تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806820209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آماری از تجارت ‌10 ماهه اخير ايران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: او با اشاره به اهميت گمرك در فرآيند اقتصادی كشور گفت: در 10 ماهه گذشته حجم مبادلات گمركی 104 ميليارد دلار بوده كه در واقع 25 درصد توليد ناخالص داخلی كشور است و اين نشان‌دهنده اهميت بخش گمرك است....




به گزارش ایسنا، عباس معمارنژاد در ابتدا با بیان آمار مربوط به صادرات غیر نفتی طی10 ماهه اول امسال گفت: با احتساب میعانات گازی ارزش صادرات كشور در این مدت به 25.6 میلیارد دلار رسیده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین صادرات این بخش از نظر وزنی 56.4 میلیون تن بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26.5 درصد رشد دارد.

او در ادامه به بیان آمار صادرات غیر نفتی بدون احتساب میعانات گازی اشاره كرد و گفت: این بخش صادرات از نظر ارزش به 21.4 میلیارد دلار رسیده كه نسبت به سال قبل 24 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین از نظر وزنی صادرات این بخش 50 میلیون تن بوده كه 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

او مهمترین اقلام صادراتی كشور طی این مدت را سوخت و روغن‌ها، مواد شیمیایی و آلی، مواد پلاستیكی و میوه بیان و خاطر نشان كرد: بیشترین صادرات غیر نفتی كشور به چین، عراق،‌ امارات، هند و افغانستان بوده است.

وی ادامه داد: حدود 75 درصد وزن صادرات غیر نفتی و 65 درصد ارزش این صادرات به این پنج كشور بوده است در واقع 93 درصد وزن مجموع صادرات غیر نفتی كشور به آسیا و 4.5 درصد به اروپا بوده است. همچنین 12.5 درصد ارزش صادرات غیر نفتی كشور به اروپا بوده است.

معمارنژاد با تاكید بر این كه هم اكنون با اعداد اعلام شده از اهداف برنامه چهارم توسعه به شدت عبور كرده‌ایم گفت: براساس روند اعلام شده بدون احتساب میعانات گازی صادرات 25 میلیارد دلاری و با احتساب آن صادرات 30 میلیارد دلاری تا پایان سال را پیش بینی می‌كنیم.

رییس كل گمرك در ادامه به ارائه آمار بخش واردات پرداخت و با بیان این‌كه طی 10 ماهه اول امسال ارزش واردات كشور 52.9 میلیارد دلار بوده است، گفت:‌ این عدد نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد دارد. همچنین میزان واردات كشور از نظر وزنی به 37.2 میلیون تن رسیده كه 2.5 درصد كاهش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و حاكی از تغییر در تركیب كالاهای وارداتی است.

او بیشترین اقلام وارداتی را ماشین‌آلات، چدن، آهن، فولاد، سنگ‌ها و فلزات گران‌بها، سوخت و روغن و دستگاه‌های برقی اعلام و خاطر نشان كرد: بیشترین واردات از امارات، چین، آلمان، تركیه، سوئیس و كره‌جنوبی انجام شده است.

او ادامه داد:‌از نظر وزنی 67.5 درصد واردات از آسیا و 29.5 درصد از اروپا بوده است همچنین 61 درصد ارزش مالیات از آسیا و 36.5 درصد از اروپا بوده است.

معمارنژاد همچنین در بیان آمار ترانزیت كالا از كشور نیز گفت: طی 10 ماهه اول امسال 8.3 میلیون تن كالا از كشور به ارزش 26 میلیارد دلار ترانزیت شده است كه این اعداد از نظر وزنی 47.2 درصد و از نظر ارزش 30 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با تاكید بر این كه صادرات و واردات كالا از ایران با 150 كشور دنیا انجام شده است گفت:‌ در 10 ماهه اول امسال كالاهای ترانزیتی ما با صد كشور دنیا مبادله شده و این نشان می‌دهد كه قطعا با چنین وضعیتی تحریم‌های تحمیلی به كشور ما بی ثمر بوده است.

او باتاكید بر این‌كه وضعیت ترانزیت در كشور نشان می‌دهد كه ایران منطقه امنی برای ترانزیت كالاست گفت:‌ البته از نظر زیرساخت‌های ترانزیتی با وضعیت مطلوب فاصله داریم و امیدواریم در پایان برنامه پنجم توسعه به هدف 20 میلیون تن كالای ترانزیتی برسیم.

وی با تاكید بر این كه دولت از محل ترانزیت كالا درآمد قابل توجهی به طور مستقیم ندارد، گفت:‌ البته آمار نشان می‌دهد طی 10 ماهه گذشته حدود 40 هزار كامیون ترانزیتی از كشور عبور كرده‌اند كه خدمات ارائه شده به آن‌ها حتما درآمدهایی را نصیب كشور كرده است.

رییس كل گمرك در ادامه با تاكید بر لزوم رتبه‌بندی صاحبان كالا برای عبور آن‌ها از مسیر سبز، زرد و قرمز گفت: بر این اساس و پس از دهه فجر فعالان اقتصادی مجاز رتبه‌بندی می‌شوند و در واقع كسانی كه ارتباطشان با گمرك خوب و اظهاراتشان صادقانه باشد تسهیلات می‌گیرند.

او با بیان این كه برای اولین بار 25 شركت و فعال بازرگانی هم اكنون رتبه‌بندی شده‌اند گفت: برای این افراد تسهیلات ویژه قائل می‌شویم تا با كمترین مشكل كالاهای خود را ترخیص كنند.

معمارنژاد همچنین با بیان این‌كه یكی از محورهای اصلی طرح تحول اقتصادی موضوع گمرك است، گفت:‌ در برنامه تحول گمرك شش برنامه و هشت پروژه تنظیم شده است.

او با اشاره به اهمیت گمرك در فرآیند اقتصادی كشور گفت: در 10 ماهه گذشته حجم مبادلات گمركی 104 میلیارد دلار بوده كه در واقع 25 درصد تولید ناخالص داخلی كشور است و این نشان‌دهنده اهمیت بخش گمرك است.

معمارنژاد همچنین پیاده‌سازی پنجره واحد تجاری فیزیكی را یكی از مهمترین برنامه‌های گمرك خواند و گفت:‌ در حال حاضر در 15 گمرك این موضوع عملیاتی شده و برنامه این است كه تا نیمه اول سال آینده در شش گمرك دیگر نیز پنجره واحد تجاری عملیاتی شود كه با تحقق آن در واقع بیش از 95 درصد حجم تجارت كشور توسط این مراكز پوشش داده می‌شوند.

او ادامه داد: البته ایجاد پنجره واحد مجازی نیز در دولت تصویب شده كه مسوولیت آن به وزارت بازرگانی محول شده است اما تحقق آن سه تا چهار سال زمان می برد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن