تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821246925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزيده اي از خبرنامه فدراسيون بورسهاي اروپا آسـيايي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: ـ بورس اوراق بهادار بخارست بورس اوراق بهادار بخارست اعلام کرد به عنوان اولين بورس در روماني، طرح شناسه هاي جهاني بلومبرگ را به عنوان شناسه هاي ابزار مالي مربوط به اوراق بهادار اجرا مي کند. اين شناسه ها به طور رايگان در سايت http://www.bvb.ro در دسترس همه سرمايه گذاران مي باشد.

چهارشنبه 20/11/89 - به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل،

ـ بورس اوراق بهادار بخارست
بورس اوراق بهادار بخارست اعلام کرد به عنوان اولين بورس در روماني، طرح شناسه­هاي جهاني بلومبرگ[1]www.bvb.ro در دسترس همه سرمايه گذاران مي­باشد. را به عنوان شناسه­هاي ابزار مالي مربوط به اوراق بهادار اجرا مي­کند. اين شناسه­ها به طور رايگان در سايت
والنتين لونسکيو[2]، مدير کل بورس بخارست اظهار داشت: «بورس بخارست براي اولين بار شناسه­هاي نمادشناسي باز بلومبرگ[3] را به مشتريان جهاني که در جستجوي معرف­هاي منحصر به فرد مخصوص بورس هستند، ارايه مي­دهد.»
BBGID يک برنامه عدد ـ الفبايي دوازده تايي است، که با شناسه­هايي، 36 ميليون اوراق بهادار فعال و غير فعال را پوشش مي­دهد. در کل، بيش از 852 ميليارد کد به طور بالقوه در دسترس مي­باشند. اين برنامه، پوشش جهاني جامعي را از بازارهاي مالي ارايه کرده و در بازارهاي فاقد شناسه­هايي مثل بازار وام، معاملات آتي و اختيار سهام، بسيار با ارزش خواهند بود. BBGID شامل شناسه­هايي است که در خدمات حرفه اي بلومبرگ و محصولات اطلاعات شرکتي بلومبرگ بکار مي­روند.
لطفاً، براي کسب اطلاعات بيشتر، به سايت http://www.mondovisione.com مراجعه کنيد.
ـ بورس اوراق بهادار استانبول
بورس استانبول از آغاز به کار بازارهاي زير مجموعه جديد و اقدامات جديد در بازار اوراق قرضه و برات بورس استانبول و بازار اوراق بهادار خارجي استانبول از 24 دسامبر 2010 خبر داد.
در چارچوب اين مقدمات:
علاوه بر اوراق قرضه دولتي، بخش خصوصي پذيرفته شده در بورس استانبول نيز در بازارهاي جديد حضور خواهد داشت. در اين بازار، معاملات کوتاه­مدت بر اساس اوراق بهادار ويژه موافقت شده توسط طرفين قرارداد انجام مي­شود، و اين در حالي است که اين اوراق بعد از معامله و تا زمان سررسيد مسدود نخواهد شد. بنابراين، براي استفاده خريدار تا زمان سررسيد در دسترس خواهد بود. در زمان سررسيد طرف خريدار اسناد اوراق بهادار مورد معامله را به بخش تسويه وجوه بورس استانبول (تاکاس بانک) ارايه خواهد داد تا به طرف فروشنده تحويل گردد.
يک سامانه معاملات اوراق قرضه اروپايي[4]، علاوه بر بازار خريد و فروش موجود، در بازار اوراق بهادار خارجي بورس استانبول آغاز به کار کرد. در اين سامانه، مقدار و مظنه معاملات از طريق صفحه آگهي سفارشات[5] اعلام مي­شود و با انتخاب طرف ديگر معامله که او هم از صفحه معاملاتي استفاده مي­کند، سفارش وارد شده و مذاکره انجام مي­گيرد.
بورس استانبول با اين سامانه و توافقات تسويه وجوه جديد و با ادغام بازار اوراق قرضه اروپايي با بازارهاي بين­المللي، قصد دارد در راستاي نيازهاي فعالان بازار فعاليت نمايد.
ـ بورس استانبول به منظور تسريع فعاليت­ها در چارچوب قوانين عرضه اوليه عمومي­، از تاريخ 29 دسامبر 2010، در تعرفه هزينه پذيرش شرکت­ها تخفيف قايل شده است. اين تخفيف 25 درصدي در کارمزد پذيرش اوليه شرکت­هايي که در بازار ملي استانبول يا بازار دوم معامله مي­شوند، و شرکت­هايي که نرخ سهام شناور آزادشان حداقل 25 درصد يا ارزش بازارشان حداقل 100 ميليون لير ترکيه است، درنظر گرفته مي شود. اين چنين تخفيفاتي تا 31 دسامبر 2011 معتبر بوده ولي در مورد کارمزد ساليانه پذيرش بکار نخواهند رفت.
لطفاً، براي کسب اطلاعات بيشتر، به سايت http://www.ise.org مراجعه کنيد.
ـ بورس مغولستان
گروه بورس اوراق بهادار لندن و کميته اموال دولتي مغولستان[6] خبر از امضاي توافق­نامه مشارکت راهبردي انحصاري براي بازسازي و توسعه بورس مغولستان دادند.
ـ بازنگري سبد شاخص 20 شرکت برتر:
ـ بر اساس «قانون محاسبه شاخص اوراق بهادار بورس مغولستان»، سبد شاخص 20 شرکت برتر هر شش ماه يکبار بازنگري مي­شود. در دوره جديد، اين 20 شرکت سهامي، که با توجه به ارزش بازار و ميانگين ارزش معاملات روزانه ارزيابي مي­شوند، بر اساس شاخص نيمه دوم سال 2010 در سبد جديد قرار مي­گيرند.
لطفاً، براي کسب اطلاعات بيشتر، به سايتhttp://www.mse.mn مراجعه کنيد.
ـ بورس ا ام ايکس نزدک ارمنستان
يک سازو کار جديد، به عنوان گام ديگري در جهت گسترش دامنه خدمات، به فعالان بازار اين امکان را مي­دهد که براي سهام و اوراق قرضه شرکتي قبل از شروع رسمي ساعت معاملات، حجم عرضه و تقاضا را تعيين کنند. جلسه قبل از معاملات در ساعت 10:50 شروع شده و تا 10:59 ادامه مي­يابد، در حالي که معاملات در ساعت 11 شروع مي­شوند. هدف از اين کار، طولاني کردن زمان سفارش­دهي در سامانه معاملاتي و نيز فعال کردن خريد و فروش اوراق بهادار شرکتي در شروع ساعت معاملاتي مي­باشد. براي اطمينان از اجراي صحيح مراحل حراج، قبل از آغاز معاملات، اصلاحاتي در قوانين معاملاتي بورس ا ام ايکس ارمنستان، قوانين معاملاتي اوراق بهادار شرکتي و قوانين بازارسازان، صورت گرفته که در سايت اين بورس، در صفحه قوانين بورسي قابل دسترسي است.
لطفاً، براي کسب اطلاعات بيشتر، به سايتhttp://www.nasdaqomx.am مراجعه کنيد.
ـ بورس فلسطين
شرکت سهامي عام مخابرات همراه فلسطيني، الوطنيه[7]، دومين شرکت اپراتور موبايل در فلسطين، روز 9 ژانويه اولين روز معامله خود در بورس فلسطين را جشن گرفت. اين شرکت، در 2 دسامبر 2010 عرضه اوليه عمومي شد. 38.7 ميليون سهام اين شرکت، به ارزش 1.3 دلار (معادل 15 درصد سرمايه) به عموم عرضه شد.
لطفاً، براي کسب اطلاعات بيشتر، به سايتhttp://www.pex.ps مراجعه کنيد.
همچنين در اين خبرنامه، گزارشي از وضعيت رشد سالانه شاخص­هاي اصلي بورس­هاي عضو FEAS ارايه شد که بر اساس آن، شاخص بورس تهران در پايان سال 2010، با بيش از 60 درصد افزايش نسبت به دسامبر 2009، در رتبه دومين بورس برتر فدراسيون قرار گرفت. نخستين بورس عضو فدراسيون از حيث رشد شاخص، بورس مغولستان بود که عملکرد شاخص 20 شرکت برترش، نزديک به 174 درصد نسبت به پايان دسامبر 2009 رشد نشان مي­داد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن