تا ‌١٨ يكشنبه ( ‌٢٧ مرداد) پخش مي‌شود. مجريان اين برنامه هرمز شجاعي‌مهر، آزاده نامداري، حسين رفيعي و سعيد شيخ‌زاده هستند. گفت و گو با ميهمانان مختلف از جمله هنرمندان، نماهنگ، گزارش ويژه از جشن‌هاي مردمي از سطح شهر از جمله بخش‌هاي «جنگ نيمه‌ي شعبان» هستند. تهيه‌كننده اين برنامه «امير بيرامي» است.

ـ «روز خدا» به صورت ميان برنامه هاي پنج و ده دقيقه‌اي در فواصل برنامه هاي شبكه‌ي اول پخش مي‌شوند.

- بيش از هشت فيلم سينمايي در روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه (‌٢٦،‌٢٨و‌٣٠ مردادماه) در ساعت ‌٢٢ روي آنتن اين شبكه مي‌رود.

*شبكه دو سيما

- برنامه‌ي«سلسله صالحان»به تهيه‌كنندگي مهدي خداورديان از‌٢٥تا ‌٢٧ مرداد ماه روي آنتن مي‌رود.

ـ «جنگ پرديس» را احمد سفيدي براي نيمه‌ي شعبان تهيه مي‌كند. گزارش‌هاي مناسبتي،گفت‌وگو با هنرمندان و اجراي قطعات موسيقي از سوي خوانندگان از جمله بخش‌هاي اين برنامه است.

«جنگ پرديس» يكشنبه(‌٢٧ مردادماه)ساعت‌١٥و‌١٠ دقيقه تا ‌١٧و‌٣٠ دقيقه پخش مي‌شود.

-فيلم سينمايي «مايه ننگ» را پنولوپه اسفيريز كارگرداني كرده است و داستان دو سيلستمدار رقيب را روايت مي‌كند.«مايه ننگ» يكشنبه(‌٢٧ مردادماه»ساعت ‌١٧ و ‌٣٠ دقيقه روي آنتن مي‌رود.

-«ويژه شعبان» كاري از فريدزاده و حجي آيادي است كه ساعت ‌٢٣ همين روز پخش مي‌شود.

* شبكه سه سيما

- ويژه برنامه‌ي نيمه‌ي شعبان ساعت ‌٢٤تا ‌١ بامداد و ‌٩و‌١٥ دقيقه تا‌١٠و‌٣٠دقيقه يكشنبه(‌٢٧ مردادماه)پخش مي‌شود.

* شبكه چهار سيما

- برنامه‌ي «معرفت»در دو بخش معارف و ادبيات پخش مي‌شود.در بخش معارف حامد ملكوتي به بحث درباره‌ي مهدويت،غيبت و آثار و حديث هايي موجود در اين زمينه مي‌پردازد.در بخش ادبي سيماي حضرت مهدي(عج)در شعر و ادب فارسي با حضور عبدالجبار كاكايي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.تهيه‌كننده«معرفت»محسن مناجاتي است.

-«پسران طلايي»نله تئاتري به كارگرداني محمد رحمانيان است.اين تئاتر تلويزيوني بر اساس اثري از نيل سايمون و ترجمه ي آهو خردمند ساخته شده است و از بازيگران آن مي‌توان به مهدي هاشمي،احمد آقالو،افشين هاشمي و مهتاب نصيرپور اشاره كرد.

- فيلم سينمايي «پسر خانواده ونيزلو»كه براساس نمايشنامه‌اي از ترس راتيگن و نويسندگي و كارگرداني ديويد ممت ساخته شده است از شبكه چهار پخش مي‌شود.

-«دلنوازان»ميان برنامه‌اي است كه به پخش موسيقي و تصوير مرتبط با نيمه‌ي شعبان مي‌پردازد.

-«طنزپيشگان»به معرفي و پخش يكي ازآثار استن لورل و اليورهاردي اختصاص دارد.

*شبكه تهران سيما

-«تو مي‌آيي» عنوان ويژه برنامه‌اي است كه شب و روز ولادت حضرت ولي عصر(عج) پخش مي شود . در اين برنامه هنرمندان ، صاحب نظران خارجي و افرادي كه در زمينه فرهنگ انتظارو مهدويت صاحب اثر هستند، حضور مي‌يابند.

دكتر مولانا،عبدالجبار كاكايي ،پوراكرامي از كارشناسان وميهمانان اين ويژه برنامه هستند.در بخش كارگاه تلويزيوني آثار خوشنويسي ، نقاشي ، عكاسي هنرمندان باموضوع امام زمان به نمايش گذاشته مي شود .

-«در انتظار خورشيد » شب و روز ولادت امام زمان(عج) پخش مي‌شود. اين برنامه در بخش معرفي كتاب به معرفي كتاب هايي كه درباره امام زمان چاپ شده اند، مي‌پردازند. در بخش كارشناسي، حجج الاسلام اديب يزدي و شجاعي درباره شخصيت وزندگاني امام زمان (عج) سخن مي گويند.

- «تا نيايش» و« سخنراني مذهبي» حجت اسلام سيد مهدي طباطبايي به مناسبت نيمه‌ي شعبان روي آنتن مي‌روند.

- فيلم‌هاي سينمايي« دو كلاهبردار و نصفي»،«معادله نهايي» و فيلم انيميشن«زندگي يك حشره» در اين ايام پخش مي‌شوند.

*شبكه جام جم

-«مشك» سه برنامه پانزده دقيقه‌يي است كه يكشنبه(‌٢٧ مردادماه)روي آنتن مي‌رود.اين برنامه اختصاص به مولودي خواني دارد.

-«برگزيدگان قدسي» يك برنامه تركيبي است كه با حضور كارشناسان برجسته مذهبي به موضوع مهدويت مي‌پردازد.

- «درمسيرحقيقت»برنامه‌يي است كه درآن حجت‌الاسلام سيدحميد ميرباقري اخبار، احاديث و چگونگي غيبت صغري و كبري حضرت مهدي(عج)را درقالب سخنراني بيان مي‌كند.

**شبكه جهاني سحر

به مناسبت فرا رسيدن نيمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت وليعصر(عج)، برنامه هاي متنوعي را در ‌٦ سيماي خود تدارك ديده كه در اين روز پخش خواهد كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر، برنامه تركيبي«چشم انداز» با پرداختن به مباحثي همچون دوران زندگي حضرت صاحب الامر(عج)، شرايط غيبت ايشان و همچنين شرايط و ويژگيهاي انتظار در دوران غيبت با مدت زمان ‌٢٠ دقيقه به تهيه كنندگي" محسن رفيعي پور علوي" از سيماي فرانسوي شبكه جهاني سحر پخش خواهد شد.در اين برنامه علاوه بر پخش تصاوير و وله هاي مرتبط با موضوع برنامه، از حضور" مسلم فدا حسين" در مقام كارشناس نيز استفاده خواهد شد.

اجراي برنامه" چشم انداز" را مهدي توجه" عهده دار است و اين برنامه روز يكشنبه ‌٢٧ مرداد ماه در ساعت ‌٩/٣٥ دقيقه روي آنتن سيماي فرانسه شبكه جهاني سحر خواهد رفت.

در همين راستا، سيماي اردوي شبكه جهاني سحر نيز در نظر دارد در آستانه فرا رسيدن نيمه شعبان، ويژه برنامه" انوار الهي" با موضوع بررسي زندگاني حضرت مهدي(عج) تا زمان غيبت ايشان، مسئوليتهاي مسلمانان در دوران غيبت آن حضرت را به تهيه كنندگي و كارگرداني" حميد رضا مرتضوي" به اردو زبانان سراسر جهان عرضه كند.

اين برنامه از آيتم هاي مختلفي تشكيل شده كه بحث و گفتگو با " محمد باقر فياض" كارشناس و استاد مؤسسه امام خميني قم پيرامون مباحثي نظير كيفيت و چگونگي دو غيبت صغري و كبري، وظايف و مسئوليتهاي مسلمانان در دوران غيبت كبري، زمامداري حكومت در دوران غيبت امام عصر(عج)، كيفيت، علائم و چگونگي ظهور آن حضرت و ... از جمله بخش هاي اين برنامه است.

به همين مناسبت سيماي آذري شبكه جهاني سحر نيز شامگاه يكشنبه ‌٢٧ مرداد ماه مصادف با شب ولادت حضرت صاحب الامر(عج)، ويژه برنامه زنده اي را به تهيه كنندگي و كارگرداني" امير هوشنگ دارايي" از ساعت ‌١٩ تا ‌٢٠ به وقت تهران روي آنتن خواهد برد.

در اين ويژه برنامه با حضور حجت الاسلام "عادل مولايي" كارشناس مذهبي برنامه و از علماي حوزه علميه قم، دوران زندگاني حضرت مهدي(عج) و شرايط حاكم بر آن دوران، شرايط و چگونگي ظهور آن حضرت و تحولات گسترده اي كه با ظهور ايشان در جامعه بشريت به وقوع خواهد پيوست و ... مورد تحليل و بررسي قرار مي گيرد.

پخش وله، موسيقي هاي شاد و نيز تصاوير متنوع از جشن ها و آئين هاي برگزار شده در اين روز و اجراي زنده گروه موسيقي آذري" عاشيق لر" به سرپرستي" علي بابايي" در مدح و ثناي حضرت مهدي(عج)، از جمله آيتم هاي مختلف و متنوع اين ويژه برنامه است.كارشناس مجري و نويسنده اين برنامه" توفيق اسد اف" است.

سيماي كردي شبكه جهاني سحر نيز به مناسبت ولادت با سعادت حضرت مهدي(عج) و نيمه شعبان، ويژه برنامه "ستارگان آسمان ولايت( با نام كردي تيشكي رزگاري)" را كه "رامين بياني" تهيه كنندگي آن را بر عهده دارد، براي مخاطبان كرد زبان خود تدارك ديده كه به همين مناسبت پخش خواهد كرد.

در اين ويژه برنامه با اجراي" آزاد ابراهيمي" دوران زندگاني و چگونگي غيبت حضرت مهدي(عج) همچنين وظايف و مسئوليتهاي مسلمانان در دوران غيبت آن حضرت با حضور كارشناس مذهبي برنامه مورد تحليل و بررسي قرار مي گيرد.

شعرخواني، پخش تواشيح و مولودي خواني و ... همچنين شعرخواني" مائده قادري" در مدح و وصف حضرت مهدي(عج) از جمله آيتم هاي مختلف تشكيل دهنده اين ويژه برنامه ‌٢٠ دقيقه اي است.

پخش اين ويژه برنامه كه كارگرداني آن را" مصطفي محمودي" بر عهده دارد، شامگاه يكشنبه ‌٢٧ مرداد در ساعت ‌٢١/٥٢ دقيقه به وقت تهران خواهد بود.

سيماي انگليسي شبكه جهاني سحر نيز به همين منظور، اقدام به پخش ويژه برنامه" انتظار و رستگاري" به تهيه كنندگي" محمد شيخ حائري" در ‌٢٦ مرداد همزمان با شب ولادت حضرت صاحب الامر(عج) كرده است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن