تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820365014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر مهم‌ترين اخبار خودرو هفته


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: //
سمنان خودروساز مي‌شود؛ خط توليد فارس آماده بهره‌برداري


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو

اين روزها با وجود سرماي هوا، بازار اخبار و حاشيه هاي خودرويي داغ داغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هفته علاوه بر يكي دو موضع گيري جدي توسط فعالان و مطلعان از شرايط صنعت خودرو، يك جابه‌جايي مديريتي و دو خبر مربوط به خطوط جديد خودروسازي در كشور از مهم ترين هاي اخبار خودرويي هفته بودند.

* * تلاش براي ادغام خودروسازان باعث بازنگري در تعرفه واردات مي‌شود

هرچه به زمان تصويب بودجه سال آينده نزديك مي‌شويم، بحث‌ها بر سر تعرفه و اردات و مسائل مربوط به آن هم جدي تر مي‌شود.

رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس ابتداي اين هفته با تأکيد بر اين که مجلس با ادغام ايران‌خودرو و سايپا مخالف است، گفت كه هرگونه تلاشي براي ادغام خودروسازان موجب بازنگري مجلس در تعرفه‌بندي واردات خودرو مي‌شود.

سيدحسين هاشمي بيان كرده است كه تعرفه 90 درصدي فعلي راهکار مجلس براي حمايت از اين صنعت و گسترش دامنه رقابت پذيري شرکت‌هاي خودروساز در کشور است که در صورت ادغام اين شرکت‌ها، تعرفه بالاي واردات، وجاهت قانوني نخواهد داشت.

* * آقايان، خودرو ساختن جرم نيست!

دبير انجمن خودرو سازان اين هفته نامه اي خطاب به وزير صنايع منتشر كرده و در آن از برخي عملكرد هاي پليس راهنمايي و رانندگي گلايه كرده است.

احمد نعمت بخش در اين نامه با اشاره به مسائل مربوط به استانداردها ي خودرو و محدوديت هاي موجود در زمينه تجهيز خودروها به برخي امكانات ايمني گفته است كه ظاهرا به نظر مي‎رسد از ديد مسوولان محترم پليس راهور ناجا، توليد خودرو در کشور جرم است و مديران آن مجرم و به هر نحو، بايستي از شماره‎گذاري خودروهاي توليدي جلوگيري شود.

** تركيب هيات مديره رنو پارس، باز هم دستخوش تغيير

هيات مديره شركت ايراني فرانسوي رنو پارس اين هفته خبر ساز بود.

به گزارش ايسنا، در حالي كه در حدود 40 روز از حكم قبلي مديران سايپا براي انتصابهاي جديد در هيات مديره شركت رنو پارس مي گذشت، خبري مبني بر عوض شدن تركيب اعضاي ايراني اين هيات مديره منتشر شده است كه طبق آن مرتضي شفيعي معاون مهندسي و كيفيت سايپا با حفظ سمت خود در سايپا جانشين جمالو مديرعامل سايپا پرس در اين هيات مديره شد.

ديگر اعضاي ايراني سايپايي هيات مديره فعلي رنو پارس، جمشيد ايماني رييس هيات مديره گروه خودروسازي سايپا و ابوالحسن سرشار مدير عامل فعلي مگا موتور هستند.

* * سمنان خودروساز مي‌شود؛ خط توليد فارس آماده بهره‌برداري

در اين هفته عمليات اجرايي راه‌اندازي خط توليد محصولات ايران خودرو در سمنان با ظرفيت سالانه 100هزار دستگاه، در شهرك صنعتي سمنان به مديريت شركت ايران خودرو آغاز شده است.

جواد نجم‌الدين - مدير عامل ايران خودرو، در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين كارخانه هدف از راه اندازي آن را بومي‌سازي صنعت و توسعه پايدار در شهرك صنعتي سمنان دانسته است.

همچنين خبر هايي در مورد امكان بهره‌برداري نزديك از كارخانه ايران خودرو فارس به گوش مي‌رسد.

محمدجواد حبيبي - مدير عامل کارخانه ايران خودرو فارس، از آماده بهره برداري بودن اين خط توليد خبر داده و گفته كه خط توليد فارس به گونه‌اي طراحي شده است كه امكان توليد محصولات خانواده پژو405 در آن وجود دارد، اما در مرحله اول توليد پژو پارس در دستور كار اين كارخانه قرار گرفته است.

* * فراز تاييده موسسه استاندارد را دارد

علارغم برخي اظهار نظرها از طرف نيروي انتظامي مبني بر غير استاندارد بودن كشنده فراز و مشكل اين خودرو براي شماره‌گذاري، عليرضا نورافكن - رييس بخش مكانيك و خودرو موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، گفته است كه اين خودرو از نظرموسسه استاندارد، مورد تاييد است.

وي در مورد شرايط فعلي اين كشنده براي شماره گذاري به ايسنا گفت: موسسه استاندارد مدارك و تاييديه هاي لازم را به دفتر صنايع ماشين‌سازي و نيرو محركه وزارت صنايع و معادن ارسال كرده است و در حال حاضر شماره‌گذاري اين خودرو مراحل قانوني و پاياني خود را طي مي‌كند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 444]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن